• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

5
طرح جدید دولت برای سوخت؛

از پاره حقیقت گویی روزنامه آفتاب تا واقعیت طرح بنزینی دولت

  • کد خبر : 34452
  • 08 دی 1400 - 12:03
از پاره حقیقت گویی روزنامه آفتاب تا واقعیت طرح بنزینی دولت
ادعای متوهمانه افزایش قیمت بنزین از طرف روزنامه آفتاب در حالی مطرح شده است که حتی در متن مقاله خود روزنامه آفتاب نیز در دو جا از قول وزیر نفت تصریح شده است که دولت، برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی صدای حوزه، روزنامه اصلاح طلب آفتاب عنوان “بنزین جلیلی؛ ۱۵ لیتر در ماه” را تیتر یک روز سه شنبه خود قرار داد. گزارش مذکور مدعی است گفته های جواد اوجی وزیر نفت، در جمع خبرنگاران در روز پیش از آن، مهر تاییدی بر ادعای قبلی این روزنامه، مبنی بر برنامه دولت سیزدهم برای افزایش قیمت بنزین است. این ادعای متوهمانه روزنامه آفتاب در حالی مطرح شده است که حتی در متن همین مقاله روزنامه آفتاب نیز در دو جا از قول وزیر نفت تصریح شده است که دولت، برنامه ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد.

از پاره گویی روزنامه آفتاب تا واقعیت طرح بنزینی دولت

در گزارش مذکور آمده است: «جواد اوجی وزیر نفت روز گذشته در جمع خبرنگاران به تشریح جزییات طرح یارانه بنزین پرداخت و با بیان اینکه دولت سیزدهم قصد افزایش قیمت بنزین را ندارد». در جای دیگر این گزارش نیز از قول وزیر نفت نقل شده است: «وی[جواد اوجی] با تاکید بر اینکه هیچ افزایش قیمتی در کار نیست، تصریح کرد: تمام مردم چه کسانی که صاحب خودرو هستند و چه کسانی که خودرو ندارند، بر حسب کارت ملی و با شرط اینکه یک سال در ایران اقامت داشته باشند، در ابتدای این طرح، ماهانه ۱۵ لیتر بنزین۱۵۰۰ تومانی به آنها تعلق می‌گیرد».

اکنون سوال این است که با توجه به تاکید و تصریح متعدد وزیر نفت، مبنی بر عدم افزایش قیمت بنزین، چگونه روزنامه آفتاب، این تاکیدات را مهر تاییدی بر ادعای خود می داند؟!

از طرف دیگر، به نظر می رسد که تیتر این گزارش نیز با پاره گویی حقیقت گویی، عامدانه درصدد تحریک افکار عمومی است. سهمیه هر سواری شخصی در حال حاضر، ۶۰ لیتر در ماه است و بنا به گفته  جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در گفتگوی روز سه شنبه با شبکه خبر تلویریون، قرار است در طرح جدید بنزینی دولت، ۱۵ لیتر بازای هر نفر تعیین شود؛ نه ۱۵ لیتر بازای هر خودرو، آنگونه که از تیتر یک روزنامه آفتاب به ذهن متبادر می شود. یعنی در یک خانواده ۴ نفره، هر نفر ۱۵ لیتر سهمیه ماهانه خواهد داشت.

آفتاب یزد یک روز پس از گرانی ناگهانی قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸، توسط متبوع خود، حسن روحانی، “جزئیات حمایت معیشتی از ۱۸ میلیون خانوار” را تیتر یک قرار داده بود و در صفحه اول، هیچ اشاره ای به افتضاح دولت روحانی در گرانی ناگهانی بنزین نکرده بود، اما اکنون سعی دارد با تیترهای خاص، طرح دولت رئیسی را مورد تخطئه قرار دهد.

از پاره گویی روزنامه آفتاب تا واقعیت طرح بنزینی دولت

هم چنین سالاری در گفتگوی مذکور اذعان کرده که در حال بررسی هستیم که بتوانیم در طرح آزمایشی اگر خانواده‌ای قبلاً سهمیه بنزین ۶۰ لیتر داشته است و الآن کمتر شده است، با تمهیداتی این سهمیه ۶۰ لیتر را برای آن خانواده را حفظ کنیم.

لازم به اشاره است که در حال حاضر اگر خانواده ای دارای چند خودرو باشد، بازای هر خودرو، سهمیه ای جداگانه دریافت خواهد کرد؛ اما اگر خانواده یا شخصی خودرو نداشته باشد هیچ بهره ای از یارانه سوخت نخواهد برد؛ در حالی که در طرح جدید خودرو این نقیصه جبران خواهد شد و با تخصیص سهمیه سوخت بازای هر نفر، پرداخت یارانه این بخش عادلانه تر خواهد شد. به گفته مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، در این طرح یک سامانه مبادله بنزین پیش‌بینی شده است که افرادی که خودرو ندارند، می‌توانند سهمیه خود را به سایر افراد بفروشند و در واقع سهمیه خود را نقد کنند.

به علاوه سالاری در تشریح طرح جدید بنزینی خاطرنشان کرد، ذخیره بنزین سهمیه‌ای که در کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها وجود دارد، حفظ خواهد شد و مردم از این بابت نگرانی‌ نداشته باشند.

مطالب مرتبط: 

جواد اوجی: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

جزئیات طرح اختصاص بنزین به هر فرد از زبان مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=34452

مطالب مرتبط

20اردیبهشت
دولت سیزدهم، فوق سلطان چاپ پول است + بررسی آماری این ادعا
ادعای رئیس‌کل بانک مرکزی دولت روحانی:

دولت سیزدهم، فوق سلطان چاپ پول است + بررسی آماری این ادعا

17اردیبهشت
دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!
درپی حواشی اخیر پیرامون دولت سیزدهم؛

دولت آقای رئیسی را منصفانه قضاوت کنیم!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.