• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
بیانیه ی آیت الله سید کاظم حسینی حائری از علمای عراق درباره انتخابات:

تحریم فراکسیون های مخالف حشد الشعبی

  • کد خبر : 26883
  • 11 مهر 1400 - 14:28
تحریم فراکسیون های مخالف حشد الشعبی
انتخاب کسانی که دشمن نیرو های حشد الشعبی هستند یا کسانی که به دنبال ادغام حشد الشعبی با نیرو های امنیتی برای تضعیف و حذف آن هستند یا کسانی که برای کسب رضایت دشمنان و فاسدین برای مبارزه بارازش های عراق و مجاهدان آن تلاش می کنند، حرام است.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله سید کاظم حسینی حائری از علمای عراق با صدور بیانیه ای انتخاب فراکسیون هایی که مخالف حشد الشعبی بوده و به انحلال یا ادغام آن دعوت می کنند را تحریم کردند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

بعد از سرنگونی رژیم معدوم بعث، جانفشانی های بزرگی انجام گرفت و خون های پاک از جمله خون شهیدان صدر در راه برپایی عدالت اسلامی و کرامت انسانی و تحقق آرمان های اسلامی و انسانی ریخته شد، امّا آنچه حاصل شد، ناامید کننده و به دور از هدف بود و اشغالگران آمریکایی وارد عراق شده و بعد از آن تروریسم و تروریست ها آمدند و فساد گسترش یافت و خدمات حیاتی از میان رفت.

اکنون نیز کورسوی امیدی به انتخابات مانده تا از طریق آن افراد شایسته به قوه مقننه و مجریه برسند. ما هر بار بر مشارکت فعال و گسترده در انتخابات و ضرورت انتخاب افراد مؤمن، مخلص و کارآمد که در حفظ امانت و عمل به مسئولیت و خدمت به مردم شناخته شده اند، تأکید کردیم.

امّا نتایج انتخابات گذشته به دلیل عدم رسیدن تعداد لازم از افراد شایسته به پارلمان مورد رضایت نبوده است، به همین دلیل باید انتخابات آزاد و شفاف بوده و پارلمان با آزادی و شفافیت تشکیل شود و نماینده حقیقی ملت باشد و اینکه وابسته به استکبار و دشمن عراق نباشد؛

متأسفانه این دو مشکل به صورت های مختلف در انتخابات گذشته به وجود آمد و از نتایج آن موانعی بود که در تشکیل دولت ها به وجود آمد و موجب کشمکش ها و مشکلات امنیتی و فروپاشی اقتصاد و دست یازی صهیونیست ها و آمریکایی ها به امنیت و سرنوشت ملت عراق شد.

بر این اساس و به امید بهبودی اوضاع بر موارد زیر تأکید می کنیم:

۱- ضرورت مشارکت فعال و گسترده در انتخابات با رفتن به پای صندوق رأی و عدم کوتاهی در این خصوص.

۲- لزوم رساندن افراد مومن و شایسته و کارآمد که هدف آنها خدمت صادقانه به کشور و ملت و رعایت امانت است و در بین مردم به سیره و رفتار نیکو معروف بوده و از تأثیرات مستکبرین به دور هستند.

۳- رأی دادن و حمایت از تمامی کسانی که به بقای نیرو های اشغالگر در سرزمین عراق دعوت می کنند و خواستار اخراج آن نمی شوند، حرام است.

حرام بودن انتخاب کسانی که دشمن نیرو های حشد الشعبی هستند

۴- انتخاب کسانی که دشمن نیرو های حشد الشعبی هستند یا کسانی که به دنبال ادغام حشد الشعبی با نیرو های امنیتی برای تضعیف و حذف آن هستند یا کسانی که برای کسب رضایت دشمنان و فاسدین برای مبارزه بارازش های عراق و مجاهدان آن تلاش می کنند، حرام است.

از درگاه الهی مسئلت می جوییم که این انتخابات به دولتی منتهی شود که مورد رضایت ملت عراق باشد و به نقش خود در ارائه خدمات و اصلاح امور عمل کند و حاکمیت و استقلال عراق را در برابر قدرت های استکبار جهانی حفظ کند و در برابر هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مقاومت کند.

خداوند شهدای عراق به ویژه شهدای جهاد و مقاومت ابو مهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و سایر شهدای اسلام را مورد رحمت خود قرار دهد.

۲۴ صفر ۱۴۴۳ هجری قمری

کاظم الحسینی الحائری

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26883
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.