• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

4
پژوهش شورای آتلانتیک درباره تجزیه ناپذیر بودن کشور ایران؛

بالکانیزاسیون ایران یک توهم است

  • کد خبر : 22996
  • 04 شهریور 1400 - 16:59
بالکانیزاسیون ایران یک توهم است
ایران به عنوان یک نهاد سیاسی و فرهنگی با هویت ملی منحصر به فرد برای قرن ها وجود داشته است و این برخلاف اکثر دولت های عرب منطقه است که مرزهای آنها توسط قدرتهای غربی پس از جنگ جهانی اول شکل گرفت.

به گزارش صدای حوزه، شورای آتلانتیک پژوهشی درباره تجزیه ناپذیر بودن کشور ایران انجام داده است که در ادامه می خوانید:

علی رغم تفاوت های عمیق بین اقوام گوناگون ، ایران به عنوان یک نهاد سیاسی و فرهنگی با هویت ملی منحصر به فرد برای قرن ها وجود داشته است و این برخلاف اکثر دولت های عرب منطقه است که مرزهای آنها توسط قدرتهای غربی پس از جنگ جهانی اول شکل گرفت. توسعه تاریخی اقلیت های قومی ، وابستگی مذهبی آنها (سنی و شیعه) و میزان ادغام آنها در جامعه ایرانی نیز تهدید اقلیت ها برای انسجام ملی ایران را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به عنوان مثال ، اعراب ساکن ایران عمدتاً شیعه هستند ، که وابستگی آنها را به دولت-ملت ایران تقویت می کند و تلاش های صدام حسین دیکتاتور عراق برای بسیج حمایت آنها در طول جنگ ایران و عراق را بسیار ناکام گذاشته است. اعضای اقلیت های قومی نیز در طول این سالها چندین پست عالی داشته اند ، از جمله رهبر [آیت الله]خامنه ای (از طرف پدر آذری) ، رهبر اصلاح طلب و نخست وزیر میرحسین موسوی (آذری) ، مهدی کروبی (لر) رئیس سابق مجلس و دبیر شورای عالی امنیت ملی علی شمخانی (عرب). علاوه بر این ، روابط فرهنگی و خاطرات جمعی ایرانیان از اقوام مختلف ، مانند جنگ علیه عراق ، قابل انکار نیست.

همانطور که پژوهشگران دانشگاه راسموس ایلینگ و کیوان هریس در مطالعه خود بر اساس یک نظرسنجی اجتماعی گسترده در ایران در سال ۲۰۱۶ نشان داده اند ، بسیاری از ایرانیان همیشه هویت قومی-فرهنگی خود را بدون صراحت اعلام نکرده و گاهی خود را متعلق به بیش از یک گروه قومی می دانند.

علیرغم اعتراضات فزاینده در سال های اخیر ، بسیاری از ایرانیان ، از جمله مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی ، هنوز نگران این احتمال هستند که جایگزین سیستم کنونی و تغییر انقلابی منجر به هرج و مرج سیاسی شود و ممکن است مورد سوء استفاده توسط دشمنان ایران برای تجزیه سرزمین مادری قرار گیرد. این نگرانی با توجه به تجربه بهار عربی در دهه گذشته حتی بیشتر شده است.ولیکن نه تنها شانس سوء استفاده از اختلافات قومی برای تحریک اقلیت ها برای شورش علیه تهران بسیار کم به نظر می رسد ، بلکه ممکن است نتیجه عکس داشته باشد و بسیاری از ایرانیان را تشویق به “اجماع حول پرچم” برای حفظ تمامیت ارضی کشورشان کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=22996
  • منبع : اخبار استراتژیک

مطالب مرتبط

02مهر
غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان
خروش مردم ایران علیه اغتشاشگران؛

غیرت انقلابی ایرانی ها در برابر چشمان معاندان

01خرداد
تلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است
امام جمعه شهر دهلی هندوستان در قم؛

تلاش بی‌مانند ایران برای اتحاد مسلمین ستودنی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.