• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
تبارشناسی فایل منتشره ظریف:

داستان تکراری انتشار فایل های صوتی/ از منتظری تا ظریف!

  • کد خبر : 10447
  • 07 اردیبهشت 1400 - 11:41
داستان تکراری انتشار فایل های صوتی/ از منتظری تا ظریف!
فایل منتشره ظریف، درست کارکرد همان فایل صوتی تابستان ۹۵ را دارد. با شکست برجام، دوگانه «مذاکره-مقاومت» دیگر تنور انتخابات را برای اصلاح‌طلبان گرم نمی‌کند و بایستی با دوگانه «دولت-سپاه» و «دیپلماسی-میدانِ جنگ» جدال انتخابات۱۴۰۰ را شروع کرد.

جواد موگویی، مستند ساز و فعال فضای مجازی، در پست اخیر اینستاگرامش در پی انتشار فایل صوتی موهن ظریف، دست به یک شبیه سازی تاریخی زده است:

همه شکاف میان آیت الله منتظری و امام از ماجرای دستگیری سید مهدی هاشمی ‌برادر داماد منتظری در مهر ۶۵ آغاز شد.
باند«هدفی ها» به رهبری سید مهدی متهم به قتل هایی در پیش و پس از انقلاب بود.
گروهی خودسر که اقدام به ترور و آدم ربایی می کردند؛با فتواهای سید مهدی!
حتی کار به قتل آیت الله شمس آبادی روحانی سرشناس اصفهانی هم رسیده بود.

سید مهدی به برخی از قتل ها اعتراف کرد.اما منتظری بنای دفاع از او برداشت، قهر خانگی کرد و به امام نامه نوشت:«سید مهدی هرچه بود و شد بیست سال سنگ اسلام انقلاب و امام را بسینه زد.او از خیلی از کسانی که مورد عفو امام قرار گرفته اند بدتر نیست. او هنوز طرفداران زیادی از حزب الله در جبهه بروها و افراد انقلابی دارد و اعدام او در روح آنان اثر بد باقی می گذارد.»

منتظری

امام می گفت سید مهدی قاتل است و حکمش اعدام.
در نهایت هم اعدام شد.
منتظری نیز پس از ناکامی از جلوگیری این اعدام، موضع منتقدانه نسبت به نظام گرفت.

بنا به گزارش های متعدد وزیر اطلاعات به امام، منافقین در دفتر منتظری نفوذ کرده بودند. امام او را توصیه به تصفیه ی دفتر خود کرد، اما منتظری این گزارش هارا دروغ و بر ساخته ی مخالفینش عنوان می کرد.

سال ۶۷ شکاف میان امام و منتظری شدیدتر شد. منتظری در اعتراض به اعدام های منافقین نامه ای محرمانه به امام نوشت.اما فروردین ۶۸ نامه سر از رادیو بی بی سی درآورد!
دیگر بر همه عیان شد که آلودگی بیت قائم مقام رهبری تا بی بی سی هم کشیده شده!

یک ماه پیش ظریف گفت سریال گاندو‌ دروغ است، دولت نیز نفوذ در دولت را کذب خواند.
دیروز فایل گفت و گوی محرمانه ظریف از آرشیو«مرکز بررسی های استراتژیک ریاست جمهوری» منتشر شد که ریاستش بر دوش حسام الدین آشناست.

فارغ از راست آزمایی سخنان ظریف، این فایل حاوی سری ترین اطلاعات امنیتی دیپلماسی بود که حال سر از شبکه های سعودی اینترنشنال در آورده است. درست مثل فروردین۶۸!
منتظری هم نفوذ در بیتش را انکار می کرد، درست مثل انکار امروز ظریف!
تازه اگر فرض بر عدم اطلاع هر دو از انتشار اسناد بدانیم.
فرضی که در هر دو واقعه دور از واقعیت نیست..

تابستان داغِ ۹۵ صوتی از جلسه خصوصی آیت‌الله منتظری و چهار تن از مسئولان قضایی ازجمله ابراهیم رییسی در سال۶۷ توسط بیت آیت‌الله منتظری منتشر شد. موضوع جلسه اعدام‌های منافقین بود. این صوت از مهمترین دستاویزهای دولت روحانی در انتخابات ۹۶ شد.

۲سالی از توافق برجام گذشته بود و با رکود و عدم نتیجه مطلوب، دیگر دوگانه «مذاکره-مقاومت» برگی برای بازی انتخابات نبود‌. با این صوت اما دوگانه «آزادی‌اجتماعی-خشونت‌طلبی» بهترین راه عبور از سد رییسی بود.

روحانی رسما او را اعدام‌کن خطاب کرد. نصف‌کردن پیاده‌روها، حبس زنان، گشت ارشاد و…. نیز به او منگنه شد تا روحانی باردیگر دولت را بدست گیرد.
از قضا، رییسی قوه قضاییه را بدست گرفت. اما نه پیاده‌رویی نصف شد و نه زنانی حبس.

فایل منتشره ظریف، درست کارکرد همان فایل صوتی تابستان ۹۵ را دارد. با شکست برجام، دوگانه «مذاکره-مقاومت» دیگر تنور انتخابات را برای اصلاح‌طلبان گرم نمی‌کند و بایستی با دوگانه «دولت-سپاه» و «دیپلماسی-میدانِ جنگ» جدال انتخابات۱۴۰۰ را شروع کرد.

دوخطی سخنان ظریف این است که سپاه و حاج‌قاسم میدان‌دارِ دیپلماسی و اداره کشور بودند و مقصر اصلی شکست برجام و شرایط کنونی.
استراتژی اصلاح‌طلبان در انتخابات ۱۴۰۰ قراردادن مردم در این دوگانه است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=10447
  • نویسنده : جواد موگویی

مطالب مرتبط

16خرداد
آنچه ظریف نگفت!
در پی اظهارات اخیر وزیرخارجه دولت حسن روحانی؛

آنچه ظریف نگفت!

15اردیبهشت
“افق نو” با دستور فوری ظریف تعطیل شد
جواد شمقدری معاون سینمایی دولت دهم مطرح کرد؛

“افق نو” با دستور فوری ظریف تعطیل شد

30فروردین
در مذاکرات وین۶، برجام هم نادیده گرفته شد
گزارشی از عملکرد دولت روحانی برای احیای برجام؛

در مذاکرات وین۶، برجام هم نادیده گرفته شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. عالی بود

  2. خوبه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.