• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

اعترافاتی تلخ برای ما اما خاطراتی زیبا برای فائزه هاشمی؛

بابا بعد از انقلاب عیدها همیشه کیش بود/ ما مرفه بودیم اما نه آنقدر پولدار؛ مرفه معمولی

• کد خبر : 35091
  • 14 دی 1400 - 18:29
اخیرا فیلمی از فائزه هاشمی؛ دختر مرحوم آیت الله هاشمی منتشر شده است که او در این گفتگو می گوید: «بابا بعد از انقلاب عیدها همیش کیش بود» و «ما مرفه بودیم اما نه آنقدر پولدار؛ مرفه معمولی»!

به گزارش صدای حوزه، اخیرا فیلمی از فائزه هاشمی؛ دختر مرحوم آیت الله هاشمی منتشر شده است که او در این گفتگو می گوید: «بابا بعد از انقلاب عیدها همیشه کیش بود» و «ما مرفه بودیم اما نه آنقدر پولدار؛ مرفه معمولی»!

در حال بارگذاری پخش کننده...

بازخوانی خاطرات خودنوشت آیت الله هاشمی پیرامون تفریحات خانوادگی ایشان در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در کنار سد لتیان هم با توجه به اظهارات فائزه خالی از لطف نیست:

یک‌شنبه ۳۰ تیر ۱۳۷۰ (تاسوعای حسینی):
«با هلی‌کوپتر به سد لتیان آمدیم. بچه‌ها هم تا ظهر کم‌کم رسیدند. مهدی و فاطی نیامدند. هوای خوبی دارد. عصر همراه بچه‌ها، خواستم اسکی روی آب یاد بگیرم. کمی دنبال قایق کشیده شدم. بدنم آمادگی برای چنین ورزشی ندارد. گرچه آسان است.

آب لتیان پایین‌تر از سطح آن در سال گذشته است. یک نفر چینی پیش‌بینی کرده است که ساعت ۸ امروز زلزله‌ای به قدرت ۸/۶ ریشتر در تهران روی خواهد داد. به همین خاطر بسیاری از مردم از تهران سفر کرده یا از خانه بیرون رفته‌اند… آمدن ما به لتیان هم بی‌ارتباط با این نیست. گرچه خودم اصلاً قبول ندارم فقط به خاطر بچه‌ها آمدم.»

دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۷۰ (عاشورای حسینی):
امروز عاشورا است. تا ساعت هشت و نیم صبح خوابیدم. روز را به «استراحت» و انجام کارهایی که با خودم به «لتیان» برده بودم، گذراندم. نزدیک غروب به خانه برگشتم.

مطابق خاطرات سال ۱۳۷۲ هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش سفر تفریحی خانوادگی را با جمعی از بستگان از سوم محرم (برابر با سوم تیر ۱۳۷۲ آغاز می‌کنند و تا ششم محرم که به تهران برمی‌گردند در سواحل خزر به تفریح می‌پردازند؛ و دوباره روز یازدهم محرم (برابر با ۱۱ تیر) برای تفریح به دریاچه سد لتیان می‌روند.

سوم تیر ۱۳۷۲: (سوم محرم)
«…زیر نور مهتاب مقداری شنا کردم، با حال و آرامش‌بخش بود؛ شام را دیر وقت خوردیم و کمی پیاده‌روی و خواب…»

پنجم تیر ۱۳۷۲: (پنجم محرم)
«بعد از نماز در ساحل دریا قدم زدم و منظره جالب بالا آمدن خورشید را تماشا کردم…با اتوبوس به‌سوی فرودگاه رشت حرکت کردیم. در خیابان‌های شهر دسته‌های عزاداری محرم مشغول عزاداری بودند.»

یازدهم تیر ۱۳۷۲: (یازدهم محرم، فردای عاشورا)
«امروز به سد لتیان رفتیم. بچه‌ها و بستگان هم آمدند. عفت و یاسر نبودند. پیش از ظهر همراه عماد و علیرضا و جلال مدتی قایق پدالی در دریاچه سد راندیم. بعدازظهر نیم ساعتی شنا کردم و بقیه روز را استراحت و قدم زدن و مقداری مطالعه و استماع گزارش‌ها داشتم…»

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35091
  • منبع : جهان نیوز

مطالب مرتبط

18اردیبهشت
آنچه هاشمی ننوشت!
در آستانه انتشار کتاب خاطرات جدید هاشمی‌رفسنجانی، بخش‌هایی از مبسوط‌ترین نقد منتشرشده از این خاطرات را منتشر می‌کنیم؛

19دی
هاشمی از شکست به یاران خاتمی تا بانی پیروزی روحانی
به مناسبت پنجمین سالگرد ارتحال مرحوم هاشمی رفسنجانی؛

شهید سلیمانی به آنچه آقای هاشمی تحلیل می‌کرد، خوش‌بین نبود
حسین مرعشی، دبیرکل جدید حزب کارگزاران:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.