• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
فرمانده ارتش در پایان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰:

جمهوری اسلامی ایران محور برقراری امنیت منطقه‌ است/ پاسخ ما به تهدیدات محدود به مرزها نخواهد بود

  • کد خبر : 30846
  • 18 آبان 1400 - 13:18
جمهوری اسلامی ایران محور برقراری امنیت منطقه‌ است/ پاسخ ما به تهدیدات محدود به مرزها نخواهد بود
سرلشکر موسوی: جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها اثبات کرده است که با قدرت می‌تواند محور برقراری امنیت منطقه‌ای باشد.

به گزارش صدای حوزه، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ در جمع خبرنگاران درباره ارزیابی عملکرد یگان‌های مشارکت کننده در رزمایش گفت: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ یکی از موفق‌ترین رزمایش‌های مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که با حضور نیروهای چهارگانه ارتش و ستاد آجا در کنار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) و قرارگاه‌های ذی‌ربط رزمایش برگزار شد.

وی ادامه داد: طبیعتاً نتیجه اصلی هر رزمایش و تمرینی افزایش آمادگی رزمی، اشراف و مسلط شدن همه کسانی که در رزمایش شرکت دارند به مأموریتی است که بر عهده‌شان قرار گرفته است.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: از جمله نقاط حائز اهمیت رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش این بود که مدیریت در اکثر سطوح به جوانانی که قرار است در گام دوم انقلاب مسئولیت‌های سنگین را بر دوش بگیرند، سپرده شد و این موفقیت آنها برای ما یک دستاورد بسیار بزرگ بود.

امیر سرلشکر موسوی، ارتقای سامانه‌های فرماندهی و کنترل، ارتقای کیفی و کمی استفاده از پهپادها، استفاده از گلوله‌های هوشمند و همچنین ارزیابی موفق سامانه‌ها، تاکتیک‌ها، روش‌ها، آموزش‌ها و ارتباطات و هماهنگی و هم افزایی بسیار خوب بین نیروها را از جمله برجسته‌ترین ویژگی‌های این رزمایش عنوان کرد.

وی اظهار کرد: با وجود عملکرد خوب یگان‌های مشارکت کننده در رزمایش، اما با گذشت زمان و تغییر رفتار و همچنین رشد فناوری‌ها و تغییر متغیرهای مؤثر بر رزم، هرگز به وضع موجود خود راضی نیستیم و با مطالعه روندها و پیش‌بینی آینده و همچنین درس‌های بزرگی که از رزمایش‌ها می‌گیریم باید دائماً تلاش کنیم تا برای آینده و تهدیدات احتمالی متناسب با فناوری و متغیرهای مؤثر، خود را به روز و آماده کنیم.

فرمانده کل ارتش در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با امکانات موجود می‌توانند امنیت کشور منطقه و به ویژه خلیج‌فارس را تأمین کنند؟ تاکید کرد: حتماً همینطور است؛ بدون کوچک‌ترین تردیدی جمهوری اسلامی ایران، ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح ما با اتکا به توان، دانش جوانان و دانشمندان خود و همچنین تلاش و اتکا به خداوند بزرگ می‌توانند از آرمان‌ها، تمامیت ارضی کشور و همچنین ملت و ناموس خود دفاع کنند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به این باور رسیدیم که باید روی پای خود بایستیم و تحریم‌ها این باور را در ما تقویت کرد؛ همچنین دوران دفاع مقدس این موضوع را چند باره بر ما ثابت کرد و پس از پیروزی انقلاب آن چه را که لازم داشتیم برای دفاع بومی ساختیم و امروز می‌توانیم روی پای خود بایستیم.

امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: ما هرگز خود را از فناوری و پیشرفت‌های کشورهای دیگر محروم نخواهیم کرد و این کار را بدون وابستگی انجام می‌دهیم تا اگر روزی آن فناوری و پیشرفت قطع شد ما مانند برخی کشورهایی که انبار تسلیحات بیگانه هستند، مستاصل نمانیم. ایران سربلند اسلامی با اتکا به توانمندی‌های خود می‌تواند از تمام آرمان‌های خود دفاع کند و بدون وابستگی مأموریت‌های خود را انجام دهد.

