• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
واکنش به خبر واکسن های آلوده آمریکایی؛

دو خبر مهم واکسنی و چند نکته

  • کد خبر : 23097
  • 05 شهریور 1400 - 16:36
دو خبر مهم واکسنی و چند نکته
سلامت مردم مهم است و منطقی نیست قاتل این ملت باسابقه 100 ساله بشود پزشک و دلسوز. لذا باید واکسن خرید. اما از کشورو مسیر مطمئن. همین.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، محسن مهدیان به دوخبر مهم واکسنی واکنش نشان داده و نکاتی را در ارتباط با واردات واکسن خارجی مطرح کرده است که در ادامه میبینید:

خبر اول: نماینده سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که ایران تنها کشوری است که پول واکسن کواکس را کامل پرداخت کرده است.

خبردوم: واکسن مدرنای اسپانیایی از ژاپن بخاطر خطا یا خرابکاری برگشت خورد.

نکات مهم خبر اول:

چرا این خبر مهم است؟ چون َنشان می دهد جمهوری اسلامی در تامین واکسن خارجی برخلاف ادعای شیادها از همه کشورها جلوتر است.

همین؟ خیر. شاید فراموش کرده باشید که زمان خرید این واکسن دی ماه ۹۹ است؛ نه امروز.

حالا چرا پرداخت پول انقدر مهم است؟ مهمتر اینکه ما در زمانی پول کواکس را پرداخت کردیم که تحریم بودیم. یعنی از دیگران هم بیشتر پرداخت کردیم. چون در شرایط تحریم برای نقل و انتقال پول باید بیشتر هزینه کرد.

همین؟خیر. یک نکته مهم دیگر درباره واکسن آسترازنکا در میان سبد واکسنی کواکس است. این هم مهم است.

چرا؟ چون آسترازنکا برند انگلیسی است. یعنی ما برند انگلیسی وارد کردیم؟ بله

جالبتر اینکه دی ماه، همان ماهی است که رهبری سخنرانی داشتند و فرمودند واکسن بخرید اما از انگلیس و آمریکا نه

جالب شد.

بله ما واکسن برند انگلیسی خریدید و وارد و تزریق کردیم. مهم اینست که از ژاپن و ایتالیا و ترکیه خریدیم نه انگلیس.

چه می خواهم بگویم؟ فرض کنید خبر پیام رهبری به مسوولین برای خرید واکسن برند انگلیسی و امریکایی از کشور ثالث نباشد. خبر جهانپور هم نباشد. خبر فضائلی عضو دفتر رهبری هم در تائید این خبر نباشد. باز هم همین خبر کفایت می کند که چطور ممکن است درست بعد از سخنرانی رهبری واکسن انگلیسی وارد شود و آب از آب هم تکان نخورد و احدی هم در نه درمجلس و نه نهادهای نظارتی و نه خود رهبری اعتراض نکند؟

نتیجه اینکه ماجرای سخنرانی دی ماه این بود که واکسن از آمریکا و انگلیس نخرید، نه فلان برند.

اما خبر دوم.

این خبر مرتبط است به نکات بالا.

خبر:ژاپن واکسن مدرنای اسپانیای را برگشت داد.

سوال: پس مشخص شد می شود واکسن آمریکایی در کشور دیگر تولید شود و بازهم اشکال داشته باشد. درسته؟ نه الزاما

این سطح از اشکالات دیگر الزاما به معنای خرابکاری نیست. دقت کنید که در خودآمریکا نیز واکسن فایزر در کالیفرنیا عوارض ایجاد کرد و جمع آوری شد. اسپوتنیک روسیه نیز. اساسا تحلیل در این سطح دیگر صفر و یکی نیست. ما باید پا جای محکم بگذاریم. زیر دیوار سست نباید نشست، نه اینکه زیر هیچ دیواری نباید نشست. چون احتمال ریختن دیوار نوساز هم وجود دارد.

رهبری یک استدلال ساده گفت: سلامت مردم مهم است و منطقی نیست قاتل این ملت باسابقه ۱۰۰ ساله بشود پزشک و دلسوز. لذا باید واکسن خرید. اما از کشورو مسیر مطمئن. همین.

حالا از خبرمدرنای اسپانیایی چه استفاده ای میشود کرد؟

این خبر برای سندروم غربگرایی بی قرار مفید است که فکر می کردند ممکن و عملی نیست آمریکا به یکی واکسن خوب دهد و به یکی نه و حرف رهبری را توهم توطئه دانستند. درماجرای مدرنای اسپانیا همین اندازه اش قطعی است که در یک خط تولید می شود یک محموله با خطا یا خرابکارانه باشد. همین جا بیافتد کلی جلو افتادیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=23097
  • منبع : کانال محسن مهدیان

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.