• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

6
رئیس بنیاد شهید در مراسم دومین سالگرد شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی مطرح کرد؛

تمهیدات بنیاد شهید در خدمت‌رسانی به بازماندگان شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی

  • کد خبر : 35351
  • 18 دی 1400 - 17:22
تمهیدات بنیاد شهید در خدمت‌رسانی به بازماندگان شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی
عزیزان حاضر در این هواپیما در زمره شهدا محسوب شده و تمهیداتی در خدمت‌رسانی به بازماندگان شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در نظر گرفته شده است.

به گزارش صدای حوزه، مراسم عطرافشانی و گلباران مزار شهدا و گرامیداشت دومین سالگرد شهدای سقوط هواپیمای اوکراینی جمعه ۱۷ دی ماه با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در قطعه ۵۰ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) برگزار شد.

در این مراسم، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی با ادای احترام به شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در دومین سالگرد حادثه غمبار شهادت مسافران هواپیمای اوکراینی در یکی از تلخ‌ترین برهه‌های حساس کشور به مقام شهدای این حادثه ادای احترام می‌کنیم و یاد و خاطره آن عزیزان را گرامی ‌می‌داریم.

تمهیدات خدمت رسانی به بازماندگان خادثه هواپیمای اوکراینی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره اقدامات صورت گرفته در مورد خانواده این شهدا، خاطرنشان کرد: عزیزان حاضر در این هواپیما در زمره شهدا محسوب شده و تمهیداتی در خدمت‌رسانی به بازماندگان شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی در نظر گرفته شده است. تاکنون از ۱۳۳ خانواده ایرانی این واقعه، پرونده ۷۳ خانواده معزز تشکیل شده و درباره سایر خانواده‌های معظم نیز آمادگی برای تشکیل پرونده و ارائه خدمات وجود دارد.

قاضی‌زاده هاشمی تأکید کرد: امیدواریم مسیر قانونی و مراحل رسیدگی به پرونده این حادثه به پایان برسد و با حصول نتیجه و معرفی مقصرین و یا قصور کنندگان، شاهد آرامش قلوب بازماندگان و خانواده شهدا باشیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام اینکه تعدادی از این خانواده‌ها در خارج از کشور حضور دارند گفت: در بنیاد شهید و امور ایثارگران‌ برای تشکیل پرونده‌ این عزیزان نیز آمادگی داریم.

معاون رئیس جمهوری افزود: امروز با حضور بر سر مزار پنج نفر از قربانیان حادثه هواپیمای اوکراینی در بهشت زهرا(س) از طرف قوای سه گانه، رئیس جمهور محترم و هیات دولت به مقام این شهدا ادای احترام می‌کنیم و به حضور این خانواده‌های شهدا عرض تسلیت و تعزیت داریم. مزار سایر قربانیان این حادثه تلخ در ۱۴ استان کشور پراکنده است که مسئولان بر اساس برنامه به تمام این گلزارها خواهند رفت. همچنین در این ایام دیدار با خانواده‌های این عزیزان برای عرض تسلیت و دلجویی در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار دارد.

در این مراسم جمعی از خانواده‌های شهدای سانحه هواپیمای اوکراینی، سردار احمدی نماینده و مدیرکل اشراف نیروی انسانی سپاه پاسداران، سردار عبدی مشاور فرمانده ناجا و رئیس مرکز امور ایثارگران، محمد غفوری سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ و عبدالله مرتضوی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران حضور داشتند.

براساس این گزارش، هواپیمای بویینگ ۷۳۷ شرکت هواپیمایی اوکراین با ۱۷۶ مسافر و ۹ خدمه پروازی که صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه سال ۱۳۹۸ تهران را به مقصد کی‌یف (پایتخت اوکراین) ترک می‌کرد، حوالی شهر جدید پرند در استان تهران سقوط کرد و همه مسافران آن به شهادت رسیدند.

صبح شنبه ۲۱ دی‌ ماه سال ۱۳۹۸، ‌ ستاد کل نیروهای مسلح ایران تاکید کرد که بر اثر بروز خطای انسانی و غیرعمد، هواپیمای خطوط هوایی اوکراین مورد اصابت شلیک پدافند هوایی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35351
  • منبع : ایرنا

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.