• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
واکنش امام جمعه اردبیل به گستاخی برخی از نمایندگان جمهوری آذربایجان:

امروز عده ای سنگ آذربایجان را به سینه می زنند اما سخنان رئیس جمهور آن را هم قبول نمی کنند/ بنده در مقابل کسانی که بخواهند به خاک مملکت جسارت کنند، ساکت نخواهم نشست

  • کد خبر : 26140
  • 03 مهر 1400 - 12:11
امروز عده ای سنگ آذربایجان را به سینه می زنند اما سخنان رئیس جمهور آن را هم قبول نمی کنند/ بنده در مقابل کسانی که بخواهند به خاک مملکت جسارت کنند، ساکت نخواهم نشست
حجت الاسلام و المسلمین عاملی گفت: برخی نمایندگان جمهوری آذربایجان که ماموریت ایجاد اختلاف بین ایران و آذربایجان را دارند، گفته اند که ایران را از روی نقشه حذف خواهیم کرد و عمدا ماجرا را بین دو دولت کشیده اند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن عاملی، دیروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: مفتی های عربستان برای توجیه همراهی شان با رژیم صهیونستی و به رسمیت شناختن آن ها و خیانت به آرمان بزرگ فلسطین از آیات قرآن به نفع سیاست های غلط خود استفاده می کنند و در آخر شیعه را متهم به خیانت در حق فلسطین می کنند.

وی در خطبه دوم با تبریک هفته دفاع مقدس اضافه کرد: در مقابل خون شهدا و آرمان های شان خضوع کرده و از خداوند متعال برای آن ها علو درجات را درخواست می کنیم، در زمانی که ۳۵ کشور به ایران حمله کردند ایران با رشادت و از خودگذشتگی رزمندان خود نشان داد که از عزت خود دفاع خواهد کرد و از این دفاع سربلند بیرون آمد.

تشکر از ریاست جمهور

امام جمعه اردبیل در ادامه به سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در نشست سازمان اشاره کرد و گفت: ریاست جمهوری محترم در نهایت شجاعت و ادب در سازمان ملل سخنرانی کرد و موجب سربلندی کشور شد و در آن سخنرانی بیان داشت که از طرف ملت ایران به دنیا پیام عقلانیت، عدالت و آزادی را می رسانم و این پیام برای ما تبدیل به یک قدرت شد و وزن سیاسی کشور را بالا برد و آمریکا فهمید که دیگر جایگاهی ندارد و تسلیم شد .

واکنش به گستاخی جمهوری آذربایجان

وی در خطاب به مردم جمهوری آذربایجان، اظهار کرد: ما شنیدیم که برخی نمایندگان شما گفته اند ایران را از روی نقشه حذف خواهیم کرد و کشور ما را متهم به دخالت در امور جمهوری آذربایجان می کنند، آیا در مقابل این تهدیدها باید سکوت کنیم؟ و اگر جواب می دهیم که ما این قدرت را داریم که در مقابل تکه تکه کردن خاکمان ایستادگی کنیم، جواب بدهند که دم ایران را قطع می کنیم، آیا این عقلانیت است؟ جمهوری اسلامی ایران به حقوق کشورها احترام می گذارد و دخالتی در امور هیچ کشوری نمی کند و باید نمایندگان مجلس آذربایجان در این خصوص پاسخ بدهند که جمهوری اسلامی ایران کدام جرم را مرتکب شده است که باید از صفحه روزگار حذف شود. دیپلمات های این کشور اظهار می کنند که پرچم ترکیه را در ایران به اهتزاز در خواهیم آورد! و عمدا ماجرا را بین دو دولت بردند و حال آن که دولت این دو کشور با هم هیچ نزاعی ندارند، لکن مشکل چند نماینده است که سخنگوی عده ای مغرض شده شده اند و ایران را تهدید می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: ملیتچی ها علم برداشتند و شعار دادند که ایران می خواهد در جمهوری آذربایجان دخالت کند و گفتند چرا این مطالب و سخنان بازنشر شد؟ آیا این را ما بازنشر دادیم یا کسانی که گفتند پاکستان در همه کوچه های ایران وارد خواهد شد؟ ورود سپاه به مرزها و اجرای مانور عین عقلانیت است تا به اسرائیل بگوید که اگر تحرکی از آن ها صورت بگیرد ایران آماده دفاع کامل از خود است و این طبیعی است.

