• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
گزارشی درباره نازنین زاغری که اخیرا از زندان آزاد شد:

زاغری، جاسوس حرفه ای که مادری بی گناه معرفی شد!

  • کد خبر : 39566
  • 26 اسفند 1400 - 12:31
زاغری، جاسوس حرفه ای که مادری بی گناه معرفی شد!
زاغری با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مشارکت داشته است.

به گزارش صدای حوزه، نازنین زاغری تبعه ایرانی – انگلیسی که در پوشش خبرنگار در ایران فعالیت می‌کرد و سال ۹۵ هنگام خروج از ایران به جرم جاسوسی برای دولت انگلیس بازداشت شد، روز گذشته با پایان محکومیت به همراه انوشه آشوری، دیگر محکوم امنیتی تحویل مقامات دولت انگلیس شد. حالا باید منتظر آشوب پروپاگاندایی شبکه‌های لندنی وابسته به وزارت‌خارجه انگلیس و بن‌سلمان سفاک برای میزبانی از دروغ‌های او باشیم.
ذبیح الله خداییان، سخنگوی قوه قضائیه روز گذشته در نشست خبری در توصیحاتی راجع به آزادی نازنین زاغری و انوشه آشوری گفت:خانم نازنین زاغری به اتهام جاسوسی برای سرویس امنیتی کشور انگلیس به چهار سال حبس محکوم شده بود که مدت مجازاتش را به صورت کامل کشیده و حبسش به اتمام رسید و بر همین اساس ممنوع الخروجی وی لغو و از زندان آزاد شد. وی پرونده دیگری نیز دارد که در آن محکوم به یک سال حبس شده بود، ولی این پرونده تاکنون به اجرا گذاشته نشده است. وی گفت: انوشه آشوری، به اتهام همکاری با سرویس‌های امنیتی کشور‌های بیگانه و به جرم جاسوسی به ۱۰ سال حبس محکوم شده بود و حدود چهار سال و هفت ماه از مدت محکومیتش سپری شده بود که تقاضای آزادی مشروط کرد و به عنوان دستمزد مبالغی را از سرویس‌های جاسوسی بیگانه اخذ کرده بود که این مبالغ نیز از وی دریافت شد، لذا دادگاه با آزادی مشروط ایشان موافقت و مورد رأفت حکومت اسلامی قرار گرفت و از زندان آزاد شد.

چند روز پیش طلب ایران از انگلیس را دریافت کردیم

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه عصر دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد آزادی دو فرد آزاده شده (نازنین زاغری و انوشه آشوری) هم تأکید کرد: آزادی این دو فرد با نگاه انسانی انجام شده است. ارتباط دادن دریافت طلب ایران از انگلیس و آزاد شدن این افراد نادرست است. وی در همین ارتباط تأکید کرد: به صراحت اعلام می‌کنم که هیچ ارتباطی بین آزادی این مبلغ و آزادی افرادی که به جرم جاسوسی و اتهامات امنیتی در ایران بازداشت و محاکمه شدند و جرائم و مسائل مرتبط با آن‌ها در قوه قضائیه بررسی و در مورد آن‌ها تصمیم‌گیری شده، وجود ندارد. وی تصریح کرد: ما چند روز پیش مبلغ را دریافت کرده بودیم. امیر عبداللهیان همچنین در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: اکنون به مراحل پایانی مذاکرات وین خیلی نزدیک شده‌ایم.
طی مدت بازداشت نازنین زاغری در ایران بسیاری از رسانه‌های خارجی و داخلی کوشیدند تحت لوای دفاع از حقوق انسانی، فعالیت‌های جاسوسی او را کتمان و از او چهره مادری ترسیم کنند که بیگناه دستگیر و زندانی شده است، اما رصد اخبار و مواضع مقامات دولت انگلیس نشان می‌دهد که این مهره جاسوسی تا چه اندازه برای آن‌ها ارزشمند بوده است که دولت و مجلس نمایندگان انگلیس بار‌ها درباره ضرورت آزادی او اظهار نظر کردند. وقتی نازنین زاغری در کرمان دستگیر و بازداشت شد و سپس به تهران منتقل شد، مقامات انگلیس از سفیر گرفته تا وزیر امور خارجه و نخست‌وزیر به تکاپو افتادند و با اجرای عملیات سنگین روانی، خواستار آزادی وی شدند.
جرمی هانت، وزیر پیشین امور خارجه انگلیس که بار‌ها و در مقاطع مختلف خواستار آزادی زاغری شده بود، در اقدامی عجیب و خلاف قوانین و حقوق بین‌الملل اعلام کرد: زاغری، محکوم امنیتی بازداشت شده در ایران را تحت «حمایت دیپلماتیک» قرار داده است!
به رغم تمام تحرکات صورت گرفته که منجر به بازداشت او شده بود، انگلیسی‌ها در پی آزادی زاغری بدون برگزاری دادگاه‌های صالح به جهت روشن نشدن نقش مخرب وی در کشورمان بودند. از طرف دیگر مقامات کشورمان همواره بر لزوم سپری شدن دوره محکومیت این جاسوس انگلیسی برای روشن شدن عرصه‌های جاسوسی وی تأکید می‌کردند. البته دخالت‌های مقامات بلند پایه انگلیس درباره پرونده زاغری از سوی مسئولان دستگاه قضا بی پاسخ نماند.
سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری ۷ بهمن ۹۹ گفت: نازنین زاغری محکوم فعلی ماست و در حال گذراندن ایام محکومیت خودش است. پرونده اتهامی دیگری دارد که با کیفرخواست به دادگاه ارسال شده است. در پرونده اتهامی جدید هنوز دادگاه رأیی صادر نکرده است. اینکه وزیر خارجه انگلیس بخواهد در ارتباط با پرونده‌های قضایی ما اظهار نظر کند اقدام خلاف عرف دیپلماتیک است.

