• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
به بهانه توسعه صنعت پهپادی ایران؛

تحریم های جدید آمریکا در آستانه احیای برجام تصویب شد

  • کد خبر : 29661
  • 08 آبان 1400 - 13:04
تحریم های جدید آمریکا در آستانه احیای برجام تصویب شد
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در حالی اعمال می‌شود که این کشور به دنبال احیای توافق هسته‌ای با ایران تحت نام برجام است.

به گزارش صدای حوزه، آمریکا روز جمعه تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال کرد که این تحریم‌ها ۴ فرد و دو نهاد را به لیست تحریم‌های آمریکا اضافه می‌کند.

یوسف ابوطالبی، سعید آقاجانی، عبدالله محرابی، محمد ابراهیم زرگر طهرانی چهار فردی هستند که به لیست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا افزوده شده‌اند.

شرکت «کیمیا پارت سیوان با مسئولیت محدود» و شرکت «اوج پرواز ما دو نفر» دو نهادی هستند که به لیست تحریم‌های خزانه داری آمریکا اضافه شده‌اند.

نقش افراد و نهادهای تحریم شده در توسعه صنعت پهپادی ایران

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شده، افراد و نهادهایی که تحریم شده‌اند در توسعه صنعت پهپادی ایران نقش دارند.

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا مدعی شد که افراد و نهادهایی که تحریم شده‌اند حمایت‌های مهمی از برنامه هواپیماهای بدون سرنشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سپاه قدس انجام داده‌اند.

«والی ادییمو» معاون خزانه داری آمریکا مدعی شد: «انتشار پهپادهای ایران در سرتاسر منطقه، صلح و ثبات منطقه را تهدید می‌کند. ایران و گروه‌های نظامی وابسته، از پهپادها برای حمله به نیروهای آمریکایی، شرکای ما و کشتی‌رانی بین‌المللی استفاده می‌کند».

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «خزانه داری، به بازخواست ایران برای اقدامات غیرمسئولانه و خصمانه ادامه خواهد داد».

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است که «سعید آقاجانی» که فرماندهی یگان پهپادی نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را برعهده دارد، به طور مستقیم در برنامه ریزی، تجهیز و آموزش عملیات‌های پهپادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نقش دارد.

شرکت کیمیا پارت سیوان (کیپاس) نیز شرکتی ایرانی است که با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای بهبود برنامه نیروی پهپادی ایران همکاری دارد.

مقام‌های کیپاس تست‌های پروازی پهپادها را برای سپاه انجام داده و کمک‌های فنی برای واحد پهپادی ایران فراهم آورده‌اند. کیپاس همچنین قطعات پهپادی با ارزشی را برای سپاه فراهم کرده است. محمد ابراهیم زرگر طهرانی، کمک کرده که کیپاس این قطعات را از شرکت‌هایی که در خارج ایران هستند تهیه کند.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا آمده است: عبدالله محرابی، رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. وی به تامین پیشرانه‌های پهپاد از طریق شرکت “اوج پرواز ما دو نفر” می پرداخته است. این شرکت که متعلق به وی و یوسف ابوطالبی بوده به تامین پیشرانه‌های پهپاد برای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و دیگر شرکت‌هایی که در توسعه برنامه نظامی ایران نقش دارند می‌پردازد که این شرکت‌ها عبارتند از صنایع هوایی قدس و صنایع هواپیماسازی (هسا) است که هسا شرکتی است که تحت تحریم آمریکا بوده و به تامین پهپاد برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌پردازد.

در بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا ادعا شده است که نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به انتشار پهپادهای مرگبار خود به گروه‌های تحت حمایت خود از جمله حزب‌الله، حماس، کتائب حزب‌الله، حوثی‌ها و دولت اتیوپی می‌پردازد.

در این بیانیه ادعا شده است: «ایران طی سال‌های گذشته مسئول چند حمله به خطوط کشتیرانی بین‌المللی است که شامل دو حادثه قبلی می‌باشد. در سال ۲۰۱۹ ایران به شش نفتکش حمله کرد که به طور گسترده با محکومیت مواجه شد که شامل عملیاتی بود که سپاه پاسداران در می ۲۰۱۹ هماهنگی آن را انجام داده و طی آن آسیب‌هایی به کشتی‌های نروژی، اماراتی و سعودی وارد آمد».

اتهام زنی مجدد آمریکا علیه ایران درباره حمله به مرسر استریت

در بیانیه وزارت خزانه‌داری ادعا شده است که «سعید آقاجانی» فرمانده هوا فضای سپاه قدس انقلاب اسلامی فرماندهی حمله به کشتی تجاری «مرسر استریت» در ساحل عمان را در تاریخ ۲۹ جولای ۲۰۲۱ انجام داده است که طی آن دو خدمه این کشتی کشته شدند.


