• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
آیت الله سید ابراهیم رئیسی:

از هماهنگی سران قوا حداکثر استفاده را می‌کنیم/آقای محسنی اژه ای، مشاوری امین برای همه قضات هستند

  • کد خبر : 17594
  • 14 تیر 1400 - 13:16
از هماهنگی سران قوا حداکثر استفاده را می‌کنیم/آقای محسنی اژه ای، مشاوری امین برای همه قضات هستند
رئیس جمهور منتخب افزود: تقدیر و تشکر می‌کنم به دلیل انتصابی که بسیار شایسته در دستگاه قضائی انجام شده است، من ۳۶ سال است که با جناب آقای محسنی اژه‌ای همکارم و در این ۳۶ سال صلاحیت‌های عملی، تسلط بر مبانی، حقوق و حقیقتاً یک قاضی توانمند و دارای روحیه انقلابی ایشان را از نزدیک مشاهده کردم.

به گزارش صدای حوزه، حجت السلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور منتخب در آئین تکریم و معارفه رؤسای سابق و جدید قوه قضائیه گفت: ابتدا لازم است که شکرگذار خداوند جهت توفیق خدمت در دستگاه قضائی باشم؛ امروز محبت و بزرگواری مقام معظم رهبری و همچنین مردم عزیزمان سرمایه بزرگی برای حقیر و دستگاه قضائی است این اعتماد و محبت سرمایه‌ای است که خداوند را باید نسبت به آن شاکر باشیم.

رئیس جمهور منتخب افزود: تقدیر و تشکر می‌کنم به دلیل انتصابی که بسیار شایسته در دستگاه قضائی انجام شده است، من ۳۶ سال است که با جناب آقای محسنی اژه‌ای همکارم و در این ۳۶ سال صلاحیت‌های عملی، تسلط بر مبانی، حقوق و حقیقتاً یک قاضی توانمند و دارای روحیه انقلابی ایشان را از نزدیک مشاهده کردم.

وی عنوان کرد: تحولات زمانی حجت السلام محسنی اژه‌ای را دچار چرخش نکرده است و در این مدت مسئولیت دوسال خدمت من به این خانواده بزرگ ایشان در مأموریت معاونت اول هم نسبت به مدیریت در انتصابات و همچنین نسبت به قضات و در مدیریت پرونده‌های عالی و مهم مدیریت ایشان نسبت به حل این پرونده‌ها که بسیار حائز اهمیت بود موفق عمل کرده‌اند.

رئیسی اظهار کرد: باید از همه همکاران در سراسر کشور در خصوص زحماتی که در این مدت داشته‌اند که گاهی خواسته‌های ما متناسب با امکانات مراکز حقوقی نبود، اما آنچه را که خواستیم با همه وجود تلاش کردند و کارنامه‌ای را ارائه دادند که موجب اظهار نظر رهبری در روز هفتم تیرماه شد تشکر کنم.

وی با اشاره به اینکه موفقیت دستگاه قضائی یک سند افتخار برای همکاران و عزیزان در قوه قضائیه و بنده است و من اطمینان دارم که با ریاست جدید گام‌های خوبی در خصوص تحول که یک ضرورت برای قوه قضائیه است انجام دهند.

وی تصریح کرد: دستگاه قضائی در بستر گام دوم نیاز به یک تحول داشت که در سندی که تهیه شده است و امید داریم که هر سال ارتقا یابد و باز هم در تلاش‌های بعدی گام‌های بلندی برداشته خواهد شد این مهم انجام شد.

وی گفت: تلاش بنده در این مدت این بوده که مواد هشت گانه را که رهبری فرمودند را دنبال کنیم و این اهداف و حرکت برنامه محور به حرکت پایدار تبدیل شود؛ بحث توجه به نکات کرامت مردم و ارباب رجوع و همکاران، توجه مبارزه با فساد به عنوان محور اصلی و توجه به تولید از این موارد مهم بوده است.

رئیس جمهور منتخب خاطر نشان کرد: باید از همه نهاد‌ها و دستگاه‌های قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی، نیروی انتظامی، عزیزان در دولت و نهاد‌های مختلف تشکر کنیم.

وی در آخر تاکید کرد: در پایان باید چند نکته را گفت ابتدا مسئله عدالت اداری که بسیار مهم است و ادارات با محور قرار دادن عدالت باید کار کنند که اولین شاخصه آن شایسته سالاری است و نکته دوم قانون مداری است که در عدالت اداری باید به قانون عمل کرد، اما آنچه که از جناجی به جناح دیگر از یک مقطع به مقطع دیگر و از تفکری به تفکر دیگر که می‌تواند در یک صراط آن را حفظ کند قانون مداری است که همواره همه بخش‌ها و دولت‌ها باید از قانون و قانون مداری پیروی کنند.

رئیسی گفت: نظارت به عنوان یک موهبت باید تلقی شود و باید به آن احترام گذاشت این هم نکته‌ای است که مربوط به دستگاه قضائی است؛ همچنین مسئله پیشگیری از وقوع جرم که امید داریم همکاری بین سه قوه و با حضور همه نهاد‌ها همکاری مثال زدنی را شکل دهیم و باید برای همکاری برای پیشبرد کشور داشته باشیم.

وی در آخر تصریح کرد: نکته پایانی این است که قضات پاک دامن و شجاع همچنان که گفتیم باید مورد حمایت قرار گیرد و مدیریان شجاع و خطر پذیری باید مورد حمایت قرار گیرند ما در شرایطی هستیم که هر سال و در بیشتر سال‌ها پیشنهاد قطعنامه علیه جمهوری اسلامی را می‌دهند جمهوری اسلامی ایران که در همین وضعیت کرونایی قرار داشت توجه ویژه‌ای به زندانیان و خانواده زندانیان داشت

این نگاه‌ها مبتنی بر قانون اساسی و آموزه‌های دین است آنچه که امروز پیش روی ماست این است که ما به نام دفاع از حقوق مردم و اجرای عدالت باید همه گام‌هایمان استوار باشد و آنچه آینده را نشان می‌دهد آینده بسیار درخشان است همچنین برای برادر عزیزم حجت السلام اژه‌ای توفیق و موفقیت خواستارم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=17594
  • منبع : خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط

15آذر
دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام
نامه دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اسلامی به آیت الله رئیسی؛

دستیابی به سبک زندگی اسلامی با ۷ اقدام

05فروردین
ادامه رویکرد تحولی و اجرای سند تحول موجود با اهتمام ویژه در قوه قضائیه
15اسفند
مهمتر از رفع تحریم، به دنبال خنثی کردن تحریم ها هستیم
رئیس جمهور در پایان سفر به استان گلستان مطرح کرد؛

مهمتر از رفع تحریم، به دنبال خنثی کردن تحریم ها هستیم

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.