• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 6238اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است

7

بازی‌هایی ویژه کودکان 5 ماهه

  • کد خبر : 3005
  • 29 بهمن 1399 - 12:14
بازی‌هایی ویژه کودکان 5 ماهه
چند بازی مناسب برای کودکان پنج ماهه و نکاتی در این زمینه که والدین باید از آنها آگاه باشند.

به گزارش صدای حوزه، کودک در پنج ماهگی هر آنچه می بیند را در دهان می گذارد، بنابراین خود را آماده کنید. در این سن دهان کودک ابزار اصلی او برای کاوش به حساب آمده و احتمالاً مجذوب صداهای تولید شده می شود. کودک شما بسیار اجتماعی تر شده و تعامل بیشتر و نیز فعالیت جسمی بیشتری خواهد داشت، بنابراین بازی بیش از هر زمان دیگری برای او دارای اهمیت است.
 
اجازه دهید کودکتان با دهان خود به کاوش و جستجو بپردازد (البته ممکن است این وضعیت برای شما عجیب به نظر برسد) و برای او اسباب بازی هایی را خریداری کنید که برای قرار دادن در دهان طراحی شده اند. فقط مطمئن شوید که اسباب بازی های او تمیز بوده و خطر ایجاد خفگی نداشته باشند (به این صورت که نباید به اندازه ای باشند که درون یک رول دستمال توالت جا شوند).
 
غلتاندن توپ به سمت کودک به تقویت عضلات او و بهبود هماهنگی های لازم برای این کار کمک می کند و فرستادن آن کمی به سمت راست یا چپ کودک در زمانی که او را بر روی شکم قرار داده اید، به کودک در غلت خوردن یعنی عملی مهم در این روزها کمک می کند. او را بر روی پشت و شکم قرار دهید و زمان زیادی را برای بازی در این حالت اختصاص دهید به طوری که بتواند دنیای خود را از تمام زوایا کشف کند.
 
بازی های گروهی و سرگرم کننده مانند «دالی موشه» اکنون از محبوبیت فراوانی برای او برخوردار شده و غالباً موجب خنده های پرشوری در او می شود (همانطور که کودک قهقهه می زند و صداهایی حاکی از شادی از خود تولید می کند، شما نیز خنده او را پاسخ داده و با او بخندید، او آن را کامل دریافت کرده و حتی بیش از پیش هیجان زده خواهد شد). گذشته از امتحان کردن روش های قدیمی، کمی تغییرات نیز در بازی های او ایجاد کنید. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره شده است:
 
* کودک خود را در مقابل آینه بنشانید و با دست و صورت خودش نحوه بازی دالی موشه را به او نشان دهید.
 
* اسباب بازی مورد علاقه او را برداشته و با یک پتو آن را بپوشانید. از کودک خود بپرسید «کجا رفت؟» و ببینید آیا سعی می کند پتو را از روی اسباب بازی به کناری بزند یا خیر. اگر این کار را کرد برایش دست بزنید و او را مورد تمجید و ستایش قرار دهید.
 
* اگر کودک شما از گهواره یا تاب برقی خوشش می آید، او را درون آن قرار داده و همانطور که به طرف شما تاب می خورد به او سلام کنید و با دور شدن از شما خداحافظی کنید. تعجب خواهید کرد که چقدر سریع متوجه می شود که اصوات مختلف معانی متفاوتی دارند.
 
هرچند ممکن است دالی موشه ساده به نظر برسد، اما در حقیقت حافظه در حال رشد و تکامل کودک شما را تحریک می کند و به او می آموزد که آن چیزهایی که از نظر او پنهان می شوند و او دیگر قادر به دیدن آنها نیست، از بین نمی روند.

همچنین به او در فرونشاندن اضطراب کمک می کند و می آموزد که حتی اگر شما او را ترک کنید، همیشه به پیش او بازمی گردید. در صورتی که به نظر می رسد کودکتان در حال حاضر به بازی دالی موشه علاقه نشان نمی دهد (و یا از این بازی خوشش نمی آید) ناامید نشده و چند هفته بعد دوباره آن را امتحان کنید.
 
همچنین بهتر است چند اسباب بازی بی خطر را در گهواره کودک یا محوطه بازی او قرار دهید به طوری که بتواند زمانی که شما به کارهای دیگری مشغول هستید، برای سرگرم ساختن خود از آنها استفاده کند. به او اسباب بازیهایی را بدهید که در پاسخ به عملکردهای مختلف صداهای متفاوتی تولید می کنند و ببینید به چه سرعت متوجه می شود که جغجغه برای تکان دادن است و اسباب بازی های جیرجیری یا سوت سوتی برای فشار دادن هستند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=3005
  • منبع : اپلیکیشن ردیاب کودک (‏Baby Tracker‏)‏

مطالب مرتبط

01مرداد
آداب حضور کودکان در هیأت
مهد کودک در هیأت، آری یا خیر؟!

آداب حضور کودکان در هیأت

26اردیبهشت
دوستم سندرم داون دارد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.