• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

3

کدام مشکل ،کدام عرق گیاهی؟

  • کد خبر : 17556
  • 14 تیر 1400 - 14:32
کدام مشکل ،کدام عرق گیاهی؟
گیاهان دارویی از گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از اطبا و کارشناسان طب سنتی بوده اند. خواص دارویی این گیاهان باعث شده است بسیاری از مردم برای درمان برخی بیماری ها به سراغ داروهای شیمیایی نروند و از گیاهان دارویی به شکل های مختلف استفاده کنند. از پرکاربردترین اشکال مصرف گیاهان دارویی، عرقیات طبی هستند

هر نوع مشکل یا دردی که داشته باشید قطعا در میان نسخه های طب سنتی برای درمان آن، نوعی عرق گیاهی وجود دارد که احتمالا شما نمی شناسید.

گیاهان دارویی از گذشته تا کنون مورد توجه بسیاری از اطبا و کارشناسان طب سنتی بوده اند. خواص دارویی این گیاهان باعث شده است بسیاری از مردم برای درمان برخی بیماری ها به سراغ داروهای شیمیایی نروند و از گیاهان دارویی به شکل های مختلف استفاده کنند. از پرکاربردترین اشکال مصرف گیاهان دارویی، عرقیات طبی هستند. هر یک از عرقیات طبی خاصیت درمانی خاص خود را دارند و برای التیام یا درمان امراض گوناگون مورد مصرف قرار می گیرند.

در این بخش از نمناک به شما می گوییم که برای درمان بیماری خود از کدام عرق گیاهی استفاده نمایید. اگر دارای بیماری و یا مشکلات مختلفی هستید و نمی دانید برای رفع این مشکلات از کدام عرق گیاهی استفاده نمایید، ادامه مطلب به شما کمک خواهد کرد.

عرق گیاهی برای درمان عفونت ادراری

عفونت ادراری یک بیماری بسیار رایج در دستگاه ادراری است که دردناک و آزاردهنده است. عرق لیمو سرشار از ترکیبات ضد عفونی کننده و اسید سیتریک بوده و از ایجاد سنگ کلیه و رفع عفونت های دستگاه ادراری جلوگیری می کنند. همچنین ترکیبات شیمیایی موجود در عرق آویشن مانند تیمول و کارواکرول نیز می توانند باکتری های عفونی را از بین ببرند.

عرق گیاهی برای درمان کبد چرب

بیماری کبدچرب از بیماری های خاموش و بی نشانه است که بسیاری از افراد را درگیر می کند. عرق گیاهی شاه تره، خارشتر و کاسنی از داروهای گیاهی موثر در کنترل و درمان کبد چرب هستند که طبعی سرد و تر دارند و موجب کاهش میزان کلسترول خون و پاکسازی کبد و بدن از سموم و مواد زائد می شوند.

عرق گیاهی برای درمان نقرس

نقرس نوعی ورم و درد است که در مفصل به وجود می آید. عرقیات مرزه، بومادران، خارشتر یا خارخاسک، کرفس، رازیانه و شنبلیله به دلیل داشتن ترکیبات خاص در درمان نقرس موثرند.

عرق گیاهی برای درمان یبوست

یبوست مشکل ناخوشایندی است که با دفع سخت مواد غذایی همراه است و به وضعیتی گفته می شود که روده فرد در یک هفته کمتر از سه بار کار کند. برای درمان یبوست و دفع راحت می توان از درمان های گیاهی زیادی استفاده کرد . بابونه، جعفری، قاصدک، زنجبیل، سنا، خارگوزن و گل محمدی را می توان به صورت های مختلف مانند دمنوش، عرق و… مصرف نمود. 

عرق گیاهی برای درمان عفونت مثانه

عفونت مثانه به عفونت باکتریایی، قسمت تحتانی دستگاه ادراری می گویند. دمنوش های گل ختمی، آویشن، رازیانه، بومادران، بابونه و همچنین، عرق رازیانه، عرق پنیرک و عرق گزنه برای رفع عفونت مثانه بسیار موثر است.

عرق گیاهی برای درمان افسردگی

افسردگی یک بیماری مزمن و بدون علائمی است که بسیار رایج شده است. برای رفع افسردگی و کاهش استرس ها می توان از عرقیات گیاهی مانند عرق بابونه، نعناع، رزماری، بادرنجبویه، گل گاوزبان، بومادران، بهارنارنج و… استفاده کرد.

