• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

12
در پیاده‌روی به سوی تهران طلبه مطالبه گر مطرح کرد:

آیت الله رئیسی به وظیفه خود در خصوص محاکمه روحانی عمل کند

  • کد خبر : 9978
  • 30 فروردین 1400 - 11:28
آیت الله رئیسی به وظیفه خود در خصوص محاکمه روحانی عمل کند
حجت الاسلام حقیقت گفت: خواسته از رئیس قوه قضاییه این است که به وظیفه خود عمل کرده و کسانی را که در معیشت و فرهنگ مردم اخلال ایجاد کردند، محاکمه کند.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه به تازگی فیلمی از چند روحانی منتشر شده است که در آن برای درخواست محاکمه حسن روحانی، به صورت پیاده از طریق اتوبان به سمت تهران و دفتر رئیس قوه قضاییه حرکت می‌کنند؛ تعدادی از این طلاب در گذشته نیز کنشگری‌های انتقادی و چالشی داشته و باعث موافقت‌ها و مخالفت‌هایی در عرصه سیاسی و بدنه حوزه نیز شده‌اند.

حجت‌الاسلام حقیقت یکی از این روحانیون درباره اهداف این حرکت به خبرنگار صدای حوزه گفت: این حرکت یک حرکت کاملا خودجوش بود که با حضور پنج نفر آغاز شد؛ بخشی از دوستان در میانه راه به ما پیوستند؛ پس از هفت روز پیاده روی امروز (یکشنبه) به تهران رسیدیم.

این یک حرکت نمادین نیست

وی ابراز کرد: هدف از این حرکت یک اثرگذاری حقیقی است و به دنبال کار نمادین نیستیم؛ انتظار داریم از دوستان حوزوی و گروه‌های انقلابی که ما را در راستای این مطالبه به حق مردمی کمک کنند.

حجت الاسلام حقیقت  اظهار داشت: خواسته اصلی ما از رئیس قوه قضاییه این است که ایشان به وظیفه خود عمل کرده و کسانی را که در معیشت و فرهنگ مردم اخلال ایجاد کردند، محاکمه کند.

طلبه عدالتخواه

بدنه حوزه با ما موافق است

وی با بیان اینکه بسیاری در حوزه اصل حرکت ما را قبول دارند اما شاید نگاه‌شان به بزرگانی است که این حرکت را به مصلحت نمی‌داند، عنوان کرد: بدنه حوزه علمیه موافق حرکت ما هستند اما از موافق بودن تا هزینه دادن، فاصله زیادی وجود دارد.

این روحانی با مطرح کردن این سوال که چطور می توان در فرهنگ اسلامی تحمل ظلم را بهتر است مبارزه با آن دانست؟، گفت: از صدر اسلام و اوایل انقلاب همیشه عده‌ای بوده‌اند که به بهانه مصلحت مسلمین، اصل مطالبه را مورد هجوم قرار دادند؛ این القائات، القائات دشمن است که امروز به حوزه علمیه تزریق می شود.

مطالبه‌گری ما منافاتی با فرمایشات رهبر انقلاب ندارد  

حجت الاسلام حقیقت  با بیان اینکه کسانی که مطالبه گری را مخالف با خواسته رهبری می دانند، ایشان را نشناخته‌اند، بیان داشت: در زمان ریاست جمهوری بنی‌صدر آیت الله خامنه‌ای یکی از پرچمداران مبارزه با  بنی صدر بود، در عین‌حال امام خمینی قدس سره مسئولین را به مدارا با بنی‌صدر دعوت می کردند؛ واقعیت این بود که امام وظیفه ای داشتند و سربازان امام وظیفه دیگری؛ در نهایت وقتی خواسته مردمی ظاهر شد، امام خمینی قدس سره اقدام قانونی کردند و بنی صدر کنار زده شد؛ در حال حاضر نیز همین اتفاق باید رخ دهد.

طلبه عدالتخواه

حجت الاسلام حقیقت  ادامه داد: چطور می توان ادعا کرد که رهبر انقلاب به عنوان ولی فقیه با کسانی که معیشت و فرهنگ مردم را نابود کرده‌اند، موافق باشد؟ چنین چیزی ممکن نیست.

مردم از طرح موضوع محاکمه روحانی خوشحال‌اند

وی افزود: هفت روز به طول کشیدن راهپیمایی، نشان از استقبال بسیار زیاد مردم از این حرکت دارد؛ گاهی یک اتوبوس با تمام مسافران پیاده می شدند و به ما خداقوت می گفتند.

حقیقت  ابراز کرد: اینکه یک عده ای می گویند این حرکت در فضای مجازی سبب تمسخر گروه‌های انقلابی شده است، نشان از سیتره غرب‌گراها بر فضای مجازی دارد. این که مردم در فضای حقیقی از مطرح شدن محاکمه حسن روحانی خوشحال هستند اما فضای مجازی خلاف را نشان می دهند، بیانگر آن است که چیزی زیادی  از فضای مجازی در دست بچه‌های انقلابی نیست.

طلبه عدالتخواه

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب معتقد به فرماندهی فضای مجازی هستند، اظهار داشت: باید ابتدا فضای مجازی را به دست گرفت و سپس مشغول به فعالیت شد؛ در حال حاضر یک تکه استخوانی از بدنه عظیم فضای مجازی در دست ماست و ما به آن دلخوش شده‌ایم.

حجت الاسلام حقیقت  عنوان کرد: باید به میان مردم آمد و دید که مردم چه گونه از اینکه یک روحانی حق آنها را استیفا می‌کند، خوشحال می‌شوند؛ جوانی که سر تا پایش خالکوبی‌ست به من خدا قوت می‌گوید در حالی که اگر من همین پلاکارد اعتراضی را پایین بیاورم و کنار خیابان بایستم، از او فحش خواهم خورد.

در مقابل رئیس جمهور نمی‌توان سکوت کرد

حجت الاسلام حقیقت  گفت:حسن روحانی در لباس روحانیت خیانت کرده و آبروی مراجع را برده است چطور می توان در برابر چنین خیانتی سکوت کرد؟ عزیزانی که در فضاهای دیگر مشغول به فعالیت هستند، بیایند و ثمره کار در فضای حقیقی را از نزدیک ببینند.

شاید خروج از حرکت ما الگوبرداری کرده باشد

وی در پاسخ به این سوال که آیا فعالیت آن ها از فیلم خروج الگوبرداری شده است؟، ابراز کرد: سال ۹۷ قضیه اتوبان را مطرح و روی آن کار کردیم؛ با پیش آمدن ماجرای تجمع فیضیه برخی ها خواستند حرکت ما را تبدیل به حرکت تجمع فیضیه کنند؛ پیش از پخش فیلم خروج، کاروان ما در مسجد جمکران توسط نیروهای امنیتی توقیف شد؛ چه بسا سازندگان خروج از روی کارما الگوبرداری کرده باشد.

حجت الاسلام حقیقت در پایان عنوان کرد: قدم بعدی حرکت ما این است که در دفتر آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه حاضر شده و خواسته خود را به صورت حضوری با ایشان مطرح کنیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=9978

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام،الان این آقایون کجا هستند، دلار شده ۵۱ هزار تومان؟!!!!!! دقیقا کجایی؟!

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.