• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
طی گزارشی از روزنامه گاردین بررسی شد؛

بحران هزینه زندگی در انگلیس/ از وقفه در پرداخت وام تا کوچک تر شدن سفره های مردم

  • کد خبر : 40919
  • 25 فروردین 1401 - 11:38
بحران هزینه زندگی در انگلیس/ از وقفه در پرداخت وام تا کوچک تر شدن سفره های مردم
همزمان با افزایش بحران هزینه‌های زندگی، ممکن است در حال ارزیابی برای کاهش هزینه رفت و آمدهای ماهانه خود باشید یا به دنبال مواردی که بتوانید آنها را کاهش دهید.

به گزارش صدای حوزه، گزارش رسانه‌های خارجی حاکی است: اکنون به دلیل تورم و شرایط اقتصادی، دخل و خرج زندگی بسیاری از مردم در کشورهای غربی با مشکل مواجه شده‌ است؛ موضوعی که افراد را به فکر کنترل مخارج و هزینه‌ها انداخته‌ است. برای مدیریت این شرایط دشوار دو راهکار می‌تواند کارگشا باشد؛ در نظر گرفتن هزینه‌های ضروری زندگی و اولویت‌بندی آنان.

با وجود این راهکارها اما بحران‌های شدید مالی و افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها در بسیاری از موارد موجب شده‌ است که مردم این جوامع از برخی هزینه‌های ضروری خود نیز چشم‌پوشی کنند. تعویق وام‌های بانکی، کاهش یا قطع پرداخت‌های بازنشستگی، حذف یا کاهش هزینه‌های رفت و آمد و همچنین وعده‌های غذایی نمونه‌های مهمی از این مدیریت اجباری هزینه‌هاست که آسیب جدی به مردم وارد خواهد کرد.

روزنامه «گاردین» با انتشار گزارش‌های مختلف این چالش عمومی را در انگلیس بازتاب داده است.

بحران هزینه زندگی

این روزنامه با انتشار گزارشی تحت عنوان «بحران هزینه زندگی؛ شما می‌توانید صورت حساب‌های خود را کاهش دهید، اما ممکن است مشکلاتی ایجاد شود» به این بحران پرداخته‌ است.

به نوشته این روزنامه، همزمان با افزایش بحران هزینه‌های زندگی، ممکن است در حال ارزیابی برای کاهش هزینه رفت و آمدهای ماهانه خود باشید یا به دنبال مواردی که بتوانید آنها را کاهش دهید. اگر به اندازه کافی خوش شانسید که صاحبخانه هستید، بنابراین بزرگ‌ترین هزینه ماهانه شما احتمالا وام مسکن خواهد بود. اما اگر درباره فشارهای مالی خود با بانک صحبت کنید، آیا به شما اجازه می‌دهد تا پرداخت‌های خود را کاهش دهید؟ این موضوع چه تاثیری روی سابقه اعتباری شما می‌گذارد؟ به همین ترتیب، اگر بیمه عمر یا مستمری داشته‌باشید، می‌توانید از پرداخت‌های خود را به تعویق بیاندازید اما عواقب آن چه خواهد بود؟

وقفه در پرداخت وام

«یوکی فاینانس» (UK Finance) انجمن تجاری برای بخش خدمات بانکی و مالی انگلستان با انتشار گزارشی با توجه به بحران افزایش هزینه‌ها در انگلیس در گزارشی اعلام کرد: وام‌دهندگان وام مسکن باید با مشتریانی که مشکلات مالی دارند یا قادر به پرداخت وام مسکن خود نیستند مدارا کنند. این مدارا می‎‌تواند به شکل یک وقفه مجاز در پرداخت باشد که در آن وام‌دهنده به شما اجازه می‌دهد وام مسکن خود را برای مدت کوتاهی، معمولا تا سه ماه، پرداخت نکنید. از طرف دیگر، با اجازه وام دهنده، ممکن است به شما اجازه داده‌شود که بازپرداخت ماهانه خود را کاهش دهید.

