• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
در پی رفتن زاکانی از مجلس بررسی شد؛

پنج نکته درباره آقای خاص مناظرات و شهردار جدید تهران!

  • کد خبر : 21159
  • 16 مرداد 1400 - 14:04
پنج نکته درباره آقای خاص مناظرات و شهردار جدید تهران!
بسیاری از مردم انقلابی قم بابت این اتفاق ناراحت هستند چرا که نماینده انقلابی و پاک دست و کارآمدشان باید از کسوت نمایندگی خروج کرده سمت پست دیگری برود. ناراحتی فعالات سیاسی و فرهنگی و رسانه ای قم بابت این تصمیم زاکانی قابل درک می باشد و البته نشانگر عمق محبوبیت این نماینده انقلابی هم می باشد.

به گزارش پایگاه خبری صدای حوزه، با توجه به اعلام رسمی شورای شهر تهران مبنی به انتخاب علیرضا زاکانی ، نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و همچنین رئیس مرکز پژوهشهای مجلس، شاهد گلایه ها و انتقادهای گاها بسیار تندی علیه وی در میان برخی طلاب و روحانیون هستیم که در این نوشتار سعی کرده ایم به برخی سوالات مطرح در همین زمینه بپردازیم.
گفتنی است بسیاری از مردم انقلابی قم بابت این اتفاق ناراحت هستند چرا که نماینده انقلابی و پاک دست و کارآمدشان باید از کسوت نمایندگی خروج کرده سمت پست دیگری برود. ناراحتی فعالان سیاسی و فرهنگی و رسانه ای قم بابت این تصمیم زاکانی قابل درک می باشد و البته نشانگر عمق محبوبیت این نماینده انقلابی هم می باشد. حقیقت اینست که تصمیمات اینچنینی فرض پله بودن پست های مختلف برای پست های بالاتر را نیز تقویت می کند و تنها راه علاج این تاثیر منفی، اثبات عملی کارآمدی و شایسته سالاری می باشد و لاغیر!

حال در همین زمینه چند سوال مطرح می باشد که از نظر می گذرانیم:

زاکانی نماینده قم

۱٫ آیا زاکانی برای رفتن از مجلس حرکتی کرده است؟

به نظر می رسد برای رفتن زاکانی از مجلس و تصدی یک پست اجرایی مهم در دولت یا شهرداری تهران افراد دیگری تصمیم گرفته اند و او صرفا با شنیدن نقطه نظرات و دلایلشان قانع شده است و خودش هیچ حرکتی برای صعود به به یک وزارتخانه یا شهرداری انجام نداده است. شخصیت او قبل این نیز نشان داده است که برای پست و مقام دست و پا نمیزند. بد نیست بدانید حدود ۴۰ نماینده مجلس برای دریافت پستی در دولت پیغام و پسغام داده اند!

۲٫ آیا رفتن از مجلس بی احترامی به آرای مردم قم می باشد؟

اولا و بالذات پاسخ این سوال مثبت است مگر اینکه به دلایلی نقض شود. بد نیست بدانیم زاکانی با توجه به مقبولیتی که در بین بخش های مختلف نظام دارد و حامل برند ضد فساد نیز می باشد در کسوت شهرداری تهران و با حضور در جلسات هیات دولت به جهت توسعه و عمران قم به مراتب موثرتر می تواند باشد بخصوص که از دیدگاه زاکانی، قم دومین شهر مهم ایران و نیازمند تعالی همه جانبه نیز می باشد و طبق شنیده ها وی قصد تعطیلی دفترش در قم را ندارد!

۳٫ آیا باز قرار است نیروهای اصولگرا از رهبر معظم انقلاب برای توجیه اقداماتشان استفاده کنند؟

طبق خبری که در برخی رسانه های منتشر شد و شنیده های صدای حوزه هم از صحت آن خبر می دهد، رهبر معظم انقلاب به آقای رئیسی توصیه کرده اند که از ظرفیت افرادی مثل زاکانی استفاده شود و از شخصیت وی تمجید کرده اند و این صحبت ها به شکل ضمنی برای شخص زاکانی این اطمینان را ایجاد کرده است که نظر کلی ایشان نسبت به رفتنش از مجلس و تصدی یک پست اجرایی جهت کمک به جبهه انقلاب مثبت است اما اینکه وی از رهبری برای تصمیم خود هزینه کند فعلا مشاهده نشده است.