وی در ادامه درباره تلاش ایالات متحده آمریکا و اروپا در زمینه ایجاد یک ائتلاف در منطقه با بیان اینکه «برنامه ها، اقدامات و اهداف باید عیناً با یکدیگر تجانس و همخوانی داشته باشند»، عنوان کرد: این کشورها خودشان مولد تروریسم و ناامنی هستند و در هر کجای جهان که پای گذاشتند آنجا را تبدیل به مکانی ناامن کرده و سپس فرار کردند و برای مردم آن کشور مشکلات و ناامنی‌های حاصل از این حضور را باقی گذاشتند؛ وقتی این برنامه‌ها، اقدامات و اهداف با هم تجانس ندارد، ائتلافی پا نخواهد گرفت.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: کسانی که از بیگانگان دعوت می‌کنند تا امنیت عاریه‌ای را برایشان برقرار کنند، بدانند که این کشورهای استکباری و سلطه‌گر به دنبال تأمین خودشان هستند.

وی بیان کرد: رژیم منحوس صهیونیستی که مولد ناامنی است و در باتلاق زوال در حال دست و پا زدن است و امنیت خود را در ناامیدی دیگران تعریف کرده است، می‌خواهد ناامنی را از منطقه خود دور کند تا خود در امنیت باشد؛ بنابراین کسانی که به اشتباه فکر می‌کنند ائتلاف بیگانگان و حضور آنها در منطقه که خانه ما است می‌تواند برایشان امنیت ایجاد کند، سخت در اشتباهند دود این اشتباه به چشم خودشان خواهد رفت؛ امیدوارم روزی که پشیمان می‌شوند خیلی دیر نباشد.

امیر سرلشکر موسوی اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این سال‌ها اثبات کرده است که با قدرت می‌تواند محور برقراری امنیت منطقه‌ای باشد. با ائتلاف و همکاری منطقه‌ای، کشورهای منطقه می‌توانند با دست در دست هم گذاشتن، امنیت منطقه خود را حفظ کنند و به بیگانه اتکا نداشته باشند چراکه تاریخ نشان داده است که بیگانگان برای هیچکس امنیت پایدار به ارمغان نخواهند آورد. سوغات بیگانگان، ناامنی وابستگی بیچارگی و زبونی ملت‌ها است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره تأثیر برگزاری رزمایش‌هایی نظیر رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش و ارتقای توان رزمی و دفاعی نیروهای مسلح در پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماتیک، خاطرنشان کرد: نظام سلطه معمولاً اهداف خود را با زور و قدرت نظامی پیش می‌برد، اما زمانی که شاخ زور به یک دیوار مستحکم قدرت برخورد می‌کند، به ناچار زبان دیپلماسی و مذاکره باز می‌کنند؛ امروز می‌بینید که آنها زبان دیپلماسی و مذاکره باز کرده‌اند برای این است که به دیوار مستحکم قدرت برخورد کرده اند.

فرمانده کل ارتش تصریح کرد: مسئولان دیپلماسی ما خودشان فرزندان و تربیت یافتگان دفاع مقدس هستند و می‌دانند که نیروهای مسلح با اقتدار ایستاده‌اند و حامی و پشتیبان آنها در میدان‌های دیپلماسی و دفاع از حقوق ملت بزرگ هستند.

امیر سرلشکر موسوی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا ارتقای توانمندی نظامی جمهوری اسلامی ایران تهدیدی برای همسایگان محسوب می‌شود؟ گفت: به هیچ وجه اینگونه نیست و سابقه ما نشان داده است که اهل تجاوز و تهاجم نیستیم. تلاش‌های ما و رزمایش‌هایی که انجام می‌دهیم همه برای دفاع از آرمان‌ها و کشور خودمان است.

وی ادامه داد: اما اشتباه نشود؛ دشمنان ما بدانند که اگر منافع ما را تهدید کنند پاسخ ما محدود به مرزها نخواهد بود؛ اگر منافع ما را تهدید کنند در هر کجا که لازم باشد منافع‌شان را تهدید می‌کنیم، اما برای کشورهای منطقه و برادران خودمان امنیت را به ارمغان می‌آوریم و برای خود و ملت ما آمادگی دفاع هستیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30846
  • منبع : مشرق

مطالب مرتبط

23دی
حاج قاسم به روحانی گفت، فکر نکن همیشه می‌توانی تخریب کنی و ما هم سکوت کنیم!
سردار حاجی‌زاده در گفت‌وگوی تفصیلی ای مطرح کرد؛

حاج قاسم به روحانی گفت، فکر نکن همیشه می‌توانی تخریب کنی و ما هم سکوت کنیم!

06دی
اختلال ها و کارشکنی های فرانسه بعنوان پلیس بد مذاکرات
گزارشی از روند مذاکرات در دور جدید؛

اختلال ها و کارشکنی های فرانسه بعنوان پلیس بد مذاکرات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.