• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
رئیس سازمان پدافند غیر عامل در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما:

آمریکا و صهیونیست‌ها عامل حمله سایبری به سامانه های سوخت/ جنگ سایبری زیرساختی آغاز شده است

  • کد خبر : 29794
  • 10 آبان 1400 - 10:33
آمریکا و صهیونیست‌ها عامل حمله سایبری به سامانه های سوخت/ جنگ سایبری زیرساختی آغاز شده است
جلالی: در دولت گذشته بودجه عملیاتی سازمان پدافند غیر عامل صفر شد و فقط به ما حقوق می‌دادند!

به گزارش صدای حوزه، سردار غلامرضا جلالی در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما درباره حمله سایبری به سیستم توزیع سوخت کشور افزود: اظهار نظر در این زمینه بر اساس اطلاعات فنی و تحلیل‌های اطلاعاتی است.

وی گفت: بر اساس تحلیل‌های اطلاعاتی این حمله از طرف یک کشور خارجی و آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام شده است، اما از نظر اطلاعات فنی در حال بررسی هستیم و به صورت قطعی نمی‌توانیم درباره منشأ حمله اظهار نظر کنیم البته بخشی از بررسی‌ها به نتیجه رسیده است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه این حمله در بخش میان افزار اتفاق افتاد که حمله بسیار پیچیده و پاکسازی آن دشوار است افزود: این حمله به حمله سایبری به راه آهن و بندر شهید رجایی شبیه است و از نظر ما این حمله به طور قطع به وسیله آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها انجام شده است.

سردار جلالی گفت: اگر حمله به سیستم توزیع سوخت در لایه سخت افزار اتفاق می‌افتاد نیاز به نفوذ بود؛ یعنی یا شرکت سازنده سخت افزار در این حمله دخیل بود یا تجهیزاتی باید ساخته می‌شد و در سیستم قرار می‌گرفت.

وی افزود: حمله سایبری به تابلوهای تبلیغاتی نیز با حمله به سیستم توزیع سوخت مرتبط بود البته از نظر اتصال فنی مسئله در حال بررسی است و تاکنون ارتباطی پیدا نکرده ایم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: ممکن است عوامل داخلی نیز درا ین حمله سایبری دخالت داشته باشند که دستگاه‌های امنیتی در حال بررسی هستند.

سردار جلالی افزود: در سه ساعت اولیه پس از حمله به سیستم توزیع سوخت ۳۰ درصد از جایگاه‌ها و ۱۲ ساعت پس از حمله ۶۰ درصد از جایگاه‌ها به خدمت رسانی آفلاین بازگشتند.

وی بیان کرد: در این حمله سایبری یک گل خوردیم، اما بازی را نباختیم، زیرا حضور هوشمندانه و تغییر روند صدا و سیما در پرداختن به این مسائل و بررسی دقیق و اطلاع رسانی به موقع آن به مردم، سرعت عمل گروه‌های فنی و بازگشت سریع جایگاه‌های توزیع سوخت به خدمت رسانی و برخورد آگاهانه مردم با این مسئله موجب شد توطئه دشمنان در ایجاد اغتشاش و تجمع مردم خنثی شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل، تهدید، آسیب پذیری، مدیریت کاهل و نبود تقسیم کار درست برای هدایت بحران را عوامل بروز این نوع حملات سایبری اعلام و اضافه کرد: در دولت گذشته با عینک سیاسی به سازمان پدافند غیر عامل نگاه و به جای جدی گرفتن تهدید آن را تحلیل می‌کردند.

سردار جلالی افزود: دولت گذشته می‌خواست سازمان پدافند غیر عامل زیرمجموعه خودش باشد که بتواند به آن دستور دهد، اما ما در پدافند غیر عامل نگاه سیاسی به هیچ دولتی نداریم و منافع مردم برای ما مهم است.

وی گفت: تداوم کارکرد زیرساخت‌ها خط قرمز سازمان پدافند غیر عامل است، زیرا در زندگی مردم اثر می‌گذارد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل بیان کرد: برای شورای عالی فضای مجازی قبلی دستورالعملی برای تنظیم روابط دستگاه‌ها در حوزه جنگ سایبری تهیه کرده بودیم، اما می‌گفتند جنگ مال نظامی هاست و به ما ارتباطی ندارد.

سردار جلالی گفت: سازمان پدافند غیر عامل در دولت گذشته آسیب‌ها و ضعف‌ها را کشف می‌کرد و اطلاع می‌داد، اما می‌گفتند این اطلاعات را به فلان جا اعلام کنید و وقتی پیگیری می‌کردیم از ما حمایت نمی‌کردند.

وی افزود: در گذشته سازمان پدافند غیر عامل برای حل مشکلات و رفع ضعف‌ها بودجه داشت و به عنوان نمونه برخی کارهای فنی در صدا و سیما با بودجه سازمان پدافند غیر عامل انجام شد، اما در دولت گذشته بودجه عملیاتی این سازمان صفر شد و فقط به ما حقوق می‌دادند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: این مسئله را در مجلس شورای اسلامی مطرح کردیم، اما نتوانستیم آن را حل کنیم.

سردار جلالی افزود: اگر بودجه عملیاتی در اختیار سازمان پدافند غیر عامل نباشد این سازمان فقط به یک مجموعه گفتار درمانی تبدیل می‌شود.