البته چنین ترتیباتی هزینه‌هایی نیز به همراه دارد. شایان ذکراست که هرگونه وقفه پرداختی در سابقه اعتباری افراد، یادداشت می‌شود که می‌تواند برای دفعات بعدی درخواست وام برای آنان پیامدهایی به دنبال داشته‌باشد. برای مثال ممکن است نرخ بهره بالاتری از آنان دریافت شود. همچنین انتظار می‌رود زمانی که دیگر در مضیقه مالی قرار ندارند، همه قسط‌های معوقه خود را به صورت یکجا پرداخت کنند. بنابراین بازپرداخت وام مسکن به تعویق افتاده در درازمدت به میزان قابل توجهی هزینه بیشتری برای مردم خواهد داشت.

علاوه بر این، وام‌دهندگان تنها زمانی با این پرداخت موافقت می‌کنند که بدانند این وضعیت وام‌گیرنده موقتی است و یک استراحت کوتاه به آنان فضای کافی برای تنفس می‌دهد تا دوباره روی پای خود بایستند.

کاهش مستمری بازنشستگی

گاردین در گزارش خود می‌نویسد: همچنین ممکن است در فکر کاهش یا توقف پرداخت حق بازنشستگی خود برای مدتی باشید. این ممکن است فشار مالی شما را در کوتاه مدت، به میزان کم کاهش دهد، اما درآمد شما را در دوران بازنشستگی کاهش خواهد داد.

«ایو رید» سخنگوی صندوق پس انداز اشتغال ملی (NEST) انگلیس، درباره حق بازنشستگی می‌گوید: مستمری خود را ادامه دهید. کمک‌های منظم، اگر مقرون به صرفه باشند، یکی از بهترین راه‌هایی است که می‌توانید با آن از آینده خود محافظت کنید، زیرا کارفرمای شما پولی می‌پردازد و همچنین از دولت معافیت مالیاتی دریافت می‌کنید. این کمک‌های اضافی عملا سرمایه‌گذاری شما را دو برابر می‌کند.

«هلن موریسی» تحلیلگر ارشد حقوق بازنشستگی در شرکت خدمات مالی بریتانیایی (Hargreaves Lansdown)، به مردم انگلیس توصیه می‌کند: کاهش سهم بازنشستگی زمانی که درآمدتان کم می‌شود می‌تواند گزینه وسوسه‌انگیزی باشد اما مهم است که به یاد داشته باشید که شما بیش از حقوق خود را از دست می‌دهید. در زمان بازنشستگی، کاهش مالیات و اضافه‌شدن سهم کارفرما به حقوق بازنشستگی شما کمک می‌کند و این موارد همراه با بازده سرمایه گذاری بلندمدت می‌تواند تاثیر قدرتمندی بر میزان بازنشستگی شما داشته‌باشد. موضوعی که با کاهش پرداخت‌ها به خطر می‌افتد. بنابراین، اگر در موقعیتی قرار گرفتید که مجبور شدید پرداخت‌های خود را قطع یا متوقف کنید، سعی کنید در اسرع وقت آنها را از سر بگیرید.

همانطور که گفته شد، بحران هزینه‌های زندگی در شرایط کنونی به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم در کشورهای غربی تبدیل شده‌ است؛ البته این بحران تنها شامل مشکلات یاد شده در زمینه کاهش توان پرداخت وام‌ها و حق بیمه بازنشستگی مردم نیست، بلکه فقر غذایی نیز به آن اضافه شده که به مشکلات مردم این کشورها دامن زده است.

گاردین در گزارش دیگری تحت عنوان «جک مونرو به نمایندگان مجلس می‌گوید که بحران هزینه‌های زندگی می‌تواند برای برخی از کودکان بریتانیا کشنده باشد»، می‌نویسد: «مونرو» فعال و روزنامه نگار حوزه امنیت غذا به نمایندگان مجلس گفته‌ است که تاثیر بحران هزینه‌های زندگی بر کودکان بریتانیایی که از قبل نیز در فقر زندگی می‌کردند، فشار وارد کرده و این فشار در برخی موارد کشنده خواهد بود.

