• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

7
یادداشت؛

تکنیک‌های عبدالناصر همتی برای تداوم حیات جریان اصلاحات در کشور

  • کد خبر : 14502
  • 10 خرداد 1400 - 16:41
تکنیک‌های عبدالناصر همتی برای تداوم حیات جریان اصلاحات در کشور
صحبت های عبدالناصر همتی حاکی از این است که دیدگاه های ایشان کاملاً هماهنگ شده با اتاق فکر جریان اصلاحات می باشد و در استفاده از تکنیک های رسانه ای این جریان که با آنها در انتخابات های قبلی رأی خود را از مردم گرفتند، این بار نیز با تمام قوا سعی در فریب مردم با استفاده از همین تکنیک ها دارند

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام مهدی شایسته طی یادداشتی به بررسی اظهارات عبدالناصر همتی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه گفتگو ویژه خبری شبکه دو سیما پرداخته است؛

بر خلاف جیغ بنفش اصلاح طلبان و هیاهوی به راه انداخته در مورد اینکه ما در این دوره انتخابات کاندید نداریم، اما صحبت های عبدالناصر همتی در گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما حاکی از این است که دیدگاه های ایشان کاملاً هماهنگ شده با اتاق فکر جریان اصلاحات می باشد و در استفاده از تکنیک های رسانه ای این جریان که با آنها در انتخابات های قبلی رأی خود را از مردم گرفتند، این بار نیز با تمام قوا سعی در فریب مردم با استفاده از همین تکنیک ها دارند، که در این خصوص نکات زیر قابل توجه می باشد:

تکنیک مظلوم نمایی

آقای همتی در ابتدای سخنان خود و در حین صحبت نیز چندین مرتبه به رقابت ناعادلانه و پنج بر یک اشاره کردند و این در حالیست که آقای مهرعلیزاده از همان جریان در کنار ایشان است. این نکته نشان دهنده این است که کاندیدای اصلی اصلاح طلبان همانطور که از قبل هم پیش بینی می شد، آقای همتی بوده و مهرعلیزاده بعنوان کاندیدای پوششی خواهد بود. در این تکنیک تداعی می‌کند که مردم من تنها هستم و آنها چند نفر ، بنابراین به کسی کمک کنید که تنهاست و یاوری ندارد.

تکنیک اقناعی جاذبه‌های جنسی

در حالی که مجری درباره اشتغال زنان سوال پرسیدند، ایشان بر روی مسئله حجاب و آزادی زنان دست گذاشتند و گفتند:«معنی ندارد که یک خانمی که در ماشین خود رانندگی می کند، برای او پیامک ارسال شود که حجاب خود را درست کند!»؛ این جمله ی یک اقتصاد دان نمی تواند باشد و قطعاً در یک اتاق فکر طراحی شده است و بدنبال جذب آراء زنان با وعده آزادی و بی بند و باری جنسی می باشد.

تکنیک اقناعی ترس

در زمینه اشتغال نیز ایشان با اشاره به کسب و کارها از طریق فضای مجازی سریعاً بحث فیلترینگ را مطرح می کند و می گوید: « #اینستاگرام را هم می خواستند فیلتر کنند، خیلی از کسب و کارها در شرایط کرونا در بستر اینستاگرام است»؛ این جمله را می گوید تا مردم را بترساند که اگر رقیب رای آورد، جریان باز اطلاعات بسته خواهد شد و آزادی در فضای مجازی تبدیل به فیلترینگ شده ، بنابر‌این کسب و کارها از رونق خواهند افتاد، با این تکنیک می توان مردم را قانع کرد که مشکل اصلی آنها مسئله اینستاگرام و فضای مجازی است و به جریان رقیب رای ندهند.

تکنیک برچسب زدن

آقای همتی با اشاره به عکسی که بعنوان دختر ایشان در خارج از کشور در فضای مجازی در حال انتشار است آن را به ستادهای انتخاباتی رقبای خود نسبت می دهد و رقبا را به بی دینی و دروغگویی متهم کرده و می گوید:« اگر دین ندارید لااقل آزاد مرد باشید.»؛ در این تکنیک در ذهن مخاطب افراد مقابل بعنوان انسانهای زشت صورت نقش بسته می شود و از آنها به بدی یاد می کند.

تکنیک مجاورت

آقای همتی با پیوند زدن کسری بودجه و وضعیت بد اقتصادی کنونی به #تحریم_ها عنوان می کند که:«بیش از پنجاه درصد وضعیت کنونی کشور بدلیل #تحریم_ها است و چرا به مردم #دروغ می گویید که تحریم ها اثر ندارد»؛ در این تکنیک از برچسب دروغگو و همچنین تکنیک ترس مجاورتی با کنار هم قرار دادن معیشت، اقتصاد و کسری بودجه استفاده شده است. همچنین با بزرگ نمایی تحریم ها مردم را متقاعد می کند که راه #مذاکره راه درستی است.

تکنیک فریب

همچنین آقای همتی با بیان اینکه من رئیس جمهور چهار ساله هستم سعی بر این دارد تا مخاطب را قانع کند که قدرت طلب نیست و برای خدمت آمده است، ضمن اینکه شعار خود را هم استفاده از تمامی جناح های سیاسی قرار داده در حالی که از همین ابتدا رویه تخریب جناح مقابل را با تمام قوا آغاز کرده است.

جریان اصلاحات من بعد، از این تکنیک ها در مصاحبه ها، مناظره‌ها و فضای مجازی به وفور استفاده خواهد کرد تا دولت نهم اصلاحات را شکل داده و قدرت را تصاحب کند.

در پایان باید گفت جریان اصلاحات روی دو چیز در این انتخابات حساب باز کرده است:

اول: استفاده از تکنیک های رسانه ای برای همراه کردن قشر خاکستری مردم که هنوز تصمیم نگرفته اند به پای صندوق ها بیایند و یا به چه کسی رای بدهند.

دوم: اختلاف بین جبهه انقلاب و ماندن کاندیداهای این جبهه در صحنه انتخابات تا آخر که در این صورت رأی آنها شکسته شده و آقای همتی با اختلاف اندکی از آراء می تواند پیروز انتخابات و پدیده ۱۴۰۰ باشد.

 دوستان جبهه انقلاب خطر همتی را جدی بگیرید‼️ لطفاً‼️

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=14502
  • نویسنده : مهدی شایسته
  • منبع : طلاب الکریمه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.