• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
در پی حذف واحد درسی مربوط به داستایوفسکی در دانشگاه های ایتالیا؛

داستایوفسکی هم تحریم شد! / “قلدری آکادمیک” غرب به بهانه جنگ اوکراین

  • کد خبر : 39144
  • 16 اسفند 1400 - 13:42
داستایوفسکی هم تحریم شد! / “قلدری آکادمیک” غرب به بهانه جنگ اوکراین
یکی از مضحک‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین واکنش‌ها به جنگ اوکراین، اِعمال قلدری یکی از دانشگاه‌های ایتالیا در حذف واحد درسی مربوط به داستایوفسکی بود.

به گزارش صدای حوزه، “قلدری” ( Bullying) بر رفتاری دلالت دارد که طی آن، در یک رابطه طرف دارای قدرت، آشکارا از بیشتر بودن قدرت خود سوءاستفاده می‌کند، و با پرخاشگری سعی در ارعاب طرف دیگر دارد، در این فرایند یک فرد/گروه به صورت مداوم توسط فرد یا گروهی که از او قوی‌ترند مورد آزار قرار می‌گیرد.

یکی از مضحک‌ترین و در عین حال عجیب‌ترین واکنش‌ها به جنگ اوکراین، اِعمال قلدری یکی از دانشگاه‌های ایتالیا در حذف واحد درسی مربوط به داستایوفسکی بود.

دانشگاه “میلان بیوکا” با اعلام علنی این تصمیم، آن را در ادامه سیاست تحریم روسیه توسط کشورهای هم‌پیمان آمریکا و اقدامی به منظور جلوگیری از اختلافات در لحظات تنش‌های بزرگ عنوان کرد!

قلدری آکادمیک

این یکی از بارزترین وجوه “قلدری آکادمیک” بود که متاسفانه در زیر پوست تمام کنش‌های به ظاهر فرهنگی غرب به چشم می‌خورد.

این وضعیت زمانی حادتر و خطرناک‌تر می‌شود که آن را ذیل پروژه بزرگ‌تر غرب در حذف تمامی فرهنگ‌های معارض بررسی کنیم که از قضا پروفسور “پاولو نوری” استاد این درس نیز به آن اشاره کرده و با محکوم کردن این اقدام به عنوان یک “دیوانگی” آشکار، آن را “نتیجه مسموم سیاست حذف فرهنگی” توصیف کرده است.

سیاست کتاب‌سوزی با هدف حذف فرهنگی ملت‌ها پیش از این توسط اسکندر مقدونی و نازی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم اجرا شده بود.

باید دید آیا دامنه این سیاست به روز شده به “مندلیف”، “تولستوی”، “چخوف” و دیگر بزرگان جهانی روس هم سرایت پیدا می‌کند یا نه.

متاسفانه تمامی شواهد و قرائن نشان می‌دهد که این تازه شروع منش سلبی غرب در برابر فرهنگ و هنر شرق است که اروپا از آن به مثابه نوعی مکانیزم دفاعی در برابر فرهنگ‌های غنی‌تر یا هم کفو خودش استفاده می‌کند و به شکل‌های متنوعی عینیت می‌یابد.

حذف “والری گرگیف”، رهبر پرآوازه ارکستر روس از ارکستر فیلارمونیک مونیخ، آن هم به بهانه نزدیکی به ولادیمیر پوتین یکی دیگر از نمونه‌های این رفتار به ظاهر خیرخواهانه غرب بود که چندی پیش خبرگزاری‌های جهان آن را مخابره کردند.

متاسفانه غربی‌ها با نقض این اصل بدیهی که تحمیل هرگونه داوری و بازی‌گردانی (ذیل عناوین به ظاهر مشروعی چون حقوق بشر، کرامت انسانی و…) از بیرون نهاد علم بر علم، به تباهی آن منجر می‌شود، به عادت مألوف خودشان در اِعمال سلطه و بسط هژمونی قرون وسطایی‌شان بازگشته‌اند و با این منطق علیل، به قول آن شاعر:

با سر و جان همه بازی کنند
تا همه جا دست‌درازی کنند!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=39144
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

28اسفند
معرفت شناسی ورزش از صنعت سرگرمی تا چماق دیپلماتیک در خدمت گلوبالیزم
یادداشتی درباره ماهیت و معرفت شناسی ورزش در عصر جدید به بهانه تحریم های ورزشی روسیه؛

معرفت شناسی ورزش از صنعت سرگرمی تا چماق دیپلماتیک در خدمت گلوبالیزم

15اسفند
روسیه ستیزی به جای آمریکاستیزی راهبرد پنهان رسانه های غربزده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.