• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
کارشناس مسائل بین‌الملل درباره بحران اوکراین مطرح کرد؛

چرا روسیه به اوکراین حمله کرد؟

  • کد خبر : 38855
  • 05 اسفند 1400 - 18:03
چرا روسیه به اوکراین حمله کرد؟
آمریکامعتقد است اگر در بحران اوکراین در برابر روسیه کوتاه بیاید و اوکراین متعهد شود که عضو ناتو نمی‌شود، همین تصور را چینی‌ها در قبال تایوان خواهند داشت؛ لذا شرایط به لحاظ سیاسی حساس است اما بعید به نظر می‌رسد جنگی تمام‌عیار رخ دهد و غرب حمایت نظامی از اوکراین داشته باشد زیرا اوکراین عضو ناتو نیست.

به گزارش صدای حوزه، علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل در رابطه با حمله روسیه به اوکراین نوشت: از آغاز دهه‌ی دوم فروپاشی اتحاد شوروی روسیه تحت فشار دو جریان از طرف غرب قرار گرفت؛ یکی گسترش اتحادیه‌ی اروپا و دیگری گسترش ناتو. روسیه نسبت به این مسئله اعتراض کرد اما غرب توجهی نکرد.

حالا که مسئله‌ی عضویت اوکراین در ناتو مطرح شده، روسیه به دلیل اینکه نوعی تسلط سنتی و دیرینه در ا‌وکراین داشته حساسیت نشان داده است.

در سال ۲۰۱۴ در پی انقلاب مخملی در اوکراین حکومت طرفدار روسیه کنار رفت و دولت طرفدار غرب حاکم شد. بلافاصله روسها با این توجیه که ساکنین شبه‌جزیره‌ی کریمه روس‌تبارند این منطقه را از طریق رفراندوم ضمیمه‌ی خاکشان کردند.

در سال ۲۰۱۴ کنفرانسی با حضور فرانسه، آلمان، روسیه و مقامات او‌کراین تشکیل و به جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک که اکثریت مردم آنها روس هستند، خودمختاری داخلی داده شد اما دولت او‌کراین به آن توجه نکرد و چه بسا رفتارهای غیرانسانی با ساکنین این مناطق داشت، در نتیجه مردم این مناطق بارها از روسیه درخواست داشتند تا به آن بپیوندند.

نیروهای روسیه در حمایت از دونتسک و لوهانسک وارد اوکراین شده‌اند اما هنوز جنگ به سرزمین اوکراین نرسیده است.

آمریکامعتقد است اگر در بحران ا‌وکراین در برابر روسیه کوتاه بیاید و او‌کراین متعهد شود که عضو ناتو نمی‌شود، همین تصور را چینی‌ها در قبال تایوان خواهند داشت؛ لذا شرایط به لحاظ سیاسی حساس است اما بعید به نظر می‌رسد جنگی تمام‌عیار رخ دهد و غرب حمایت نظامی از ا‌وکراین داشته باشد زیرا اوکراین عضو ناتو نیست.

از طرفی پوتین هم اعلام کرده اگر کشورهای خارجی دخالت کنند دست به اقدامی می‌زند که اروپا تا به حال ندیده! گرچه فعلاً پوتین در حال نمایش قدرت است و غرب هم کاری جز صدور بیانیه و تحریم نمی‌تواند بکند. اعمال تحریم برای غرب کار مشکلی است زیرا اروپای غربی به انرژی روسیه نیاز دارد و روسیه هم در مقابل نیازهای دیگری دارد که این قضیه را دچار پیچیدگی چندبعدی کرده است.

این بحران جز از طریق مذاکره حل نمی‌شود. ضمن اینکه غرب خودش را گرفتار عضویت او‌کراین در ناتو نمی‌کند و تنها راه اوکراین این است که تعهد دهد عضو ناتو نمی‌شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38855
  • منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا
ترکش های آتش جنگ روسیه و اوکراین بر بازار مواد غذایی؛

پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا

07اردیبهشت
پناهجویان افغانستانی قربانی اوکراینی‌ها
نژادپرستی به سبک چشم آبی‌ها؛

پناهجویان افغانستانی قربانی اوکراینی‌ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.