• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
حسن روحانی در نشست هیات دولت؛

در جمهوریت اگر بتوانید ۵۰ درصد مردم را سهیم کنید، می‌شود سهیم کردن حداقلی!

  • کد خبر : 16317
  • 02 تیر 1400 - 12:18
در جمهوریت اگر بتوانید ۵۰ درصد مردم را سهیم کنید، می‌شود سهیم کردن حداقلی!
رئیس جمهور گفت: اینکه در انتخابات، یک جایی در یک صندوقی نیم ساعت یک ربع، کسی معطل شده و ما به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بکشانیم و عظمت این کار را زیر سوال ببریم، این کار درستی است؟

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیأت دولت با تبریک ایام ولادت باسعادت امام رضا(ع) و ایام دهه کرامت، اظهار داشت: اینکه ما می‌گوییم مسلمان و انقلابی هستیم، انقلابی یعنی تابع امام هشتم بودن و مصالح دنیای اسلام را رعایت کردن.

وی افزود: انقلابی یعنی اینکه اگر وقتی لازم است، با حاکم وقت هم صحبت شدن و همسایه شدن؛ برای حفظ مصالح اسلام حتی امام رضا(ع) یک سمتی را که تمایلی به آن نداشت پذیرفت و انقلابی بودن یعنی اهداف مهم را از یاد نبردن.

رئیس جمهور تاکید کرد: در انتخابات هم بحث ما این است، آن هدف‌هایی که هدف اصلی ما و انقلاب بود را نباید به خاطر انتخابات از یاد ببریم، اصل انتخابات بسیار مهم است و انتخابات به مفهومی از ارکان نظام است؛ جمهوریت مهمترین رکن نظام است و جمهوریت بدون انتخابات حاصل نخواهد شد.

روحانی با بیان اینکه اسلام دارای سیاست، اخلاق، احکام، عدالت، احترام به همگان است، گفت: در اسلام همه چیز سر جای خودش است. مخصوصا اخلاق اسلام که اگر اخلاق از بین رفت و دروغ گفتن بی‌هزینه شد و دروغ گفتن آدم را منفور نکرد؛ باید جامعه ای داشته باشیم که اگر یک نفر دروغ گفت در جامعه از بین برود و هیچکس به او اعتنا نکند. این مهم است و اسلامیت یعنی همین، به شعار و حرف و قرآن خواندن نیست. آنچه از اسلامیت است، اخلاق و رفتار اسلامی است و راستگویی و صداقت و احترام به نظر مردم مهم است.

وی با بیان اینکه درباره جمهوریت می‌توان مردم را سهیم کرد، ادامه داد: در جمهوریت اگر بتوانید ۵۰ درصد مردم را سهیم کنید، می‌شود سهیم کردن حداقلی. در انتخابات و جمهوریت باید فضا را باز کنیم و مردم را در آغوش بگیریم، طرد مردم که هنر نیست. اگر مثلا ما یک تفکری را که ۳۰ درصد از مردم هستند کنار بگذاریم،‌ این چه هنری است؟ اگر ما ۳۰ درصد مردم را کنار زدیم آیا به کشور و امنیت ملی و انسجام ملی خدمت کرده ایم؟ اینکه مردم نگران و ناراحت بشوند، آیا خاصیتی به حال ما دارد؟

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اصل انتخابات بسیار مهم است و یکی از کارهای مهم دولت در هفته های پایانی برگزاری یک انتخابات امن، سالم و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی بود، اظهار داشت: اینکه ده‌ها هزار صندوق در سراسر کشور باشد و مردم آزادانه پای صندوق بیایند و رای آنها به صندوق ریخته شود، این کار بزرگی است و اینکه یک جایی در یک صندوقی نیم ساعت یک ربع کسی معطل شده و ما به خاطر یک دستمال قیصریه را به آتش بکشانیم و عظمت این کار را زیر سوال ببریم، این کار درستی است؟ انصاف کجا رفته است؟ کار بزرگی توسط وزارت کشور و وزارتخانه‌های مختلف انجام شد.