۴٫ سوابق زاکانی چه نسبتی با شهرداری تهران دارد؟

 سوابق علمی زاکانی تقریبا هیچ نسبتی با امور فنی و مهندسی شهرداری تهران ندارد اما از آنجا که وی ۱۳ سال نماینده مردم تهران بوده است و در مناطق محروم تهران نیز تجربه زیسته دارد نمی توان او را بیگانه از تهران و تهرانی ها دانست؛ اما نکته مهم در جهت گزینش زاکانی این بوده که وی توان همراه کردن بخش های مختلف نظام برای مدیریت تهران را دارد و اگر بپذیریم که مدیریت تهران فقط با شهرداری امکان پذیر نیست و نیاز به تعامل گسترده بین بخشی با دولت و نیروهای مسلح و … دارد این خصوصیت اهمیت دو چندانی پیدا خواهد کرد. ضمنا یادمان باشد قالیباف هم سابقه علمی و اجرایی مرتبط با شهرداری نداشت و موفق بود بخلاف حناچی که تخصص و سابقه شهری هم داشت اما راه به جایی نبرد!

۵٫ آیا شهردار شدن زاکانی انگاره حلقه بسته مدیریتی در کشور را تقویت نخواهد کرد؟

پاسخ این سوال نیز در ابتدای امر مثبت می باشد و رفتن زاکانی به شهرداری همراه با رضایت پیشینی نیست و بوی سیاست زده بودن تصمیمات و پله بودن پست ها برای پست های بالاتر  را می دهد اما اقدامات او در شهرداری تهران به عنوان تشکیلاتی به اندازه حدودا سه وزارتخانه و گردش مالی نجومی می تواند رضایت پسینی به همراه بیاورد به این صورت که اثرات مدیریت انقلابی و کارآمد وی دیده شده و جوانان نخبه کاربلد امکان عرض اندام بیابند و رضایت پسینی اتفاق بیوفتد.
این را مقایسه کنید با حالتی که جناب زاکانی به عنوان استاندار سیستان و بلوچستان یا حتی وزیر کشور انتخاب می شد! در آن صورت این تصمیم، از همان ابتدا همراه با رضایت پیشینی بود و می توانست این حرف و حدیث ها را هم به همراه نداشته باشد.

گفتنی است از خصوصیات دکتر زاکانی انس و ارتباط همیشگی با نخبگان جوان، خلق و خوی ساده و بی تکلف و عملگرایی و ذهن خلاق می باشد که اتفاقا می تواند به شکستن حلقه بسته مدیران نظام کمک کند و راه را برای استعدادهای جوان و خاص باز کند!

در پایان باید بگویم ای کاش به قدری مدیر کارآمد ضد فساد داشتیم که لازم نمی شد آقای خاص مناظرات، شهردار تهران شود تا بعدها هم مدافعان و عمارهای جبهه انقلاب متهم به سیاسی کاری جهت تصدی مناصب چرب و شیرین نشوند!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=21159
  • نویسنده : حمید برزگار

مطالب مرتبط

20آبان
اقدام خوب اتوبوسی زاکانی
امیدآفرینی به سبک شهردار تهران؛

اقدام خوب اتوبوسی زاکانی

05آبان
هک تلویزیون همزمان با اختلالات بنزینی
واکنش های توئیتری ها به رویکرد جدید رسانه ملی؛

هک تلویزیون همزمان با اختلالات بنزینی

11شهریور
حکم زاکانی برای شهرداری تهران امضا شد+ متن حکم
مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران اعلام کرد:

حکم زاکانی برای شهرداری تهران امضا شد+ متن حکم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.