ملت آذربایجان و ایران، شاخه زیتون را محور وحدت قرار دهید

وی افزود: ملت آذربایجان و ایران باید شاخه زیتون را به دست بگیریم و از آن سخن بگوییم و شاخه زیتون را محور وحدت قرار بدهیم، نه این که موجودیت یک منطقه که بزرگترین حامی و دوست آذربایجان است را تهدید کنیم و اگر کسی جواب داد، شایعه سازی کنیم که آذربایجان تهدید شد؛ نماینده مجلس شما می گوید می خواهیم ایران را از نقشه حذف کنیم و ما جواب دادیم و با مانور نظامی گوشه ای از قدرت خود را نشان دادیم.

اتحاد و دوستی در مقابل دشمن مشترک

حجت الاسلام و المسلمین عاملی اضافه کرد: مردم به ما می گویند آیا در کشور کسی نیست به این تهدیدها جواب می دهد؟ ملت ما شدیدا از این جسارت ها ناراحت هستند؛ ایران دوست و ذخیره آذربایجان است و ما دشمن متحد داریم. من به سیاستمداران آذربایجان توصیه می کنم مراقب باشند و از اختلافات جلوگیری کنند، ملت ایران در هر دو جنگ قره باغ حامی و مدافع مردم آذربایجان بود و بنده قبل از وزارت خارجه بیانیه داده و اعلام کردم که قره باغ حق آذربایجان است و امروز مردم از ما سؤال می کنند که شما از آذربایجان حمایت کردید، اما چند نماینده مجلس آن ها موجودیت ایران را تهدید می کنند.

ایجاد اختلاف میان ایران و آذربایجان

وی بیان داشت: آن هایی که علیه ما سخن گفتند و نوشتند و در مقابل دفاع ما از یاران اسلامی موضع گرفتند، کسانی هستند که معتقدند ایران به ارمنستان کمک کرده است و حال آن که رئیس جمهور آذربایجان صریحا اعلام کرد هیچ تجهیزات نظامی از ایران به ارمنستان نرفته و دین ما اصلا چنین اجازه ای نمی دهد که سلاح به دار حرب بدهیم و اگر فقیهی چنین اجازه ای بدهد از عدالت ساقط خواهد و اگر ۱۲۴ هزار پیامبر را به آذربایجان بیاورند و آن ها اعلام کنند جمهوری اسلامی ایران به ارمنستان کمک نکرده است، عده ای باز قبول نخواهند کرد چرا که ماموریت دارند بین ایران و آذربایجان اختلاف بیاندازند و البته اهل آذربایجان آن ها را می شناسند و اگر به حرف رئیس جمهور آذربایجان عمل شود مشکل حل خواهد شد که بعد از پیروزی قره باغ آمد و در مرز ایران گفت که این مرز، مرز دوستی است و امروز عده ای سنگ آذربایجان را به سینه می زنند اما سخنان رئیس جمهور آن را هم قبول نمی کنند.

ایران حامی آذربایجان

 امام جمعه اردبیل خطاب به ملت آذربایجان گفت: ایران که اصلی ترین کمک را برای آزادی خاک شما کرده است، آیا سزاوار است از نقشه حذف شود؟، ملت آذربایجان مرید مقام معظم رهبری هستند و در این چند روز بنده این مهر و محبت را دیدیم و چند نفر هستند که فقط قصد تفرقه افکنی دارند.

وی در پایان گفت: در این چند روز عده ای بنده را متهم به آنتی آذربایجان کردند، اما از خود سؤال نکردند که بنده اولین کسی بودم که در جنگ قره باغ اعلام آمادگی کردم تا در این جنگ حاضر شده و از خاک آذربایجان دفاع کنم و اما بنده در مقابل کسانی که بخواهند به خاک مملکت جسارت کنند، ساکت نخواهم نشست، و فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر این که قره باغ خاک آذربایجان است به جنگ قره باغ قدسیت بخشید و این را ملا شکر پاشازاده در جمهوری آذربایجان صراحتا اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=26140
  • منبع : خبرگزاری حوزه

مطالب مرتبط

02مهر
غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان
خروش مردم ایران علیه اغتشاشگران؛

غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان

01خرداد
تلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است
امام جمعه شهر دهلی هندوستان در قم؛

تلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.