عرق گیاهی برای درمان فشار خون بالا

فشار خون بالا یکی از بیماری های رایج است که علت های مختلفی دارد. عرق شیرین بیان، عرق زیره سیاه، عرق دارچین، عرق کاسنی، عرق زیرفون، عرق هل، عرق سنبل طیب و عرق بیدمشک را عرقیات مناسب برای درمان قطعی فشار خون بالا در طب سنتی می دانند. 

عرق گیاهی برای درمان کهیر

کهیر یک بیماری پوستی است که با خارش شدید همراه است و در آن لکه ها و نقطه های قرمز رنگ و برجسته در قسمت های مختلف بدن ظاهر می شود. مصرف عرق کاسنی یکی از بهترین درمان ها برای درمان کهیراست. این گیاه به شما در درمان حساسیت ها کمک  زیادی می کند. 

عرق گیاهی برای درمان غلظت خون

غلظت خون به افزایش تعداد گلبول های قرمز خون در واحد حجم می گویند. این بیماری موجب کند شدن حرکت خون در عروق شده و خطر سکته را افزایش می دهد. عرق دارچین، عرق شوید، عرق شیرین بیان، عرق زنجبیل و چای کوهی در درمان غلظت خون موثر هستند. 

عرق گیاهی برای درمان کیست تخمدان

کیست تخمدان یکی از بیماری های بسیار شایع میان زنان می باشد که عوارض ناخوشایندی در پی دارد. کوهوش سیاه و ریشه گیاه ماکا (جینسنگ)، تخم کتان، عرق رازیانه، گیاه پنج انگشت، شیرین بیان، زنجبیل، بابونه و… در درمان کیست تخمدان بسیار موثرند.

عرق گیاهی برای درمان آلرژی

آلرژی فصلی یکی از شایع ترین آلرژی ها است که با خارش بینی، گلو، التهابات پوست، کهیر، تنگی نفس و… همراه است. مصرف عرق بابونه، چای رنجبویه برای درمان آلرژی و علائم آن موثرند.

عرق گیاهی برای درمان آسم

آسم یک بیماری التهابی مزمن است که با انسداد قابل برگشت مجاری کوچک تنفسی مشخص خواهد شد. دمنوش چلتوک برنج، عرق پونه، عرق نعناع، عرق آویشن و  دمنوش گلپر برای درمان آسم و علائم آن موثرند.

عرق گیاهی برای درمان آفت دهان

آفت دهانی  زخمی سطحی، کوچک و خوش خیم است که معمولا در بافت نرم داخل دهان یا لب ها، زیر زبان و روی غشاء لثه ایجاد می شود و می تواند بسیار دردناک باشد. 

عرق گیاهی برای درمان اسهال

اگر حرکات روده تان زیاد و دفع مدفوع آبکی بیش از سه بار در طول روز بشد، دچار اسهال شده اید. مصرف عرق دارچین، عرق زنجبیل، چای ریحان، خاکشیر و عرق بابونه و نعناع برای درمان اسهال مفید هستند. 

عرق گیاهی برای درمان اگزما

اگزما یک نوع بیماری پوستی است که در آن روی سطح پوست لکه های پوستی ایجاد شده و پوست ملتهب، خارش دار، ترک ترک و زبر می شود. دمنوش افتیمون، عرق بابونه، عرق کیالک، عرق بیدبرای از بین بردن خارش بدن، حساسیت های پوستی و اگزما بسیار مفید می باشند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=17556
  • منبع : namnak.com

مطالب مرتبط

29فروردین
تشنگی در ماه مبارک رمضان را چگونه کنترل کنیم؟
در گفت‌وگو با متخصص طب سنتی مطرح شد؛

تشنگی در ماه مبارک رمضان را چگونه کنترل کنیم؟

22فروردین
بهترین زمان حجامت و شرایط آن
در گفت‌وگو با متخصص طب سنتی مطرح شد؛

بهترین زمان حجامت و شرایط آن

21فروردین
رژیم غذایی مناسب برای پاکسازی بدن
تغذیه اصولی در فصل بهار؛

رژیم غذایی مناسب برای پاکسازی بدن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.