• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

2
طی گزارشی بررسی شد؛

تبعات بحران اوکراین و تحریم روسیه توسط دولت های غربی

  • کد خبر : 40019
  • 06 فروردین 1401 - 16:41
تبعات بحران اوکراین و تحریم روسیه توسط دولت های غربی
تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه هزینه‌های انرژی را در اروپا و ایالات متحده افزایش داده است و تورم بی سابقه‌ای را در این کشورها به همراه دارد و سوخت ماشین آلات، تهیه کود یا هزینه‌های دیگر را برای کشاورزان و کامیون داران به طرز بی سابقه‌ای گران‌تر کرده است.

به گزارش صدای حوزه، تحریم‌های بی سابقه علیه روسیه هزینه‌های انرژی را در اروپا و ایالات متحده افزایش داده است و تورم بی سابقه‌ای را در این کشورها به همراه دارد و سوخت ماشین آلات، تهیه کود یا هزینه‌های دیگر را برای کشاورزان و کامیون داران به طرز بی سابقه‌ای گران‌تر کرده است.

نفت و گاز اتحادیه اروپا به روسیه وابسته است و به نظر می‌رسد تحریم‌های انرژی این کشور سبب بحران در اتحادیه اروپا شود و هزینه‌های خانوارها و مشاغل افزایش یابد؛ در ذیل به این نکته خواهیم پرداخت که زندگی اروپاییان با تحریم روسیه چه تأثیراتی خواهد پذیرفت.

هزینه‌های بالای انرژی بخاطر تحریم روسیه، باعث ناآرامی در پایتخت‌های اروپایی شده است

مردم در سرتاسر اتحادیه اروپا اعتراض کرده اند که قیمت گازوئیل و بنزین به شدت افزایش یافته است، هزاران نفر از کامیون داران از دوشنبه گذشته اعتصاب نامحدودی را در اسپانیا آغاز کردند که منجر به ترافیک و تجمع در سراسری در این کشور شده است.

چند شرکت وابسته به اتحادیه کامیون داران اسپانیا به دلیل هزینه‌های زیاد مشاغل خود را از دست داده اند و فعالیت خود را متوقف کرده اند. اکنون در ایتالیا یک لیتر بنزین و گازوئیل به دلیل تحریم‌ها بیش از دو یورو قیمت دارد. فرانسه نیز با تظاهرات علیه افزایش شدید قیمت سوخت روبرو شده است.

صدها کشاورز معترض با ایجاد ترافیک و راه بندان فراوان در مرکز آتن راه‌ها و جاده‌های این کشور را بستند تا از دولت بخواهند امتیازات بیشتری برای مقابله با هزینه‌های انرژی به آنها بدهد.

در ایالات متحده پس از اعلام تحریم واردات انرژی از روسیه توسط واشنگتن، مصرف کنندگان اکنون باید حداقل دو برابر بیشتر هزینه برای بنزین بپردازند.

قفسه‌های خالی در فروشگاه‌های مواد غذایی

اعتصاب کامیون داران مشکلاتی را در عرضه محصولات غذایی ایجاد کرده است به طوری که صنایع غذایی کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحت تأثیر این امر قرار گرفته است.

تصاویر قفسه‌های خالی در خواربارفروشی‌ها اروپایی به کرات منتشر می‌شود، همین امر سبب شده عرضه محصولات و مواد غذایی و کالاهای اساسی تحت تأثیر این امر قرار گیرد.

دولت‌ها نسبت به خرید سراسیمه مردم هشدار می‌دهند

برخی از خرده فروشان در اتحادیه اروپا مجبور شده اند فروش برخی محصولات خود را محدود کنند تا از خرید بیشتر از «مقادیر معمولی مورد نیاز مصارف خانگی» توسط مشتریان جلوگیری کنند. دولت‌ها اصرار دارند که کمبود عرضه یک «فریب» است و از مردم می‌خواهند که از خرید سراسیمه وار بپرهیزند.

کارشناسان می‌گویند که احتمالاً نااطمینانی در بازارها ادامه خواهد داشت و حتی ممکن است وضعیت در هفته‌های آینده بدتر شود.

افزایش سرسام آور قیمت مواد غذایی

قیمت‌های جهانی مواد غذایی که به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا همواره در حال افزایش بوده است، در بحبوحه بحران اوکراین بیش از پیش روند رشد به خود گرفت.

