• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

2
خیز اصلاح طلبان برای جبران شکست در انتخابات:

لاریجانی گزینه محتمل تشکیلات بهزاد نبوی برای انتخابات آتی

  • کد خبر : 42067
  • 11 اردیبهشت 1401 - 20:10
لاریجانی گزینه محتمل تشکیلات بهزاد نبوی  برای انتخابات آتی
حدود یک سال از شکست اصلاح‌ طلبان در انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد و تحرکات و گفت‌و‌گوها درون جبهه اصلاحات برای جبران این شکست در انتخابات ۱۴۰۴ آغاز شده است.

به گزارش صدای حوزه، نزدیک به یک سال از شکست اصلاح‌ طلبان در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می‌گذرد و تحرکات و گفت‌و‌گوها در درون این اردوگاه سیاسی برای جبران این شکست و یافتن رقیب جدی برای سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ۱۴۰۴ آغاز شده است.

هر چند که دامنه اختلافات هم اکنون در جناح اصلاح‌طلب پس از شکست سنگین در انتخابات‌های ۹۸ و ۱۴۰۰ روز به روز عمیق‌تر می‌شود اما برخی از احزاب و تشکل‌ها به همراه برخی از شخصیت‌های اصلاح‌طلب برای باز پس‌گیری کرسی‌های پارلمان ملی خود را گرم می‌کنند تا سه سال دیگر یعنی در ۱۴۰۴ نیز به پاستور برسند.

یک عضو جبهه اصلاحات ایران درباره استراتژی اصلاح طلبان برای انتخابات‌های آتی گفت: قطعا یکی از ماموریت‌های جبهه اصلاحات ایران انتخابات است اما هنوز به طور رسمی به این مقوله وارد نشده‌ایم.

علی لاریجانی گزینه اصلاح طلبان در صورت اضطرار

وی با بیان اینکه اصلاح‌ طلبان مقوله مهمتر از انتخابات را آسیب شناسی و برطرف کردن نقاط ضعف می دانند، در پاسخ به این سوال که آیا گزینه‌ای مثل علی لاریجانی هم در دستور کار جبهه اصلاح‌طلبان قرار دارد یا خیر، گفت: شاید در صورت اضطرار به ایشان نیز به عنوان یک گزینه فکر شود.

به نظر می رسد تشکیلات جبهه اصلاحات به ریاست بهزاد نبوی نگاهی به علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده دارد. البته عضو جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع‌ساز سابق اصلاح‌طلبان) می‌گوید شاید به علی لاریجانی به عنوان یک گزینه در مواقع اضطرار رجوع شود، اما علی صوفی وزیر دولت اصلاحات در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، می گوید: برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب می‌خواهند یک اصولگرا مثل لاریجانی را بیاورند و از او سهم بگیرند و به همین دلیل می‌خواهند فعالیت جبهه اصلاحات ادامه یابد.

وی ادامه می دهد: جریانی که می‌خواهد حضور بی قید و شرط در انتخابات داشته باشد به دنبال این است تا فردی را جایگزین رئیسی کند و به عبارتی مجدانه بدنبال باز پس‌گیری دولت از رئیسی هستند و به دنبال یک شخص اصلاح‌طلب هم نیستند.

صوفی تاکید دارد که فعالیت جبهه اصلاحات ایران (نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان) به پایان رسیده اما چون برخی از اصلاح طلبان می‌خواهند از دل این تشکیلات حمایت از لاریجانی را بیرون بیاورند بر ادامه فعالیت آن اصرار ورزیده‌اند.

طرح این مسئله که آیا اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند، یک سوال انحرافی است

چند روز قبل هم محمدرضا عارف رئیس شورای منحل شده سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در ضیافت افطار با اصحاب رسانه گفته بود که طرح این مسئله که آیا اصلاح طلبان در انتخابات شرکت می کنند یا خیر،  یک سوال انحرافی است، ما یک جریان سیاسی در داخل نظام هستیم و حتما باید در انتخابات شرکت کنیم هر چند از نهادهای نظارتی گله های جدی داریم اما آنقدر ظرفیت این جریان و مردم بالاست که اگر قشر نخبه کشور با اصلاح طلبان نیایند جذب اصولگراها هم نمی شوند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=42067
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.