• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

12
مدیران رسانه های اصلاح طلب خطاب به رئیسی:

اعتماد مردم به رئیس‌ جمهور نسبت به قبل افزایش یافته و جامعه امیدوارتر شده است

  • کد خبر : 30732
  • 21 آبان 1400 - 23:32
اعتماد مردم به رئیس‌ جمهور نسبت به قبل افزایش یافته و جامعه امیدوارتر شده است
دیدار رئیسی با مدیران رسانه‌ای اصلاح‌طلب که ممکن است به لحاظ فکری فرسنگ‌ها با ایده‌ سیاسی حاکم بر دولت سیزدهم فاصله داشته باشند، اقدام مثبت و رو به جلویی است که در کمتر دولتی شاهد برگزاری آن بوده‌ایم.

به گزارش صدای حوزه، احیای سرمایه اجتماعی و افزایش اعتماد عمومی به نهاد دولت یکی از بزرگ‌ترین کارویژه‌های اصلی رئیس جمهور در چهارساله آینده است؛ کارویژه‌ مهمی که شرط لازم و ابتدایی برای موفقیت ایده‌های حکمرانی دولت در ابعاد مختلف نیز می‌تواند بر همین مبنا باشد.

در شرایطی که به‌واسطه انباشته شدن حجم زیادی از ناکارآمدی‌ها و مشکلات به‌ویژه در دوسال پایانی ریاست‌جمهوری روحانی، اعتماد عمومی جامعه به کارآمدی نهاد دولت به‌شدت کاهش پیدا کرده است، رسانه‌های جمعی مانند روزنامه‌ها و سایت‌های خبری می‌توانند به‌عنوان یکی از ساختارهای تاثیرگذار بر افکار عمومی نقش تعیین‌کننده‌ای در ایجاد امید و احیای سرمایه اجتماعی دولت ایفا کنند.

علاوه‌بر این رسانه‌ها به‌عنوان ناظران اجتماعی در بزنگاه‌های حساس و مهم می‌توانند با نقد منصفانه و دقیق خود جلوی بسیاری از خطاها و اشتباهات دولت و سایر نهادهای حاکمیتی را بگیرند، به‌خاطر همین کارویژه‌های مهم رسانه است که سیدابراهیم رئیسی در ماه‌های ابتدایی آغاز به کار رسمی دولت سیزدهم چهارشنبه هفته قبل سراغ مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب رفته و با آنها جلسه گذاشته است.

در این جلسه سه‌ساعته آن‌گونه که در اخبار منتشرشده، محمود دعایی مدیرمسئول روزنامه اطلاعات، الیاس حضرتی صاحب‌امتیاز روزنامه اعتماد، مهدی رحمانیان مدیرمسئول روزنامه شرق، علیرضا بختیاری مدیرمسئول روزنامه دنیای اقتصاد، مصطفی کواکبیان مدیرمسئول روزنامه مردم‌سالاری، محمدعلی وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار، منصور مظفری مدیرمسئول روزنامه آفتاب یزد، حسین عبداللهی مدیرمسئول روزنامه آرمان ملی، محمدرضا سعدی، مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت، علی متقیان مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مسعود حیدری مدیرعامل خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، مصطفی فقیهی مدیرمسئول پایگاه خبری- تحلیلی انتخاب، شهاب‌الدین طباطبایی و احسان مازندرانی از فعالان رسانه‌ای اصلاح‌طلب حضور داشته‌اند.

این جلسه در دفترکار رئیس‌ جمهور برگزار شده که در ابتدای آن تمامی حاضران به بیان نقدها و دیدگاه‌های خود پیرامون مسائل کنونی کشور پرداختند، «امید اجتماعی»، «اعتماد عمومی»، «انتصابات دولت»، «تعامل با جهان و برجام»،«سفرهای استانی» و «مبارزه با فساد» ازجمله مهم‌ترین سرفصل‌هایی بود که در این جلسه مدیران رسانه‌های اصلاح‌طلب به نقد آن پرداختند.

از نظر حاضران در جلسه طی چند ماه گذشته که دولت فعالیت خود را آغاز کرده است اعتماد مردم به رئیس‌ جمهور نسبت به قبل از انتخابات افزایش یافته و امیدواری آنها برای اصلاح امور در آینده بیشتر شده است و براساس این اعتماد و امیدواری، جامعه انتظار ایجاد تحول از دولت سیزدهم در ابعاد مختلف مسائل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و… دارد.

در پایان جلسه نیز رئیسی حدود ۴۰ دقیقه به بخشی از موارد مطروحه توسط حاضران پاسخ داد که مساله‌ تعامل با جهان و آغاز مذاکرات برجامی از هشتم آذرماه مهم‌ترین بخش از سخنان وی در این دیدار بود. رئیس‌جمهور همچنین به موضوع «اصلاحات اقتصادی» در دولت سیزدهم اشاره کرد و به الزام خود برای اجرایی شدن طرح‌هایی تاکید کرد که به لحاظ کارشناسی موردپذیرش متخصصان امر هستند.

دیدار رئیسی با مدیران رسانه‌ای اصلاح‌طلب که ممکن است به لحاظ فکری فرسنگ‌ها با ایده‌ سیاسی حاکم بر دولت سیزدهم فاصله داشته باشند، اقدام مثبت و رو به جلویی است که در کمتر دولتی شاهد برگزاری آن بوده‌ایم، در همین راستا بعضی از افراد دعوت‌شده، صراحتا به این نکته اذعان داشتند که در دوران ریاست‌ جمهوری روحانی حتی یک‌بار هم از آنها برای گفت‌وگو با رئیس‌جمهور دعوت نشده است.

علاوه‌بر این بررسی جلسه سه‌ساعته چهارشنبه‌ شب و محتوای انتقادی آن مانند نقد حاضران به کارنامه برخی وزرا و مردان اقتصادی دولت سیزدهم، نشان می‌دهد این دیدار به‌هیچ‌وجه تشریفاتی نبوده و مورد تمجید برخی از حاضران در جلسه نیز قرار گرفته است، به نحوی که سیدمحمود دعایی، مدیرمسئول روزنامه اطلاعات در انتهای جلسه گفت: «من ابتدا بنا داشتم به جلسه نیایم اما الآن که آمده‌ام با توجه به صحبت‌های شما و حرف‌هایی که اینجا زده شد. خیلی خوشحالم که به جلسه آمدم و شما را دیدم.»

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=30732
  • منبع : فرهیختگان

مطالب مرتبط

01خرداد
عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!
حال خوش مدعیان عدالت در فضای مجازی؛

عدالت خواهی و حس شیرین اپوزیسیون بودن!

05دی
موضوع دیدار حسن روحانی با مقام معظم رهبری چه بود؟
پاسخ یک کارشناس مسائل سیاسی به سوال خبرنگار صدای حوزه؛

موضوع دیدار حسن روحانی با مقام معظم رهبری چه بود؟

24آبان
اگر رئیسی نیامده بود!
تصور اینکه شخصی مثل حسن روحانی در این 100 روز رئیس جمهور می‌شد؛

اگر رئیسی نیامده بود!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.