• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
تکلیفی که 8 روزه مشخص شد؛

روایت تبدیل دومین لانه جاسوسی در تهران به نخستین سفارت فلسطین در جهان

  • کد خبر : 38592
  • 30 بهمن 1400 - 11:31
روایت تبدیل دومین لانه جاسوسی در تهران به نخستین سفارت فلسطین در جهان
۳۰ بهمن سال ۱۳۵۷ شمسی، مردم انقلابی ایران سفارت سابق صهیونیست‌ها را در تهران به نخستین سفارت فلسطین در جهان تبدیل کردند. آن روزگاری بود که صهیونیست‌ها می‌خواستند نام فلسطین را محو کنند و انقلاب اسلامی ایران نگذاشت.

به گزارش صدای حوزه، ۸ روز برای انقلاب اسلامی ایران کافی بود تا تکلیفش را با صهیونیست‌های جهان روشن کند و دومین لانه جاسوسی در تهران را به نخستین سفارت فلسطین در جهان تبدیل کند. ۳۰ بهمن ۱۳۵۷ وزارت خارجه ایران اعلام کرد از این پس هیچ رابطه‌ای با رژیم صهیونیستی نخواهد داشت.

همان‌روزی بود که سفارت صهیونیست‌ها در خیابان کاخ (فلسطین فعلی) تبدیل شد به سفارت فلسطین و ماجرا از این قرار بود: «در ۲۲ بهمن و دقایقی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، انقلابیون ایرانی سفارت رژیم اشغالگر قدس در تهران را به تسخیر خود درآوردند. همان‌روز گروهی از مردم تابلوی سفارت فلسطین را بر سر در ساختمان نصب کردند.

روز ۳۰ بهمن ماه نیز در مراسمی که حاج احمد آقا خمینی در آن حضور داشتند، ساختمان سفارت اسراییل به یاسر عرفات رئیس وقت سازمان آزادیبخش فلسطین اهدا شد تا به‌عنوان اولین سفارتخانه فلسطین در دنیا آغاز به‌کار نماید…

حاج سید احمد آقا در این مراسم خطاب به مردم گفت: من به نمایندگی از طرف حضرت آیت‌الله امام خمینی (ره)، پیروزی ملت ایران را به تمام ملت تبریک عرض می‌کنم. مبارزات ما، تنها به آزادی ایران خاتمه پیدا نمی‌کند. ما تا آزادی تمام سرزمین‌های اسلامی به مبارزات خود ادامه می‌دهیم».

 لانه جاسوسی دوم

۳۰ بهمن آن سال صهیونیست‌ها و طرفدارانشان که پهلوی دوم را حامی خود می‌دانستند و وی را «کوروش ثانی» لقب داده بودند و به‌ دروغ، مردم ایران را دوست رژیم اسراییل معرفی می‌کردند و روی رابطه بلندمدت با ایران حساب باز کرده بودند، حسابی دماغ‌سوخته شدند و از رادیو اسراییل با نهایت تلخکامی و اندوه اعلام شد:

«حجم معاملات تجاری ایران و اسراییل در زمان حکومت محمدرضا پهلوی به ۳۰۰ میلیون دلار در سال بالغ می‌شد و اسراییل بیش از نیمی از نیازهای نفتی خود را از ایران تأمین می‌کرد».

مدتی بعد از تسخیر سفارت صهیونیست‌ها نیز معلوم شد این یکی هم برای خودش لانه جاسوسی بوده و تا مدت‌ها مدام اخباری تازه دراین‌باره پخش می‌شد و شرایط این‌طوری بود:

«روزنامه اطلاعات به افشای گوشه‌ای از وضعیت داخلی سفارت صهیونیست‌ها در تهران پرداخت و از سیستم جاسوسی بسیار مجهز و پیشرفته‌ای خبر داد که در بخش‌های مختلف این ساختمان به کار گرفته شده بود و گزارش داد که در سفارت سابق اسراییل در ایران که اخیرا تبدیل به دفتر نمایندگی سازمان مقاومت فلسطین شده، مجهزترین دستگاه‌های تجسس برای کنترل تلفن‌های خارج از کشور کار گذاشته شده بود. اعضای سفارت اسراییل تلفن کشورهای مختلف را با این دستگاه‌ها کنترل می‌کردند».

نقشه‌هایی که نقش بر آب شد

صهیونیست‌ها در آن روزگار و تا پیش از انقلاب ایران خوشحال بودند و گمان می‌کردند معادلات منطقه را طوری پیش می‌برند که نام فلسطین از روی نقشه محو خواهد شد و روی زمین هم باکی از این کار نداشتند؛ به گواهی اسناد معتبر تاریخی، صهیونیست‌ها تا سال ۱۹۴۸ میلادی که رژیم اسراییل را تأسیس کردند، بیش از ۵۴ جنایت علیه بشریت مرتکب شدند که اغلبشان علیه مسلمانان و مردان و زنان و کودکان بی‌گناه در روستاهای فلسطینی بود.

البته بعد از آن واقعه نحس هم همچنان به کشتار ادامه دادند و نتیجه اینکه حالا صهیونیست‌ها بیش از ۱۲۵ پرونده جنایت علیه بشریت دارند که همه‌شان نزد وجدان جهانیان باز و مفتوح است و باید روزی پاسخگو باشند.

اما آن‌روزها که در ایران انقلاب شده بود به‌دلیل حمایت‌های آمریکا و انگلیس و غربی‌ها و در بی‌خبری رسانه‌ای و به‌دلیل ترس کشورهای عربی خاورمیانه از قدرت نظامی اسراییل، صهیونیست‌ها به خود مغرور بودند و هر کاری می‌خواستند، انجام می‌دادند.

تا اینکه انقلاب ایران نخستین سفارت فلسطین در دنیا را برپا کرد و نقشه‌ها نقش بر آب شد. پس از آن صدای مظلومیت فلسطین بالا و بالاتر رفت و مجموعه تحولاتی رخ داد که امروزه اسراییل تنها مانده و در منطقه دنبال رفقای جدید برای خودش است و افتخار می‌کند که با فلان کشور کوچک حاشیه خلیج فارس روابط دیپلماتیک دارد و این حرف‌ها.

در مقابل، مظلومیت فلسطینی‌ها نزد جهانیان آشکارتر شده است و حالا از حدود ۲۰۰ کشور جهان، چند کشور فلسطین را به‌رسمیت شناخته باشند خوب است؟ ۱۳۵ کشور.

به یُمن انقلاب ایران و آن اقدام شجاعانه برای برپایی سفارت فلسطین، آرمان فلسطین نمرد و امید آزادی فلسطین شعله‌ای فروزنده است در دنیای امروز و در آینده جهان.

بیشتر بخوانید:

دروغی که روشنفکران به ملت گفتند/ روایت ماجرای تسخیر لانه جاسوسی

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=38592
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.