• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
امیدآفرینی به سبک شهردار تهران؛

اقدام خوب اتوبوسی زاکانی

  • کد خبر : 31063
  • 20 آبان 1400 - 16:02
اقدام خوب اتوبوسی زاکانی
هنوز سه ماه از انتخاب زاکانی به‌عنوان شهردار تهران نگذشته است اما وی با عقد قرارداد خرید ۱۷۵ دستگاه اتوبوس و رونمایی از ۱۱۰ اتوبوس، تهرانی‌ها را غافلگیر و به حل مشکلات شهر در این دوره امیدوارتر کرد.

به گزارش صدای حوزه، گزافه نیست اگر بگوییم زمان فعالیت قالیباف به‌عنوان شهردار تهران، نقطه عطف تغییر و تحولات پایتخت بود و پیشرفت‌های چشمگیری در حوزه‌های مختلف شهری صورت گرفت.

مدیریت شهری با اقداماتی که طی آن ۱۲ سال انجام داد، کارنامه قابل‌دفاعی از خود به‌جا گذاشت و به یک معیار برای مقایسه با عملکرد شهردار و مدیران شهری بعدی تبدیل شد اما در سال ۹۶، با تبلیغات گسترده و موجی که تحت تأثیر انتخابات ریاست‌جمهوری به‌راه افتاد، ورق برای تهرانیها برگشت و اصلاح‌‌طلبان اداره شهر را به‌عهده گرفتند.

آن زمان مردم فکر نمی‌کردند با رأی به اصلاح‌طلبان شاهد رکود و توقف امور در حوزه‌های مختلف شهری باشند، شاید بر این باور بودند که هر گروهی زمام امور را به‌دست بگیرد، مانند دوره قبل، با همان سرعت و پرتلاش باعث رونق هرچه بیشتر شهر خواهد شد! غافل از اینکه خواب زمستانی ۴ساله  در انتظار شهر است و بسیاری از حوزه‌ها مانند حمل‌ونقل عمومی قرار است شاهد تنزل باشد.

چمران

در دوره تصدی قالیباف به‌عنوان شهردار تهران به‌طور متوسط ۱۸٫۳کیلومتر و به‌عبارت دیگر  حدود ۲۲۰کیلومتر مترو طی ۱۲سال ساخته شد؛ اگر قرار بود در طول ۴سال مدیریت اصلاح‌طلبان که با حضور حناچی به‌عنوان شهردار سپری شد، همین میزان مترو احداث می‌شد باید ۷۲کیلومتر دیگر به میزان خطوط مترو افزوده می‌شد اما عملاً این اتفاق رخ نداد و به‌اذعان عضو سابق شورای شهر تا اردیبهشت سال جاری صرفاً ۴٫۵کیلومتر مترو در ۴سال گذشته احداث و حدود ۳۵کیلومتر تکمیل شد.

در دوره طلایی تغییر و تحولات پایتخت در دوره قالیباف همچنین ۱۰ خط بی‌آرتی احداث و اتوبوس‌های کولردار و اتوبوس‌های دوکابین وارد پایتخت شد تا مردم از دست مینی‌بوس‌های فرسوده و اتوبوس‌های قدیمی و نامناسب راحت شوند.

خرید و به‌کارگیری ۲۵۴۴ دستگاه اتوبوس توسط شهرداری تهران از سال ۱۳۸۴ تا پایان ۱۳۹۴، بازسازی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس در سال ۱۳۹۳ و ۲۸۶ دستگاه در سال ۱۳۹۴ بدون دریافت اعتبار و بازسازی تعداد ۶۳ دستگاه اتوبوس برقی طی آن سال‌ها صورت گرفت امادر دوره پنجم مدیریت شهری، مجموعاً حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس به بهره‌برداری رسید که تعدادی از آن توسط بخش خصوصی تأمین و متأسفانه روز به روز به تعداد اتوبوس‌های فرسوده شهر افزوده شد.

به‌هرترتیب دوره ۴ساله‌ای که برای بسیاری از شهروندان به کابوس شباهت داشت با انتخابات خرداد ماه سال جاری به پایان رسید و فصل جدیدی از تغییر و شکوفایی برای تهران و تهرانی‌ها آغاز شد چراکه مردم با تغییر در انتخابشان در حقیقت رأی به تغییر دادند و حالا می‌توانند این تغییر را با رویکرد جهادی مدیریت شهری مشاهده کنند.

خرید اتوبوس

روز گذشته نمونه‌ای از این رویکرد جهادی و امیدبخش به نمایش گذاشته شد و ۱۱۰ دستگاه اتوبوس شهری به بهره‌برداری رسید؛ اگرچه اوضاع اتوبوسرانی تهران به شرایط بحرانی رسیده و علی‌رغم نیاز تهران به ۹هزار اتوبوس، حدود ۲هزار دستگاه فعال است اما مسئله قابل‌توجه ماجرا این است که این اتوبوس‌ها با قراردادی که اخیراً علیرضا زاکانی شهردار تهران منعقد کرد تأمین شده است.

به‌گفته محمود ترفع؛ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی شهر تهران، زاکانی بعد از انتصاب به‌عنوان شهردار اصرار زیادی بر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی داشت و در این راستا موفق به عقد قرارداد تأمین ۱۷۵ دستگاه اتوبوس شهری شد که در گام نخست ۱۱۰ دستگاه روز گذشته رونمایی و وارد چرخه خدمات‌رسانی به مردم شد.

ترفع همچنین درباره محل تأمین منابع مورد نیاز این قرارداد به خبرنگار تسنیم گفت: خوشبختانه در این مدت کوتاه از محل منابع مالی شهرداری و اوراق مشارکت اسلامی، هزینه مورد نیاز خریداری ۱۷۵ دستگاه اتوبوس تأمین شد و امیدواریم ۶۵ دستگاه باقی‌مانده نیز تا یک ماه آینده به ناوگان اضافه شود.

از آنجایی که زاکانی ۱۱ شهریور به‌طور رسمی سکان اداره شهر را به‌عهده گرفت هیچ‌کس انتظار نداشت با این سرعت گشایشی در حوزه حمل‌ونقل عمومی صورت گیرد و از طریق آن ظرفیت ۵۰ خط اتوبوسرانی تکمیل شود.

اقدام جهادی زاکانی تهرانی‌ها را غافلگیر و به آینده امیدوارتر کرد؛ امید است با خبرهای خوشی که زاکانی درباره همکاری دولت با شهرداری برای کمک به حمل‌ونقل عمومی مطرح کرده و با روحیه و جسارتی که در آغاز راه به‌خرج داده است، شاهد اتفاقات بهتر و بزرگتری در کلان‌شهر تهران باشیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=31063
  • منبع : تسنیم

مطالب مرتبط

23فروردین
اقدامات شهرداری تهران مهری بر دهان اصلاح‌طلبان!
گزارشی درباره فعالیت های شهرداری تهران در دوره جدید:

اقدامات شهرداری تهران مهری بر دهان اصلاح‌طلبان!

22فروردین
پارک‌های مخصوص بانوان بهانه ای برای حمله به شهرداری تهران!
پشت پرده هجمه‌های رسانه‌ای با کلیدواژه «زن‌ستیزی»؛

پارک‌های مخصوص بانوان بهانه ای برای حمله به شهرداری تهران!

15دی
انتصابات فامیلی؛ کلیدواژه ای برای هجمه ها به دولت و مجلس
درباره یک انتصاب و جنجال های پیرامون:

انتصابات فامیلی؛ کلیدواژه ای برای هجمه ها به دولت و مجلس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.