• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

11
7خاصیت مصرف نان برشته در رژیم غذایی

خواص نان تست شده در رژیم غذایی

  • کد خبر : 6035
  • 21 اسفند 1399 - 10:10
خواص نان تست شده در رژیم غذایی
افراد زیادی در سرتاسر جهان نان تست‌شده مصرف می‌کنند. بسیاری از ما بدون اینکه از خواص نان تست اطلاع داشته باشیم آن را مصرف می‌کنیم. تست‌کردن نان تأثیر چندانی بر ارزش غذایی آن ندارد؛ اما موجب تغییراتی شیمیایی می‌شود که به افزایش عمر مفید نان کمک می‌کند.

انواع مختلفی از نان در بازار وجود دارد. نان‌ها ارزش غذایی و بافت و طعم متفاوتی دارند. فارغ از منبع آردی که نان از آن تهیه می‌شود، تست‌کردن نیز تأثیرات مفیدی روی نان می‌گذارد. نان را می‌توان خیلی سریع و ساده فقط با یک تستر برشته کرد. در این مطلب، با ۷ خاصیت مصرف نان برشته یا تست شده در رژیم غذایی آشنا خواهیم شد.

تست‌کردن نان چه تأثیری بر ارزش غذایی آن دارد؟

به‌طور کلی، هرچه فرایند تصفیه آرد سبک‌تر باشد، آرد مواد مغذی بیشتری خواهد داشت. معمولا آردهای تیره‌تر پروتئین و فیبر بیشتری دارند. بهتر است همواره از نان‌های تهیه‌شده از غلات کامل استفاده کنید. این نان‌ها ارزش غذایی بالاتری دارند. همچنین، بهتر است نان را از فروشنده‌های محلی تهیه کنید؛ زیرا ممکن است در نان‌های بسته‌بندی‌شده و تجاری مقداری مواد نگهدارنده نیز وجود داشته باشد.

 تست‌کردن نان، با کاهش مقداری از چربی نان، از کالری آن می‌کاهد؛ اما این کاهش چندان چشمگیر نیست. در ادامه این مطلب، با خواص نان تست‌شده یا همان نان برشته بیشتر آشنا می‌شوید.

خواص نان تست شده

‍۱. مفید برای مبتلایان به دیابت

نان تست‌شده نقش مهمی در زندگی مبتلایان به دیابت دارد. تست‌کردن نان مقدار چربی و شاخص گلوکز آن را کاهش می‌دهد. شاخص گلوکز یا نمایه قند خونی مقدار قندی را نشان می‌دهد که پس از مصرف کربوهیدرات ها در واحد زمان در بدن آزاد می‌شود. هرچه شاخص گلوکز یک فراوردۀ محتوی کربوهیدرات کمتر باشد، کربوهیدرات آهسته‌تر و ‌تدریجی‌تر در اختیار بدن قرار می‌‌گیرد. این دو ویژگیِ تست‌کردن نان تأثیر چشمگیری بر زندگی یک فرد دیابتی دارد؛ زیرا بدن این افراد به نوسان شدید قند خون حساس‌تر است و با مصرف نان تست‌شده این نوسان کاهش می‌یابد.

۲. کاهش میزان چربی

نان مقداری چربی دارد. چربی نیز یکی از علت‌های افزایش وزن است. اگر مشکل اضافه‌وزن یا دیابت دارید، مصرف نان تست‌شده برای سلامت‌تان مفید است. شما با تست‌کردن نان مقداری از چربی آن را کاهش می‌دهید. شاید این کاهش چربی در یک وعده چشمگیر نباشد؛ اما اگر هر روز نان مصرف می‌کنید، این اندازه قابل‌توجه خواهد بود.

۳. مدیریت شاخص گلوکز

شاخص گلوکز، مانند چربی، ممکن است روی وزنتان تأثیر منفی داشته باشد. اگر دیابت دارید و هر روز نان مصرف می‌کنید، بهتر است نان‌هایی را مصرف کنید که شاخص گلوکز پایینی داشته باشند. تست‌کردن نان شاخص گلوکز آن را کاهش می‌دهد. با مصرف نان تست‌شده، قند خون کمتر تغییر می‌کند. این امر برای مبتلایان به دیابت بسیار مفید است.

۴. کاهش اسهال

یکی از خواص نان تست، بهبود اسهال است. این نوع نان حجم مدفوع را افزایش می‌دهد. این امر موجب توقف اسهال و طبیعی‌کردن وضعیت دفع‌ می‌‌شود. برخی پزشکان برای توقف اسهال، یک رژیم حاوی ۴ غذا (با نام رژیم BRAT) را توصیه می‌کنند. این ۴ غذا عبارت‌اند از موز، برنج، پوره سیب و نان تست‌شده. این غذاها در کنترل اسهال تأثیر مثبتی دارند.

۵. کاهش حالت تهوع و استفراغ

احساس حالت تهوع و استفراغ از حالات ناخوشایند برای افراد است. در این وضعیت، بهترین انتخاب این است که مقداری نان تست همراه با شیر مصرف بکنید. این ترکیبات مثل یک ترکیب طبیعی ضداسید عمل می‌کند و در درمان مشکلات معده مؤثر است. البته اگر از گاستروانتریت ویروسی رنج می‌برید، فراورده‌های لبنی ممکن است وضعیت‌تان را بدتر کنند.

۶. تأمین انرژی

نان تست نشاسته دارد و شاخص گلوکزش پایین است. نشاسته یکی از بهترین منابع برای تأمین انرژی است. به همین دلیل، بخش زیادی از صبحانۀ بسیاری از افراد را نشاسته تشکیل می‌دهد. نشاسته کمک می‌کند فرد در کل روز انرژی داشته باشد. افرادی که از اسهال و یبوست مداوم رنج می‌برند، برای تأمین انرژیِ ازدست‌رفته‌شان می‌توانند از نشاسته استفاده کنند.

۷. طعم بهتر

وقتی نان را تست می‌کنید، تغییراتی در بافت آن ایجاد می‌شود. این تغییرات باعث می‌شود نان به‌شکل کاملا متفاوتی از حالت اولیه‌اش دربیاید. همچنین، این تغییرات میزان چربی و شاخص گلوکز نان را نیز تغییر می‌دهند و آن را به گزینه‌ای سالم‌تر تبدیل می‌کنند. تغییر در طعم نیز موجب افزایش لذت و اشتها می‌شود و حس خوبی به فرد می‌دهد.

تنها عیب تست‌کردن نان

هر برش از نان تهیه‌شده از غلات کامل محتوی ۵ درصد از نیاز روزانه بدن به فولات (ویتامین ب۹) و تیامین (ویتامین ب۱) است. تست‌کردن نان این مقدار را به ۴ درصد کاهش می‌دهد؛ بنابراین تست‌کردن نان ویتامین B نان را اندکی کاهش می‌دهد.

سخن پایانی

بهتر است در رژیم غذایی‌تان از نان‌های تهیه‌شده از غلات کامل استفاده کنید؛ زیرا ‌این نان‌ها مواد مغذی بیشتری دارند. تست‌کردن نان کار ساده و سریعی است؛ فقط به یک تستر نیاز دارید. تست‌کردن نان شاخص گلوکز و چربی نان را کاهش می‌دهد. به همین دلیل، نان تست شده برای مبتلایان به دیابت بسیار مفید است. همچنین، نان تست‌شده در بهبود اسهال و یبوست نیز مؤثر است. همانطور که گفتیم تنها عیب تست‌کردن نان اندکی کاهش در ویتامین ب است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6035
  • منبع : chetor.com

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.