روسیه و اوکراین تأمین کنندگان اصلی گندم و همچنین آفتابگردان، کلزا، بذر کتان و سویا در جهان هستند که برای روغن‌های پخت و پز و خوراک دام از این محصولات استفاده می‌کنند.

روسیه و بلاروس که به دلیل بحران اوکراین نیز با تحریم‌های غرب روبرو هستند، تأمین کنندگان اصلی کودهای شیمیایی در جهان هستند. افزایش قیمت کود به این معنی است که کشاورزان در سراسر جهان با هزینه‌های بالاتری برای رشد و تولید محصولات کشاورزی خود مواجه هستند.

در ایتالیا، قیمت پاستا، آرد و سبزیجات به شدت افزایش یافته است و قیمت روغن آفتابگردان با ۱۹٪ رشد روبرو بوده است. داده‌های سازمان ملی تجارت کشاورزی نشان می‌دهد که قیمت نان از نوامبر تقریباً دو برابر شده و به ۸ یورو در هر کیلو رسیده است.

برخی از قفسه‌های سوپرمارکت‌های آلمانی از روغن و آرد کاملاً خالی شده، این در حالی است که در مارس ۲۰۲۰ زمانی که همه‌گیری کووید شروع شد، این قفسه‌ها هموار پر بوده اند.

اخیراً، هزینه روغن پخت و پز نیز به طور قابل توجهی افزایش یافته است، به طوری که یک بطری روغن ارزان‌تر نسبت به دیگر روغن‌ها در حال حاضر تقریباً ۲ یورو قیمت دارد، در حالی که چند ماه پیش کمتر از ۱ یورو بود.

بازار جهانی خودرو در بحران

بحران اوکراین بر دردسرهایی که خودروسازان متحمل شده‌اند افزوده است، خودروسازانی که به دلیل اختلالات مرتبط با کووید، از جمله کمبود نیمه‌رسانا، با قیمت‌های بالا قطعات دست و پنجه نرم می‌کنند.

این هفته خودروسازان بزرگ اعلام کردند که کارخانه‌های خود را در اروپا تعطیل می‌کنند و یا با افزایش مشکلات عرضه، قیمت‌ها را بیشتر خواهند کرد.

در ایالات متحده، به دلیل کمبود خودروها و کامیون‌های جدید، در حال حاضر قیمت خودروهای دست دوم به بالاترین حد قیمتی خود رسیده اند.

روسیه و اوکراین تأمین کنندگان بخش عمده‌ای از کالاهای حیاتی برای صنعت خودرو مانند گاز نئون، آلومینیوم، پلاتین و پالادیوم و دیگر قطعات خودرو هستند.

فعالان بازار خودرو می‌گویند جنگ روسیه و اوکراین منجر به افزایش قیمت کالاها خواهد شد که این امر در دو سال آینده تولید خودرو را پنج میلیون کمتر از تولید سال جاری خواهد کرد.

تماس‌های ضد بحران اروپا

نخست وزیران اسپانیا، پرتغال، ایتالیا و یونان روز جمعه با یکدیگر دیدار کردند تا از اتحادیه اروپا بخواهند واکنش فوری ای نسبت به بحران انرژی در نشست آینده اتحادیه اروپا داشته باشد.

دولت اسپانیا می‌گوید که قصد دارد در اواخر این ماه اقداماتی را علیه قیمت بالای انرژی و سوخت اعمال کند.

نگرانی و ترس در اروپا از این که روسیه در نهایت به تحریم‌های غرب با قطع عرضه انرژی به این قاره پاسخ دهد و اقتصاد آنها را وارد رکود کند، به اوج خود رسیده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40019
  • منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

02خرداد
پرداخت پول گاز روسیه به روبل
تسلیم اتحادیه اروپا در برابر روسیه؛

پرداخت پول گاز روسیه به روبل

21اردیبهشت
پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا
ترکش های آتش جنگ روسیه و اوکراین بر بازار مواد غذایی؛

پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا

03اردیبهشت
گوش فرا دهید! بحران در آفریقا، نابود شدن اروپا را بدنبال خواهد داشت
سخنان تکان دهندە لیونل زینسو رئیس جمهور سابق بنین پیرامون جنگ در اوکراین؛

گوش فرا دهید! بحران در آفریقا، نابود شدن اروپا را بدنبال خواهد داشت

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.