کشتی مرسر استریت

صبح جمعه هشتم مردادماه، گروه نظامی انگلیسی موسوم به «عملیات‌های تجاری دریایی» در بیانیه‌ای کوتاه مدعی شد که یک کشتی در دریای عمان هدف قرار گرفته است. بعد از آن، وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که کشتی مذکور تحت مالکیت رژیم صهیونیستی بوده و در فاصله ۲۸۰ کیلومتری بندر «الدقم» هدف حمله قرار گرفته است.

عصر همان روز نیز شرکت «زودیاک ماریتایم» که متعلق به «ایال عوفر» میلیاردر صهیونیست و مستقر در لندن است، اعلام کرد که دو نفر از خدمه این کشتی تجاری با نام مرسر استریت در پی حمله به آن، کشته شدند.

مقام‌ها و رسانه‌های رژیم صهیونیستی تنها ساعاتی بعد از وقوع این حادثه بدون ارائه هیچ‌گونه مستنداتی مدعی شدند که ایران عامل حمله به کشتی تجاری مرسر استریت بوده است.

پس از اتهام زنی مقام‌های آمریکایی و برخی کشورهای اروپایی به ایران، سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: «جمهوری اسلامی ایران به تامین امنیت آبراه راهبردی خلیج فارس و تنگه هرمز کاملا متعهد است و آن را جزیی از امنیت خود دانسته و کماکان آماده مشارکت با کشورهای منطقه در زمینه ایجاد، استقرار و تضمین پایداری نظام امنیت دسته‌جمعی در منطقه است و در عین حال در دفاع از حقوق حاکمیتی خود در این حوزه حتی اندکی تردید نخواهد کرد».

اتهام به ایران بابت حمله به تاسیسات آرامکوی عربستان

وزارت خزانه داری آمریکا در ادامه بیانیه خود در ادعایی که هیچگونه دلیلی برای آن ارائه نکرده نوشت که سعید آقاجانی پشت حملات پهپادی به پالایشگاه نفتی عربستان سعودی در  سال ۲۰۱۹ بوده است.

ارتش یمن در مردادماه سال ۱۳۹۸ با ۱۰ فروند پهپاد، تأسیسات آرامکوی عربستان سعودی را هدف قرار داد و آن را عملیات بازدارنده شماره یک نامید. 

در پی این حمله پهپادی یمنی‌ها، به اذعان وزیر انرژی سعودی ۵.۷ میلیون بشکه تولید نفت این کشور به حالت تعلیق در آمد و میلیاردها دلار به این کشور ضرر رساند.

پس از این حملات، سه کشور اروپایی انگلیس،‌ فرانسه و آلمان بیانیه مشترکی را درباره حملات به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان سعودی منتشر کردند.

در این بیانیه ادعا شده است:« واضح است که ایران مسئول حمله به تأسیسات نفت سعودی است».

 آمریکا و عربستان سعودی که در مقابله با تسلیحات یمنی‌ها ناکام مانده‌اند، پس از این حمله، ایران را عامل این ناکامی معرفی کرده‌اند. واشنگتن و ریاض مدعی شدند که ارتش یمن توان انجام چنین عملیات پیچیده‌ای را نداشته است، بنابراین این ایران بوده که این عملیات را انجام داده است.

سید «عباس موسوی» سخنگوی وقت وزارت امور خارجه ایران نیز با رد این ادعا، گفته بود دلیل اتهام‌زنی به ایران این است که آمریکا و عربستان باور نمی‌کنند ملت یمن با دستان خالی، به چنین توانمندی‌هایی دست یافته باشند.

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران در حالی اعمال می‌شود که این کشور به دنبال احیای توافق هسته‌ای با ایران تحت نام برجام است که واشنگتن در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ و تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، به طور یکجانبه از آن خارج شده و دولت بایدن نیز تا کنون از لغو این تحریم‌ها طفره می‌رود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=29661
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

29اردیبهشت
ایران مقابل آمریکا پیروز شده است
اعتراف جالب مشاور ترامپ پس از 41 سال؛

ایران مقابل آمریکا پیروز شده است

24اردیبهشت
گذشت زمان به ضرر اروپا و آمریکاست/ بورل پیشنهاد جدیدی نداشت
19اردیبهشت
حرکت بایدن در مسیر سیاست تجاری یکجانبه‌گرای ترامپ
گزارش اندیشکده‌ آمریکایی از عملکرد دولت بایدن در حوزه تجارت؛

حرکت بایدن در مسیر سیاست تجاری یکجانبه‌گرای ترامپ

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.