روحانی با بیان اینکه همه باید به آقای رئیسی که ۱۸ میلیون رای کسب کرده و رئیس جمهور منتخب مردم شدند یاری و کمک کنیم اظهار داشت: به محض اینکه صبح روز شنبه وزیر کشور اعلام کرد نتیجه انتخابات روشن است در تماس به رئیس جمهور منتخب به ایشان تبریک گفتم و حضورا نیز خدمت ایشان رفتم و ضمن تبریک مباحث خوبی درباره سیاست خارجی، روابط بین‌الملل، مسائل داخلی و اقتصادی مطرح شد البته این نوع جلسات را ادامه خواهیم داد و باید همه واقعیت‌های کشور دقیقا و بدون کم و کاست برای ایشان توضیح داده شود.

وی با اشاره به اینکه این دولت در شرایط بسیار سختی کشور را اداره کرد و معتقدم دولت سیزدهم شرایط آسان‌تری خواهد داشت اظهار داشت: در این دوران، جنگ اقتصادی بر کشور ما تحمیل شد که در تاریخ ایران بی سابقه و در تاریخ جهان کم سابقه بوده است به نحوی که برای واردات دارو و مواد غذایی مشکلات فراوانی داشتیم اما با وجود همه این مشکلات تمامی وزارتخانه‌ها به ویژه وزارت نفت تلاشهای گسترده‌ای انجام دادند تا ارز لازم و مورد نیاز کشور را تامین کند.

رئیس جمهور افزود: برخی در انتقادات خود می‌گویند نگاه این دولت به آسمان است البته که چنین است و ما به آسمان و رحمت خداوند در کنار تلاش و کوشش مردم توجه داریم و وقتی ترامپ از برجام خارج شد دست روی دست نگذاشته و تلاش کردیم کمبودها را جبران کنیم و توانستیم کشور را بدون نفت اداره کنیم این درحالی است که حتی یک نفر هم به این موضوع اشاره نکرد و به دولت خسته نباشید نگفت و متاسفانه با بی‌انصافی واقعیت‌ها گفته نمی‌شود.

روحانی خطاب به ملت ایران گفت: دولت کار بزرگی انجام داده است و جنگ را به پایان رسانید، دولت در سایه ایثار و فداکاری مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری آمریکا را پای میز مذاکره در وین کشاند و مسائل مهم را حل و فصل کردیم و اگر بخواهند و اختیارات به آقای عراقچی داده شود همین امروز می‌توانیم تحریم را تمام کنیم.

وی افزود: عهد دولت با مردم این بود که در برابر آمریکا تسلیم نشویم و بتوانیم کشور را در جنگ اقتصادی اداره کنیم و مواد اولیه را تامین نماییم و به این عهد خود پایبند بودیم.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت در میان همه مشکلات توانست مشکلات اساسی بانک ها را حل و فصل کند و تکلیف موسسات غیرمجاز را روشن نماید و برای این کار پول زیادی هم پرداخت کرد و بخشی از نقدینگی حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان به خاطر اصلاح بانک‌ها است.

روحانی با بیان اینکه با دادگاه نمی شود با فساد مبارزه کرد، خاطرنشان کرد: این دولت مقابل فساد ایستاد و جلوی آن را گرفت و این ما بودیم که با شفافیت توانستیم جلوی فساد را بگیریم، معتقدیم هیچ راهی برای مبارزه با فساد جز شفافیت وجود ندارد و دولتی که اطلاعات را در اختیار مردم گذاشت و پهنای باند را افزایش داد این دولت بود.

وی گفت: امروز باید با آرامش ، امنیت و همدلی قدرت را به دولت سیزدهم منتقل کنیم و خوشحالیم که رئیس جمهور منتخب اعلام کرده که به دنبال شایسته‌سالاری است و نگاه حزبی و جناحی ندارد و ما از این سخنان استقبال می‌کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه باید تا ساعت و لحظه آخر همت همه ما خدمت به مردم باشد، اظهار داشت: دولت کرونا را با شرایط مناسبی تحویل دولت بعدی می‌دهد و برای تهیه واکسن تلاش خود را همچنان ادامه خواهیم داد و واکسن داخلی نیز به زودی وارد بازار می‌شود.

روحانی افزود: در سه ماهه اول امسال صادرات غیرنفتی نسبت به سال گذشته ۶۹ درصد افزایش داشته است و تراز تجاری نیز سه ماهه اول امسال مثبت بوده است.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=16317
  • منبع : خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.