• امروز : چهارشنبه - ۲۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
کل اخبار 6237اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

9
در سومین سالگرد مرحوم آیت الله حسنی؛

ماجرای لغو سفر احمدی نژاد به ارومیه چه بود؟!

  • کد خبر : 13875
  • 02 خرداد 1400 - 12:20
ماجرای لغو سفر احمدی نژاد به ارومیه چه بود؟!
محمود احمدی‌نژاد که قرار بود روز جمعه ۳۱ اردیبهشت در مراسم سومین سالگرد غلامرضا حسنی به بهانه سخنرانی در این مراسم در ارومیه شرکت کند در پی لغو پرواز تهران ارومیه موفق به این سفر نشد. طبق شنیده ها آنچه سبب لغو این سفر شده است اقدام بصیرت گونه مردم ولایی و انقلابی ارومیه برای اصرار به عدم سفر رئیس جمهور سابق بوده است.

به گزارش خبرنگار صدای حوزه، محمود احمدی نژاد که از انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶ برای حضور دوباره در پاستور خیز برداشته است، بعد از ثبت نام در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تبلیغات خویش را با چاشنی تهدید شروع کرد. هفته گذشته، پوستری در فضای مجازی منتشر شد که تصویر دونفره از مرحوم آیت الله حسنی نماینده فقید ولی فقیه و امام جمعه ارومیه و محمود احمدی‌نژاد را نشان می داد که خبر از حضور رئیس جمهور اسبق کشور در مراسم یادبود آیت الله حسنی می داد.

حسنی و احمدی نژاد

محمود احمدی‌نژاد که قرار بود روز جمعه ۳۱ اردیبهشت در مراسم سومین سالگرد آیت الله غلامرضا حسنی به بهانه سخنرانی در این مراسم در ارومیه شرکت کند در پی لغو پرواز تهران ارومیه موفق به این سفر نشد. طبق شنیده ها آنچه سبب لغو این سفر شده است اقدام بصیرت گونه مردم ولایی و انقلابی ارومیه برای اصرار به عدم سفر رئیس جمهور سابق بوده است. در شهر ارومیه، مردم انقلابی و ولایی استان با تمام توان به میدان آمدند و جلوی برگزاری مراسم بزرگداشت برای یک فرد انقلابی توسط یک عنصر انحرافی را گرفتند.

برای مردم انقلابی استان غیرقابل قبول است که یک فرد با تفکر انحرافی وضد ولایی و مخالف قانون اساسی، سخنران مراسم گرامیداشت یک مجاهد نستوه و مظهر پشتیبانی از ولایت، باشد.با توجه به شناختی که از مرحوم آیت الله حسنی وجود داشت قطعا اگر امروز خود ایشان در قید حیات بودند طوفانی ترین خطبه هایشان را در نقد تفکر احمدی نژاد ایراد می کردند.

علاوه بر حضور مردم همیشه در صحنه برای عدم برگزاری مراسم با سخنرانی احمدی نژاد، سفر ایشان در بین نهادها و شخصیت های مختلف هم واکنش‌های منفی زیادی را در پی داشته است.

  • فرمانداری ارومیه نامه‌ای منتشر کرد که در آن خطاب به عبدالحق، فرزند ارشد مرحوم حسنی عنوان شده بود که به دلیل شرایط کرونایی، هرگونه تجمع، خاصه تجمعی که نسبت به آن اطلاع‌رسانی شده، ممنوع است.
  • اقدام فرمانداری ارومیه با واکنش مثبت دانشجویان جامعه اسلامی دانشگاه ارومیه مواجه گردید تا بدینوسیله مراتب قدردانی خود را اعلام کنند!
  • در عین حال علیرضا غنی‌زاده نماینده ادوار مجلس و از یاران امام جمعه سابق در گفتگو با یک کانال خبری تلویحا استفاده از مناسبت سالگرد فوت مرحوم حسنی با اهداف انتخاباتی را به شدت مورد انتقاد قرار داده و گفته بود آن مرحوم اگر زنده بود، اجازه برگزاری چنین مراسمی را نمی‌داد.
  • تعدادی از گروه های جهادی ارومیه هم با انتشار بیانیه ای نسبت به سخنران مراسم حجت الاسلام حسنی واکنش نشان دادند.

بیانیه‌ها

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان آذربایجان غربی هم در بیانیه ای انقلابی خواستار این شد که حضور چهره شیطانی نفاق و تزویر در شهرستان غیرتمند ارومیه گرفته شود تا اسباب دل آزردگی شهدا و خانواده معظم آن‌ها، جانبازان و ایثارگران عزیز و مردم مومن در ایام انتخاباتی فراهم نگردد.

بسمه تعالی

مسؤولین محترم استان آذربایجان غربی

استاندار محترم و مومنین و مردم غیرتمند استان شهید پرور آذربایجان قهرمان،

هر روز چهره شیطانی نفاق و تزویر خود را به رنگ و لعابی جدید در عرصه میدان انقلاب نمایان میکند. “ولایت مداری و ولایت پذیری” خط قرمز همه مسؤولان کنونی و قبلی باید باشد و تقید به رعایت قواعد بازی در زمین جمهوری اسلامی، از الزامات هر فرد مدعی مسوولیت است.

