• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

12
جهادگران طلبه علیه معضلات اجتماعی؛

طلبه ای جوان و رهایی ۲۳۰ نفر از چنگال اعتیاد

  • کد خبر : 9995
  • 05 اردیبهشت 1400 - 8:39
طلبه ای جوان و رهایی ۲۳۰ نفر از چنگال اعتیاد
حجت الاسلام جهانگیری با تشکیل گروه جهادی تبلیغی علی بن موسی الرضا علیه السلام در صدد مقابله با معضل اجتماعی اعتیاد است.

حجت الاسلام محمد‌ جهانگیری، مبلغ جهادی در گفت‌وگو با خبرنگار صدای حوزه در رابطه با فعالیت‌های جهادی خود، گفت: به سبب وظیفه شرعی که داشتم، همواره تلاش می‌کردم فعالیت‌های جهادی داشته باشم.

وی اظهار داشت: در سال ۹۴ مقدار فعالیت‌ها کم بود، اما پس از آن که رهبر معظم انقلاب در سال ۹۵ بر انجام فعالیت‌های جهادی تأکید کردند، برایم اتمام حجت شد و تلاش کردم به صورت متمرکز وارد این عرصه شوم.  

این مبلغ جهادی ابراز داشت: در وهله نخست گروه جهادی تبلیغی علی بن موسی الرضا علیه السلام را به همراه ۲۰ جوان راه‌اندازی کرده و به صورت منسجم فعالیت‌های خود را آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در هر زمینه‌ای که احساس نیاز می‌کنیم، وارد عرصه می‌شویم. به طوری که تا به امروز در مسائل مختلفی همچون مباحث فرهنگی،‌ اقتصادی، خیریه و عمرانی فعالیت کرده‌ایم.

مدیر گروه جهادی علی بن موسی الرضا علیه السلام گفت: متأسفانه در شهرستان کنگاور استان کرمانشاه جوانان بسیاری در دام اعتیاد گرفتار هستند. به طوری که تنها در یکی از محلات این شهرستان قریب به ۲۴ هزار معتاد وجود دارد.

ترک اعتیاد

ایجاد انگیزه در ترک مواد مخدر

وی ادامه داد: به سبب اهمیت بالای معضل اعتیاد در جامعه، باید در سریع‌ترین زمان ممکن کاری می‌کردیم. از این رو در وهله نخست با خیرین شهر جلسات متعددی برگزار کرده و آنها را برای انجام فعالیت‌های جهادی در موضوع ترک اعتیاد، با خود همراه کردیم.

حجت الاسلام جهانگیری عنوان کرد: سپس افرادی که به مواد مخدر اعتیاد داشتند را پیدا می‌کردیم و در دوره یک هفته‌ای به معتادان مشاوره داده و کمک می‌کردیم تا به سمت ترک اعتیاد سوق پیدا کنند.  

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشوق‌های ما در ترک اعتیاد جوانان ایجاد اشتغال بود. با کمک خیرین، هر معتادی که مواد مخدر را ترک می‌کرد، شغلی برایش پیدا می‌کردیم تا پس از خارج شدن از کمپ ترک اعتیاد، شغلی برای امرار معاش داشته باشد.

این مبلغ جهادی اظهار داشت:‌ هنگامی که شخص گرفتار شده در دام اعتیاد متوجه می‌شد که از یک سو جامعه به وی بها می‌دهد و از سوی دیگر می‌توانست شغل مناسبی داشته باشند، انگیزه‌‌اش در ترک مواد مخدر بیشتر می‌شد.

ترک اعتیاد

ایجاد اشتغال برای ۲۳۰ جوانی که اعتیاد خود را ترک‌ کرده‌اند

وی با بیان این که تا به امروز موفق شده‌ایم ۲۳۰ جوان را از دام اعتیاد برهانیم و برای آنها ایجاد اشتغال کنیم، اظهار داشت: متأسفانه ارگان‌ها و نهاد‌های دولتی هیچ کمکی به ما نمی‌کنند.

حجت الاسلام جهانگیری ابراز داشت:‌ نهاد‌های دولتی انتظار دارند نتایج فعالیت‌های جهادی گروه ما را حاصل زحمات خود معرفی کنند و هر گاه که در برابرشان ایستادگی می‌کنیم، موانع مختلفی سر راه فعالیت‌های گروه ایجاد می‌کنند.

وی گفت: با یاری خداوند متعال در زمینه ریشه‌کن کردن متکدیان در شهر موفق شدیم. به طوری که امروز دیگر در شهر کنگاور متکدی وجود ندارد.

این فعال جهادی در پایان تصریح کرد: با ایجاد آشپزخانه‌های متعدد و همچنین ایجاد مشاغل خانگی در مقابله با این معضل اجتماعی نیز موفق بوده‌ایم. 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=9995

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.