• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
یادداشتی در پی حذف پست های مربوط به حاج قاسم توسط شبکه های اجتماعی خارج‌پایه؛

درس بزرگی که پلتفرم های خارجی در پی ترور حاج قاسم دادند

  • کد خبر : 34876
  • 12 دی 1400 - 20:55
درس بزرگی که پلتفرم های خارجی در پی ترور حاج قاسم دادند
حالا دو سال از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی می گذرد و شبکه های اجتماعی صهیونیستی به خصوص توییتر، اینستاگرام و واتساپ، طی روزهای اخیر اقدام به حذف گسترده محتوای مرتبط با شهید سلیمانی کردند که این اقدام پلتفرم های خارجی، موج گسترده اعتراضات در فضای مجازی را رقم زد.

به گزارش صدای حوزه، حضرت آیت الله امام خامنه ای در دیدار دیروز خود با خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی چنین فرمود:

امروز هم مستکبران از نام او (شهید حاج قاسم سلیمانی) وحشت دارند، از یاد او وحشت دارند؛ ببینید در فضای مجازی ــ لابد بیشتر از من ‌اطّلاع دارید دیگر؛ ــ با اسم او چه برخوردی دارند میکنند؛ این هم یک تنبیه دیگری است، تنبّه بیشتری است برای ما و مسئولین فضای مجازی کشور که بفهمند چه کار باید بکنند، تا دشمن نتواند هر جور دلش میخواهد، با هر جایی که دلش میخواهد رفتار کند. و خب فضای مجازیِ موجود دنیا زیر کلید مستکبران است دیگر؛ از اسمش هم میترسند و از تکثیر او وحشت دارند؛‌ الگو یعنی این؛ میترسند که تکثیر بشود.

حذف پست های مربوط به حاج قاسم توسط شبکه های اجتماعی بیگانه

حالا دو سال از شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی می گذرد و شبکه های اجتماعی صهیونیستی به خصوص توییتر، اینستاگرام و واتساپ، طی روزهای اخیر اقدام به حذف گسترده محتوای مرتبط با شهید سلیمانی کردند که این اقدام پلتفرم های خارجی، موج گسترده اعتراضات در فضای مجازی را رقم زد. گفتنی است حذف پست های مربوط به حاج قاسم از پلتفرم های خارجی در حالی در هفته های اخیر اتفاق افتاد که واژه قهرمان ( Hero ) به پرکاربردترین کلیدواژه در اینستاگرام و توییتر تبدیل شد.

اقدام ناجوانمردانه شبکه های اجتماعی بیگانه گویای این واقعیت است که به فرموده مقام معظم رهبری امروزه «شهید قاسم سلیمانی» خطرناک‌تر از «قاسم سلیمانی» است و به همین خاطر، خط اول و اصلی طرف مقابل این است که اسم و راه حاج قاسم باید به طور کامل در دنیا بایکوت شود چون آنها می دانند که اگر اسم حاج قاسم به همین شکل در پلتفرم ها پیش رود به یک زبان و نماد مشترک ظلم ستیزی نه تنها در کشورهای اسلامی بلکه در بین آزادگان کشورهای مختلف دنیا و از هر دین و آیینی تبدیل خواهد شد.

ترور شخصیت حاج قاسم سلیمانی از کجا آغاز شد؟

ترور شخصیت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از لحظه شهادت ایشان در بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ توسط شبکه های اجتماعی خارج پایه و با محوریت اینستاگرام و توییتر شروع شد. پس از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در بغداد، کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این حرکت تروریستی آمریکا واکنش نشان دادند و با پست‌های مختلفی ابراز همدردی خود را با این فاجعه نشان دادند ولی متأسفانه این پست‌ها به‌صورت گسترده در فیس‌بوک و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه حذف شد و این مسئله واکنش شدید کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت.

استوری‌ها و پست‌های کاربران حکایت از این داشت که اینستاگرام هر پستی را که در آن عکس یا هشتگی از سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی باشد، حذف می‌کند. اینستاگرام نه‌تنها عکس‌های حاج قاسم، حتی نماز خواندن رهبری بر پیکر مطهر شهید سلیمانی و فیلم هوایی از جمعیت میلیونی تهران هم را از صفحات رسمی در اینستاگرام حذف کرد و همچنین صفحات رسانه‌های رسمی کشور در اینستاگرام بسته شد.

البته اینستاگرام فقط به پاک کردن پست کاربران و بستن صفحات خبرگزاری‌ها اکتفا نکرد و هر صفحه پردنبال‌کننده‌ای را که در آن اسمی از حاج قاسم بود، بست؛ مثل صفحه آستان قدس رضوی با نیم‌میلیون مخاطب که پس از پوشش مراسم تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی در حرم مطهر رضوی بسته شد، یا صفحه سیداحمد خمینی که بیش از ۹۰۰ هزار فالوئر داشت. اینستاگرام حتی صفحه رسمی جشنواره فیلم فجر را به‌دلیل انتشار خبر اهدای تندیس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از دسترس خارج کرد!

البته این سانسور شدید منحصر به رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها نبود؛ بلکه در همین زمینه بسیاری از هنرمندان در صفحه رسمی خود در اینستاگرام چندین پست در رابطه با شهادت سپهبد قاسم سلیمانی گذاشتند که اینستاگرام اقدام به حذف این پست‌ها کرد، پست‌هایی که در همان ساعت اولیه از سوی اینستاگرام و از صفحاتی که تیک آبی و فالوئر بالا داشتند حذف شد اما بعضی از هنرمندان بار دیگر با تکرار پست‌هایشان به این کار این شبکه اجتماعی اعتراض کردند.

متاسفانه اقدام مغرضانه و غیر قانونی پلتفرم های خارجی در سانسور محتوای انقلابی، پس از شهادت حاج قاسم و در زمان شهادت فرماندهان جبهه مقاومت اسلامی: شهید فخری زاده، سرلشگر شهید حجازی و همچنین در جریان جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی علیه غزه نیز تکرار شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی در واکنش به این حرکت های تروریستی آمریکا واکنش نشان دادند و با پست‌های مختلفی ابراز همدردی خود را نشان دادند ولی متأسفانه این پست‌ها به‌صورت گسترده در فیس‌بوک و اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی خارج‌پایه حذف شد و این مسئله واکنش شدید کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی را به‌دنبال داشت.

درس بزرگ ترور حاج قاسم توسط پلفترم های خارجی چیست؟

نکته پایانی اینکه درس بزرگ اقدام ناجوانمرانه و غیرقانونی مدعیان آزادی و حقوق بشر در حذف محتواهای انقلابی به خصوص حذف پست های مرتبط با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی آن است که طبق توصیه های مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت استقلال و حاکمیت ملی بر فضای مجازی و به منظور پیشگیری از تحریف واقعیت ها و حقایق در فضای مجازی -که به تعبیر رهبر معظم انقلاب کلید آن به دست مستکبران عالم است- مدیریت صحیح فضای مجازی و اعمال حاکمیت بر شبکه های اجتماعی خارج پایه به صورت جدی در دستور کار واقع شود و با حمایت از شبکه های اجتماعی داخلی برای مقابله با جنگ تبلیغاتی سهمگین دشمنان و همچنین اهتمام بیشتر مسئولان در تکمیل شبکه ملی اطلاعات، ابتکار عمل در عرصه مدیریت فضای مجازی به دست نیروهای انقلابی افتد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34876
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.