«شهروند ساده» و «مادری بی‌گناه»!

در کنار حمایت مقامات ارشد دولت انگلیس از زاغری، رسانه‌های انگلیسی نیز با انتشار تصاویر احساسی از او و فرزند خردسالش مدعی شدند که زاغری صرفاً یک «شهروند ساده» و «مادری بی‌گناه» است که تنها برای دیدار با خانواده خود به ایران سفر کرد و دستگیر شد. این در حالی است که «نازنین زاغری» که به‌خوبی از ورود به پروژه‌های امنیتی اطلاع داشته با نام مستعار «پریسا» فعالیت می‌کرده است. زاغری با عضویت در شرکت‌ها و مؤسسات بیگانه در طراحی و اجرای پروژه‌های رسانه‌ای و سایبری با موضوع براندازی نرم نظام مشارکت داشته است. وی یکی از سرشبکه‌های اصلی مؤسسات معاند بوده که تحت هدایت و حمایت سرویس‌های رسانه‌ای و جاسوسی دولت‌های بیگانه فعالیت‌های مجرمانه خود را طی سالیان گذشته انجام داده است.
در پرونده رسانه‌ای «زاغری جاسوس» سابقه همکاری گسترده‌ای با بی‌بی‌سی فارسی -از همان بدو تشکیل این شبکه تلویزیونی معاند- ثبت شده است. زمستان ۱۳۸۷ تلویزیون بی‌بی‌سی فارسی در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دوره دهم، روی آنتن می‌رود. کمی بعد، فتنه انتخابات ۱۳۸۸ کلید می‌خورد و بی‌بی‌سی فارسی کاملاً در راستای دفاع از فتنه گران و هرج و مرج در داخل کشور فعال می‌شود.

اهداف زاغری در ایران

بوریس جانسون، آبان ۹۶ در جلسه استماع کمیته روابط خارجی پارلمان انگلیس گفت: «وقتی بررسی می‌کنم که ببینم نازنین زاغری در حال انجام چه کاری بوده، می‌بینم که طبق برداشت من، او تنها آموزش روزنامه‌نگاری می‌داده است».
پس از اظهارنظر جانسون، برخی از آن به‌عنوان «گاف بزرگ» نام بردند، اما برخی دیگر معتقد بودند که اظهارات مضحک وزیر خارجه وقت و نخست‌وزیر وقت انگلیس یک عملیات فریب برای پوشاندن جرم اصلی و البته مهم‌تر از آن «پنهان کردن دوستان اصلی در تهران» بوده است. بسیار منطقی است که انگلیس برای حفظ شبکه خود در سطوح مختلف کشور، زاغری را به کاری کم‌ارزش و بی‌اهمیت متهم کند، رسانه‌ها و احزاب انگلیس به وزیر خارجه حمله کنند… تا سرپل‌های اصلی محفوظ بمانند وگرنه با هیچ منطق امنیتی نمی‌توان پذیرفت که این سخن جانسون، «گاف» باشد….
اما زاغری با چه کسانی در ایران ارتباط داشت و برنامه بلندمدت او، ساخت و تجهیز کدام شبکه اجتماعی در «کدام طبقه» بود؟! مردم عادی جامعه هدف او بودند یا برخی خواص و فعالیت‌های خیریه و اجتماعی خانواده آن‌ها و فرزندانشان اصلی‌ترین هدف زاغری بودند؟!
زاغری کارمند بنیاد اصطلاحاً خیریه تامسون رویترز بود و بنا بر اظهار صریح «ونیک ویا» مدیر اجرایی این بنیاد «زاغری روزنامه‌نگار نیست و در این بنیاد به‌عنوان «مدیر پروژه» کار می‌کرده است…». یکی از اقدامات ویژه زاغری، شبکه‌سازی در ایران بود. اظهارنظر مقامات انگلیسی و سپس تحلیل‌های رسانه‌های آنها، از یکسو بیش از پیش ثابت کرد که «نازنین زاغری» یک مهره کلیدی برای طرف انگلیسی است. حمایت ویژه‌ای که دولت انگلیس از «زاغریِ جاسوس» به عمل آورد موجب شد تا تشت رسوایی دروغ «زندانی شدن یک شهروند ساده» و ادعای مضحک «زندانی شدن مادری که صرفاً آمده بود خانواده اش را ببیند» از بام بیفتد.
این جاسوس انگلیسی، اما روز گذشته پس از تحمل دوره محکومیت آزاد و تحویل دولت انگلیس شد، از این پس باید منتظر ماند و دید که او در استودیو‌های بی‌بی‌سی و اینترنشنال چگونه به دروغ پردازی علیه جمهوری اسلامی خواهد پرداخت. اظهارات زاغری ادعای بی گناهی او را بیش از پیش محک خواهد زد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39566
  • نویسنده : روزنامه جوان

مطالب مرتبط

15مرداد
قسمت های جدید “گاندو” از فردا شب روی آنتن می رود + فیلم
28تیر
فصل دوم خانه امن با محوریت موضوعات ضد تروریسم ساخته می شود
ابوالفضل صفری تهیه کننده خانه امن خبر داد:

فصل دوم خانه امن با محوریت موضوعات ضد تروریسم ساخته می شود

01فروردین
شما یک جاسوس حرفه‌ای در گوشی هوشمند خود دارید!
چرا نرم افزار shareit را پاک کنیم؟

شما یک جاسوس حرفه‌ای در گوشی هوشمند خود دارید!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.