حال چگونه است که کسی که قسم التزام به قانون اساسی کشورش خورده و بالاترین مسوولیت اجرایی را تصاحب کرده و خود را سفیر انقلاب اسلامی در دنیا بمدت هشت سال با رای مردم نموده است،

و اکنون پایبندی به قانون اساسی و قوانین موضوعه کشور ندارد و خود را اعلی تر از نهادهای قانونی و رسمی کشور میداند و دچار انحراف مبنایی در نظریه حکومتی امامین انقلاب شده است،

 در این مقطع حساس زمانی داعیه تجلیل از مجاهدت‌های مجاهد نستوه و مظهر ولایت مداری، حضرت آیت الله غلامرضا حسنی رحمت الله دارد و اجازه پیدا میکند که در مراسمی عمومی آنهم در محضر شهدای والا مقام حضور پیدا کرده و حتی لب به سخنان بی پایه و اساس بگشاید!!!

مسؤولین محترم! توصیه می‌نماییم در نهایت متانت و احترام و تقوی، جلوی چنین اتفاقات ناگواری در شهرستان غیرتمند ارومیه گرفته شود و بیشتر از این اسباب دل رنجی و دل آزردگی شهدا و خانواده معظم شهدا و جانبازان و ایثارگران عزیز و مردم مومن در این ایام شور انتخاباتی فراهم نگردد.

از خداوند متعال توفیقات روزافزون برای احیای صداقت و تقوی سیاسی خواص را خواستاریم،  ان شاءالله.

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان آذربایجان غربی

اطلاعیه جمعی از رزمندگان و ایثارگران مسجد لطفعلی خان

جمعی از رزمندگان و ایثارگران مسجد لطفعلی خان با اطلاعیه که مقدمه آن با کلام نورانی ولی امر مسلمین جهان شروع شده بود خواهان این شدند که مردم انقلابی و ولایی و مقامات شهری فرصت حضور خناسان و فرصت طلبان که بر خلاف مصالح ملی و امنیت شهر و منطقه فعالیت می کند را در شهر مهیا نسازند.

بسمه تعالی

هر جایی از کشور، از جمله همین آذربایجان شما دریایی است از ظرفیّت؛ چه کسی باید بکند این کار را؟ به عهده‌ ما مسئولین است.

البتّه اینکه میگویم ما مسئولین، معنایش این نیست که تکلیف از گردن جوانها برداشته است. معنای آتش به اختیاری که ما گفتیم، این است: یعنی همه‌ جوانها، همه‌گروه‌های مؤمن در زمینه‌های مختلف، هر کاری که برایشان میسّر است، و مطابق با قوانین و مصلحت کشور، باید انجام بدهند و معطّل کسی نباید بمانند.(امام خامنه ای ۲۹بهمن ۹۷)                                                                                                                                  

 بدینوسیله به محضرمردم شریف ارومیه و تمامی رزمندگان و همرزمان شهدا و ایثارگران میرساند که در پی مسایل مربوط به سالگرد مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام حاج آقای حسنی و دعوت از آقای محمود احمدی نژاد برای سخنرانی در مراسم مذکور و احتمال بروز برخی حساسیتها و واکنشهای مردمی در پی اظهارات تحریک آمیز و مغایر با نصوص قانون اساسی و نامتعارف در حوزه خطیر منافع ملی توسط نامبرده در ماههای اخیر و بویژه روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری و نیز به جهت احتمال بروز احساسات پاک مردمی نسبت به سیره ولایتمدارانه حاج آقای حسنی و احساس وظیفه برای صیانت از این منش و سیره پسندیده توسط علاقمندان آن مرحوم و مخصوصا حساسیتهای اعتقادی رزمندگان و ایثارگران به اجرای مراسم در محیط منسوب به مزار شهدای بزرگوار و وجوب مراقبت از ساحت قدسی شهدای گرانقدر از آلایش به منویات سیاسی سیاست پیشگان؛ عصر روز چهارشنبه۲۹اردیبهشت با حضور جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و امام جماعت و نیز هیات امنا جلسه ای در مسجد لطفعلی خان تشکیل و نگرانیها از احتمال بروز برخی واکنشهای ناخواسته و اتفاقات مخل امنیت عمومی و نیز رسالت رزمندگان در این خصوص ابراز گردید و گزارش پیگیریها و هماهنگیهای برادران در این موارد در طول روزهای اخیر مطرح شد. نهایتا پس از مباحثات طولانی مقرر گردید همانشب و در اولین فرصت هیاتی مرکب از جمعی از رزمندگان و ایثارگران پیشکسوت به سرپرستی حاج آقا تمایل به نمایندگی از جمع به دیدار اعضای محترم خانواده و بیت مرحوم آقای حسنی مشرف و نگرانیهای عمومی و دلمشغولیهای رزمندگان و ایثارگران و خانواده های شهدا را صراحتا بیان نمایند و اینکه ممکن و محتمل است که برخی خناسان و فرصت طلبان اقدامی بر خلاف مصالح ملی و امنیت شهر و منطقه انجام دهند و طبعا مسئولیت متعاقب این مسایل و رخدادهای حاشیه ای و بدور از پیش بینی پیامدهای خواسته و ناخواسته متوجه متولیان مراسم و دعوت کنندگان خواهد بود و لازم است  برای رفع این نگرانیها تشریک مساعی و پیش بینی های لازم صورت پذیرد.