مونرو به کمیته منتخب کار و بازنشستگی پارلمان این کشور گفت کودکان و افراد ناتوانی که ناامنی غذایی را تجربه می‌کنند، در خطر گیر افتادن در یک حلقه بی‌پایان مشکلات از جمله بیماری‌های مزمن سلامتی ، بیماری‌های روانی و افسردگی قرار دارند.

نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی، وضعیتی را که میلیون‌ها کودک فقیر با آن مواجه هستند، توصیف کرد که براساس آن در دهه گذشته این شرایط به طور فزاینده‌ای بدتر شده‌ است و خواستار افزایش مزایای تامین اجتماعی مطابق با تورم شد.

او به نمایندگان مجلس گفت، افرادی که در سطح پایین‌ درآمدی قرار داشتند، بیشترین آسیب را از افزایش قیمت مواد غذایی ضروری روزمره و کاهش دسترسی به خطوط تولید، تجربه کردند و این موضوع به این معنا نیست که مردم تصمیم بگیرند که به تئاتر نروند یا از تفریحات خود کم کنند، بلکه به معنای آن است که تصمیم می‌گیرند، چند روز در هفته غذا نخورند یا سیستم گرمایشی خود را برای کاهش هزینه‌ها خاموش ‌کنند.

مونرو از دولت این کشور خواسته است تا مزایای تامین اجتماعی به جای افزایش ۳.۱ درصدی برنامه ریزی شده، از آوریل ۲۰۲۲ حداقل ۶ درصد افزایش یابد. به گفته وی حتی ۶ درصد نیز به اندازه کافی هزینه‌های زندگی را پوشش نمی‌دهد و دشواری‌هایی را که مردم برای مدت طولانی تجربه کرده‌اند، جبران نمی‌کند اما می‌تواند یک شروع خوب باشد.

وی ضمن تاکید بر اینکه برطرف ساختن سطح قابل قبولی از نیازهای مردم برای دولت کار دشواری نیست، افزود: مساله این است که وقار و قدرت انتخاب مردم باید حفظ شود تا بتوانند تصمیم بگیرند که در این وضعیت دشوار بیشتر به کدام یک از ضروریات زندگی احتیاج دارند و دولت باید آن‌ها را دراین زمینه یاری دهد. البته هیچکس انتظار بالایی از دولت ندارد. مردم فقط می‌خواهند بتوانند کرایه خانه خود را بپردازند و به فرزندانشان غذا بدهند.

مونرو این موضوع را مطرح می‌کند که افراد کم درآمد در انگلیس برای مقابله با هزینه‌های سرسام آور اجاره و انرژی، از هزینه غذای خود می‌کاهند.

وی می‌افزاید: طبق تجربه ۱۰ ساله‌ام در کار مبارزه با فقر، می‌توانم بگویم که مردم کمتر غذا می‌خورند، وعده‌های غذایی خود را حذف می‌کنند یا غذای مغذی کمتری می‌خورند. آنان به‌جای داشتن وعده‌های غذایی سالم و سهم متعادل میوه و سبزیجات تازه، به مصرف برنج سفید و ماکارونی روی آورده‌اند.

منابع:

https://www.theguardian.com/money/۲۰۲۲/mar/۱۲/cost-of-living-crisis-you-can-cut-your-bills-but-there-may-be-pitfalls

https://www.theguardian.com/business/۲۰۲۲/mar/۰۹/cost-of-living-crisis-fatal-some-uk-children-jack-monroe-food-writer-tells-mps

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40919
  • منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

25آبان
چرا آمریکا گرفتار گرانی بی‌سابقه سوخت و غذا شد؟
گزارش روزنامه انگلیسی گاردین؛

چرا آمریکا گرفتار گرانی بی‌سابقه سوخت و غذا شد؟

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.