• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

8

پنج توصیه غذایی برای افزایش هوش

  • کد خبر : 6678
  • 25 اسفند 1399 - 23:55
پنج توصیه غذایی برای افزایش هوش
آیا تا به حال برای شما اتفاق افتاده که احساس کنید مغزتان کار نمی کند؛یعنی مثل گذشته، سرعت انتقال مطالب را ندارید یا اینکه لغات معمولی از ذهنتان فرار می کند. بعضی از مواد غذایی به شما کمک می‌کند تا عملکرد مغزتان را افزایش دهید.

۱.روغن ماهی

طبق یک گفته قدیمی می توان گفت: (ماهی غذای مغز است.)

روغن ماهی یک ماده غذایی مناسب برای مغز است، زیرا چربی امگا۳ موجود در ماهی التهاب مغز را کاهش می دهد و از ان محافظت می کند.

برای تهیه روغن ماهی یا روغن کبد ماهی سعی کنید مارک های معتبر آنها را خریداری کنید. در ضمن شکل مایه این دو ماده بهتر از کپسول انهاست.

در تابستان و بهار که شدت و مدت تابش نور خورشید کافی است بدن به مقدار لازم ویتامین D مورد نیاز خود را می سازد.

ولی در زمستان و پاییز که مدت و شدت تابش نور آفتاب کمتر است، نیاز به دریافت مکمل ویتامین D داریم. روغن کبد ماهی یکی از مهمترین و غنی ترین منابع ویتامین D است.

بنابراین فرق روغن ماهی و روغن کبد ماهی در این است که روغن کبد ماهی علاوه بر اسیدهای چرب امگا۳ منبع خوبی از ویتامین های A و D است.

توصیه می‌کنیم روغن ماهی را از ابتدای بهار تا آخر تابستان مصرف کنید و از ابتدای پاییز تا اخر زمستان روغن کبد ماهی را دریافت کنید. ولی کسانی که در مناطق اب و هوای گرم هستند می‌توانند تمام در تمام سال فقط روغن ماهی مصرف کنند و نیازی به مصرف روغن کبد ماهی ندارند.

۲.سبزیجات تازه و خام

مواد غذایی کمی وجود دارند که از نظر ارزش تغذیه ای با سبزیجات برابری کنند.

توصیه میکنم روزانه به ازای هر ۲۵ کیلو گرم از وزن خود ۵/۰ کیلوگرم سبزیجات مختلف مصرف کنید، اگر نوع متابولیسم بدن خود را بدانید می‌توانید مقدار سبزی را تنظیم کنید.

مثلا اگر دریافت پروتئین شما بالاست به مصرف سبزی زیادی نیاز ندارید یا افرادی که کربوهیدرات غذایی شان نسبت به پروتئین و چربی بیشتر است می توانند سبزیجات فراوانی مصرف کنند به خصوص انواعی را که پتاسیم بالایی دارند.

۳.تخم مرغ خام

تخم مرغ منبع ارزان و مفیدی از مواد مغذی با ارزش است، مصرف تخم مرغ علاوه بر حفظ سلامت بدن،برای هوش و عملکرد ذهنی مفید است.

در این مورد تخم خام فئاید بیشتری از تخم مرغ پخته دارد. شاید بپرسید چگونه تخم مرغ خام را مصرف کنیم؟

برای مصرف تخم مرغ خام می توانید آن را با یک قاشق عسل، یک قاشق کنجد یا پودر گردو، یک قاشق پودر کاکائو را در یک لیوان شیر ولرم یا گرم مخلوط کرده و میل کنید.

در این صورت هم آن را خام مصرف کرده هم معجون برای سلامتی بدن خود و افزایش وزن(برای افراد لاغر)دریافت نموده اید.

اگر در مورد خطر باکتری(سالمونلا)که در تخم مرغ خام وجود دارد نگران هستید، می توانید با پزشک یا مشاور تغذیه مشورت کنید.

۴.از مصرف شکر خودداری کنید

شکر به عنوان یک غذا محسوب نمی شود، اما بیشتر اوقات جز ان دسته از مواد غذایی است که باید از مصرف انمها پرهیز کرد.

اگر میخواهید میزان هوش خود را افزایش دهید و نمی توانید کاملا از مصرف شکر پرهیز کنید، مصرف آن را کاهش دهید.

مواد غذایی خیلی شیرین تعادل هورمون انسولین بدن شما را بهم می ریزد که باعث ایجاد  بیماری و گرفتگی ذهن شما می شود.

ساده ترین روش برای کاهش مصرف شکر پرهیز از مصرف انواع نوشابه های صنعتی، آبنبات و شیرینی‌جات است. همچنین در مصرف آبمیوه های صنعتی میانه روی کنید.

۵.توت فرنگی

توت فرنگی یکی از مهمترین منابع آنتی اکسیدانی قوی و فیتو کمیکال هاست که سلامتی بدن را بهبود می بخشد. همچنین دارای فواید بی شماری برای مغز است. مطالعات نشان داده مصرف این میوه فرآیند پیری را در مغز کاهش می دهد.

زمانی که مقدار زیادی از ان مصرف می کنید مراقب قند موجود در آن باید باشید. سایر انواع توت که رنگ تیره ای دارند دارای چنین اثراتی هستند؛ مانند تمشک و شاه توت.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6678
  • منبع : چگونه ذهن برتر داشته باشیم؟

مطالب مرتبط

26اردیبهشت
نقطه ثقل دشمن‌ شناسی قرآنی
تمرکز بر کشاورزی؛

نقطه ثقل دشمن‌ شناسی قرآنی

21اردیبهشت
پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا
ترکش های آتش جنگ روسیه و اوکراین بر بازار مواد غذایی؛

پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا

21فروردین
رژیم غذایی مناسب برای پاکسازی بدن
تغذیه اصولی در فصل بهار؛

رژیم غذایی مناسب برای پاکسازی بدن

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.