 بحمدالله دیدار صمیمانه و صریح و بدور از تعارفات معمول با جناب آقای عبدالحق حسنی وصی محترم مرحوم حاج آقای حسنی و سایر اعزه محترم حاضر از خانواده گرامی آن مرحوم از جمله حجت الاسلام جناب حاج آقای فخری (داماد محترم)و فرزند شان و جناب آقای ایرج وحید افشار ( داماد محترم) و آقای مهندس توماج وحید افشار(نوه مرحوم آقای حسنی ) و تماس تلفنی با جناب آقای حاج یونس حساس (داماد محترم) برگزار و پس از بیان نگرانیها و مسایل مختلف که شرح آن خارج از حوصله خوانندگان عزیز است، نهایتا اجماع عمومی برای ملغی نمودن مراسم حاصل گردید و جناب آقای عبدالحق ابراز نمودند که در راستای توصیه های مشفقانه مومنین و ناصحان خیرخواه و در پی ابلاغ مصوبه ستاد استانی کرونا و بمنظور صیانت از سیره حاج آقای حسنی حاضر شده اند مصاحبه ای انجام دهند و طی آن اعلام کنند که مراسم سالگرد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ بدلیل شرایط خطر شیوع کرونا ملغی گردیده و هیچگونه مراسمی انجام نخواهد شد.

  لذا فی المجلس و بلافاصله در حضور حاضرین جلسه در منزل ایشان، تماسی تلفنی نیز با جناب آقای دکترعلیرضابیگی رییس ستاد انتخاباتی دکتر احمدی نژاد برقرار شد و  طی این تماس تلفنی جناب حاج آقای فخری به نمایندگی از بیت مرحوم آقای حسنی مفصلا و صراحتا ضمن تشریح شرایط استان آذربایجان غربی و منطقه و ضرورت توجه به تمامی وجوه حضور سخنران و الزامات پیشگیرانه وضعیت بیماری کرونا و احتمالات پیش بینی شده و نشده حواشی محتمل مراسم مذکور، اعلام نمودند که مراسم لغو و دعوت هم برای سخنرانی عملا منتفی و به فرصت مقتضی در آینده موکول میگردد و بیت معزز مرحوم آقای حسنی هیچگونه مسئولیتی از حیث دعوت و میزبانی سخنران نامبرده چه جمعی و چه بصورت محدود نخواهند داشت.البته مسئول ستاد آقای احمدی نژاد اصرار جدی به انجام سفر علیرغم لغو دعوت و عدم برگزاری مراسم سالگرد در هر صورت داشتند که لغو سفر دکتراحمدی نژاد را منوط به تصمیمات شورای تامین نمودند.

بر این اساس موارد فوق مختصرا به جهت حساسیت و پیگیریهای مداوم دوستان رزمنده و ایثارگر نسبت به موضوع منتشر میگردد و بدیهی است برادران رزمنده و عضو پایگاه با حفظ انسجام و آمادگی و هوشیاری با برخورداری از بصیرت انقلابی در مواجه با احتمالات موجود و مراقبت جدی از هرگونه اقدام غیر عقلایی و خارج از چارچوبهای ابلاغی منتظر صدور دستورات سلسله مراتب فرماندهی باشند و حتما متوجه هستند که ممکن است عده فریب خورده که بقای سیاسی خود را در بروز درگیری و تنشها می بینند، اقداماتی را بنام امت حزب الله انجام دهند که هرگزارواح مطهر امام و شهدا و فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای(دام عزه) و وجدان عمومی مردم شریف راضی بدان نباشند.

طبیعتا از مسئولان محترم استانی و شهرستانی نیز انتظار می رود که وظایف قانونی خود را در کمال حساسیت نسبت به موضوعات مطروحه اقدام نمایند و این رزمندگان و ایثارگران به همراه جمعهای کثیری از دلسوختگان انقلاب اسلامی در سایر مساجد و پایگاهها درنهایت خیرخواهی مسایل مربوطه را تا حصول نتایج منطبق بر منافع ملی و مصالح منطقه ای تعقیب و پیگیری می نماید.

از خداوند تعجیل ظهور مولایمان حضرت مهدی (عج) و طول عمر مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای (دام عزه )و توفیق دست اندرکاران و عاقبت خیر همگان را مسئلت داریم. 

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته                                                            

جمعی از رزمندگان و ایثارگران پیشکسوت مسجد لطفعلی خان ارومیه

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=13875
  • نویسنده : حجه الاسلام ناصر غم‌پرور

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.