• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان:

حزب الله با دو شعار ادامه مقاومت و خدمت به مردم در انتخابات شرکت می کند

  • کد خبر : 33587
  • 27 آذر 1400 - 14:00
حزب الله با دو شعار ادامه مقاومت و خدمت به مردم در انتخابات شرکت می کند
شیخ نعیم قاسم: هدف ما ساختن یک لبنان قدرتمند و کمک به توسعه کشور و مقابله با فساد و فاسدان است.

به گزارش صدای حوزه، «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌ الله لبنان طی یک مراسم تجلیل، در سخنانی آخرین تحولات این کشور را مورد بررسی قرار داده گفت: لبنانیها امروز در شرایط سختی در سطوح سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، مالی، معیشتی و فرهنگی به‌سر می‌برند. مردم احساس می‌کنند که هرج‌ومرج در همه سطوح جامعه وجود دارد، بنابراین اگر می‌خواهیم از این هرج‌ومرج خلاص شویم و به‌سمت راه‌حل حرکت کنیم باید مشکلات را تشخیص دهیم و تعداد آنها را بدانیم.

به‌نوشته العهد، شیخ نعیم قاسم افزود: امروز دستگاه قضایی لبنان از طریق  بازپرس قضایی آن موجب ایجاد یک شکاف بزرگ در سیستم قضایی شده و مشکل بزرگی را در کشور به وجود آورده است، علت این امر مداخله دستگاه قضایی در اختیارات پارلمان در بازخواست از رؤسا و نمایندگان و وزیران است. زمانی که دستگاه قضایی می‌تواند از قضات خود بازخواست کند باید این اجازه صادر شود پارلمان نیز بر اساس صلاحیت خود از اعضایش بازخواست کند.معاون دبیرکل حزب‌ الله لبنان تصریح کرد: هرچه باشد ما امروز با مشکل بزرگی روبه‌رو هستیم و پیامدهای آن غیرعادی است. یکی از پیامدهای این مشکل آن است که کشور را تکان داد و زندگی را در لبنان مختل کرد. عدم تشکیل جلسات دولت در نتیجه مشکلی به‌نام بازپرس قضایی (پرونده انفجار بندر بیروت) بوده است.

وی در ادامه اظهار داشت: اما این مشکل چگونه حل می‌شود؟ روشن است که این مشکل یا از طریق دستگاه قضایی حل می‌شود و یا از طریق پارلمان یا هیئت دولت. این ۳ نهاد برای حل این مشکل راهکارهایی دارند پس باید با یکدیگر همکاری کنند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه به انتخابات پارلمانی لبنان پرداخته گفت: واضح است که نبرد انتخاباتی پیشِ‌رو بسیار داغ است، در این میان طرف مقابل با حمایت بین‌المللی و پول آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس به‌دنبال سیطره بر ارکان قدرت در لبنان و پارلمان آن است. شعار تبلیغاتی طرف مقابل در این انتخابات، دشمنی با حزب‌ الله و متحدانش است، به همین دلیل می‌بینیم که همواره این طرف‌ها ضد حزب‌الله و هم‌پیمانان آن حرف می‌زنند و بر این باورند که با این روش می‌توانند نظر آمریکا و اروپا و برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس را جلب کنند.

این مقام حزب‌ الله تأکید کرد: اکنون سؤال می‌کنیم؛ برنامه انتخاباتی این طرفها کجاست؟ آیا آنها به اتحاد و یکپارچگی کشور علاقه دارند؟ آیا آنها برای آزادی لبنان تلاش خواهند کرد یا با اشغالگری اسرائیل و تداوم تهدیدهای آن همسو هستند و می‌خواهند قدرت مقاومت را سلب کنند تا اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها در لبنان هر کاری که می خواهند انجام دهند؟

شیخ نعیم قاسم ابراز کرد: صاحبان شعار دشمنی با مقاومت کسانی هستند که در ۳۰ سال گذشته در لبنان در رأس قدرت قرار داشته و در نتیجه، شریک فساد در این کشور هستند. هدف طرف مقابل حزب‌ الله در انتخابات این است که اهرم قدرت را به‌دست بگیرد و بر پارلمان مسلط شود تا بتواند سیاست‌های خود را مدیریت کند.

معاون دبیرکل حزب‌ الله گفت: این افراد کشور را ویران کردند و اکنون گروهی از جامعه مدنیِ وابسته به سفارت آمریکا به آنها اضافه شدند. این طرفها کسانی هستند که طی دو سال گذشته با ایجاد ناآرامی و هرج‌ومرج در لبنان نتوانستند به اهدافی که می خواهند برسند.

وی در ادامه همچنین تأکید کرد: در این میان برخی نیز وجود دارند که می خواهند به مردم خدمت کنند. منظور ما این افراد نیستند بلکه منظور ما طرفهایی هستند که شعار دشمنی با حزب‌ الله و متحدانش را سرمی‌دهند و فردا که پاسخ سخنان من را بدهند مشخص خواهد شد آنها دقیقاً چه‌کسانی هستند.

شیخ نعیم قاسم در ادامه گفت: ما صراحتاً با دو عنوان در انتخابات پارلمانی مشارکت خواهیم کرد؛ عنوان اول ادامه مقاومت، پروژه آزادسازی و محافظت از کشور در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی است. عنوان دوم خدمت به مردم با برنامه یکپارچه اجتماعی ـ اقتصادی می‌باشد که البته قبل از انتخابات اعلام خواهیم کرد. هدف ما از این برنامه ساختن یک لبنان قدرتمند و کمک به توسعه کشور و مقابله با فساد و فاسدان است.

پیشتر «میشل عون» رئیس جمهور لبنان اعلام کرد که زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور تغییر کرده و از ۲۷ مارس ۲۰۲۲ به ماه مِه این سال موکول شده است.

به‌گفته میشل عون انتخابات پارلمانی لبنان قرار است از تاریخ ۸ تا ۱۵ مه ۲۰۲۲ برگزار شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=33587
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

16مهر
سیدحسن نصرالله: ایران ثابت کرد که متحدی صادق و دوستی وفادار است
دیدار امیر عبداللهیان با سید حسن نصرالله در بیروت؛

سیدحسن نصرالله: ایران ثابت کرد که متحدی صادق و دوستی وفادار است

09شهریور
آمریکا عامل انتقال داعش به افغانستان است
دبیرکل حزب‌الله در سالگرد پیروزی علیه گروه‌های تکفیری؛

آمریکا عامل انتقال داعش به افغانستان است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.