وی گفت: اینکه مجلس شورای اسلامی برای ما بودجه عملیاتی در نظر نگرفت به دلیل مخالفت نماینده دولت گذشته در کمیسیون تلفیق بودجه بود و مجلس به ما می‌گفت دولت باید این را در لایحه پیش بینی می‌کرد، زیرا نماینده دولت می‌تواند در کمیسیون تلفیق با طرح نمایندگان مخالفت کند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: ما را به شورای عالی فضای مجازی در دولت گذشته دعوت نمی‌کردند در حالی که عضویت سازمان پدافند غیر در شورای عالی فضای مجازی را مجلس شورای اسلامی تصویب و رهبر معظم انقلاب اسلامی با آن موافقت کرده بودند و ما این مصوبه را به شورای عالی فضای مجازی اعلام کردیم، اما آن‌ها این مصوبه را به دبیرخانه ابلاغ نکردند و ما در جلسات شورای عالی فضای مجازی نتوانستیم شرکت کنیم.

سردار جلالی درباره دلیل مخالفت شورای عالی فضای مجازی گذشته با حضور سازمان پدافند غیر عامل در این شورا گفت: آن‌ها فقط می‌گفتند ما مخالف حضور شما هستیم.

وی افزود: با روی کار آمدن دولت جدید شورای عالی فضای مجازی دو جلسه تشکیل داده است که سازمان پدافند غیر عامل در هر دو جلسه حضور داشته و برای حل مسائل گفتگو کرده است.

سردار جلالی اضافه کرد: در دولت گذشته با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوعات ساده به توافق نمی‌رسیدیم اطلاعات را به ما گزارش نمی‌دادند، اجازه نمی‌دادند در موضوع شبکه ملی ارتباطات دخالت کنیم و در کل کار ما را علیه خود می‌دانستند.

وی گفت: البته در دولت گذشته با وزارت کشور و استانداری‌ها همکاربی خوبی داشتیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه در چند کشور رشته دانشگاهی حفاظت از زیرساخت‌ها ایجاد و تدریس می‌شود افزود: در دولت گذشته با وزیر علوم در این زمینه صحبت کردیم، اما با آن مخالفت شد و فقط در دانشگاه دفاع ملی با اصلاح یکی از رشته‌ها از ترم آینده در این زمینه دانشجو می‌پذیریم.

سردار جلالی گفت: جنگ سایبری زیرساختی آغاز شده است و باید آن را جدی بگیریم و ضعف‌ها و نقاط آسیبمان را اصلاح کنیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه پدیده‌ها در این حوزه به طور کامل جدید است گفت: اگر فهم مشترکی از مسئله جنگ سایبری داشته باشیم می‌توانیم با همیاری راه حلی برای آن بیابیم.

سردار جلالی افزود: در سیستم توزیع سوخت دوبار سال گذشته و امسال سامانه آزمایش کردیم که هر بار سه نقطه ضعف پیدا شد که یکی از آن‌ها بروز نبودن سامانه‌ها و قدیمی بودن آن‌ها بود.

وی گفت: این مسئله را نوشتیم و مکتوب اعلام کردیم، اما اصلاحی انجام نشد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: به قوه قضائیه برای حمایت مراجعه کرده ایم، اما قوه قضائیه گفت؛ باید در این زمینه قانون وجود داشته باشد.

سردار جلالی گفت: بحث قانون را در مجلس گذشته پیگیری کردیم، اما به نتیجه نرسید و در این مجلس نیز با توجه به اینکه به طرح به صحن علنی مجلس آمد، اما دوباره از دستور جلسه خارج شد و به ما اعلام کردند مشکل آئین نامه‌ای داشته است.

وی افزود: در آن طرح پیش بینی شده است که ترک فعل در زمینه جنگ سایبری و رفع ضعف زیرساخت‌ها در این حوزه جرم است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: سال گذشته هزار و ۴۰۰ رزمایش و امسال تاکنون ۶۶ رزمایش برای آسیب شناسی و مشخص کردن ضعف‌های دستگاه‌ها انجام داده ایم.

سردار جلالی افزود: اگر بودجه عملیاتی داشته باشیم می‌توانیم برای اصلاح ضعف‌ها کمک مالی به دستگاه‌ها داشته باشیم.

وی گفت: سازمان پدافند غیر عامل باید قدرت اجرایی داشته باشد زیر اگر دولتی نخواهد با ما کار کند می‌تواند با ایجاد موانعی جلوی انجام کار ما را بگیرد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل افزود: در فضای سایبر اقدامات به سمت رفتار خصمانه طرح و جنگ سایبری رفته است.

سردار جلالی گفت: اکنون در دنیا ۶ نوع جنگ سایبری از جمله جنگ سایبری زیرساختی، جنگ سایبری نظام و جنگ شبکه‌های اجتماعی به رسمیت شناخته شده است.

وی با بیان اینکه نخستین جنگ رسمی سایبری مربوط به استاکس نت بود افزود: رویکرد اصلی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در این حوزه آفند سایبری است و آمریکایی‌ها در سال ۲۰۱۶، ۱۲۳ یگان آفند سایبری ایجاد کرده اند.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: نخستین مدال پدافند غیر عامل این هفته به خانواده شهیدی علی لندی که از نسل شهید فهمیده است اهدا می‌شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29794
  • منبع : مشرق

مطالب مرتبط

29اردیبهشت
ایران مقابل آمریکا پیروز شده است
اعتراف جالب مشاور ترامپ پس از 41 سال؛

ایران مقابل آمریکا پیروز شده است

21اردیبهشت
درهای جهنم به روی رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد
هشدار نسبت به اقدام علیه سران حماس؛

درهای جهنم به روی رژیم صهیونیستی گشوده خواهد شد

20اردیبهشت
مبارزه با رژیم صهیونیستی دغدغه‌ همیشگی طالب زاده بود

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.