• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

3
سید علیرضا آل داوود در یادداشتی مطرح کرد؛

رسانه‌های اجتماعی غربی مردم ما را گروگان گرفته اند

  • کد خبر : 41555
  • 04 اردیبهشت 1401 - 15:18
رسانه‌های اجتماعی غربی مردم ما را گروگان گرفته اند
دستکاری ذهنی مخاطب و بهره گیری از علوم داده، علوم شناختی و تکنیک های جنگ روانی برای تولید و توزیع محتوا نیز هم توسط ترول‌ها(اوباش مجازی) و هم حضور بازیگران جدید مانند بات‌ها و ربات‌ها در حال انجام است که هدف نهایی اش با تولید دیس اینفورمیشن تسخیر ذهن‌ها و قلب‌ها و تغییر رفتار و ترجیحات اعضای این سکوها است.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی صدای حوزه، تسلط رسانه های اجتماعی غربی بر مردم موضوع یادداشتی است از سید علیرضا آل داوود که در ادامه مطالعه می فرمایید.

رسانه‌-سایبری شدن بسیار از جوامع در پسا کرونا

در دنیای پساکرونا شاهد رسانه‌-سایبری شدن بسیاری از جوامع به دلایل مختلف بوده‌ایم که این دنیای جدید دارای ۲ خصوصیت سرعت و تغییر است.

در این دنیای رسانه-سایبری شده بیش از همه خدمات این فضا مانند شبکه های اجتماعی و ارتباطی در زندگی مردم بروز و ظهور داشته اند و این مخاطبان هستند که با تولید کلان داده ها مشغول رونق این ابزارها و خدمات شده اند و برخلاف اشکال سنتی حملات سایبری، امروزه عملیات شناختی بر بستر فضای سایبر افراد جامعه را هدف قرارمی‌دهد و بر باورها و همچنین رفتار آنها تأثیر می‌گذارد و اعتماد آنان به دولت‌ها را کاهش می‌دهد.

راهبرد حکمرانی شبکه ای پیش از کوید ۱۹

در بسیاری از کشورهای دنیا مانند ایالات متحده آمریکا و متحدانش پیش از کوید ۱۹ با راهبرد حکمرانی شبکه ای ذیل نظم نوین جهانی خود را در برابر جنگ های شناختی-ترکیبی و اطلاعاتی مصون کرده اند که البته انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا در این خصوص یک موضوع استثنا، قابل تامل و تحقیق است.(رسوایی کمبریج آنالیتیکا و فیس بوک سابق)

دستکاری ذهنی مخاطب و بهره گیری از علوم داده، علوم شناختی و تکنیک های جنگ روانی برای تولید و توزیع محتوا نیز هم توسط ترول‌ها(اوباش مجازی) و هم حضور بازیگران جدید مانند بات‌ها و ربات‌ها در حال انجام است که هدف نهایی اش با تولید دیس اینفورمیشن تسخیر ذهن‌ها و قلب‌ها و تغییر رفتار و ترجیحات اعضای این سکوها است.

تغییر ذائقه خلاف ارزش های ایرانی-اسلامی در شبکه های اجتماعی غربی

اما متاسفانه در کشور ما با ضریب نفوذ بسیار شبکه های اجتماعی غربی مانند اینستاگرام که نه تنها با الگوریتم‌هایش در حال تغییر ذائقه، سبک زندگی، حمله به بنیان خانواده، نسل سازی در قشر نوجوان و جوان خلاف ارزش‌های ایرانی-اسلامی است که شاهد هستیم دروازبانان خبری معاند در کنار دنباله‌های آنان در داخل در کنار هوش مصنوعی این سکو به صورت کاملا نرم و نامحسوس در حال تولید و هدایت اینگونه محتواها به مخاطبان به صورت دقیق و بر مبنای ذائقه شناسایی شده مخاطب هستند.

جنگ های هشتگی برای ایجاد اختلال شناختی و محاسباتی 

در کنار این تهدیدات جنگ های هشتگی نیز با پیوست های رسانه ای از ماهواره تا پیام رسان ها نیز تاثیر بسیار زیادی در ایجاد رویگردانی اجتماعی، ایجاد اختلال شناختی و محاسباتی در مدیران، مسئولان و مردم و ذائقه سازی داشته است و با ۲ هدف قدرت برانگیختگی و قدرت توزیع شوندگی وسیع این هشتگ‌ها ساخته و پرداخته می‌شوند که در برابر این جنگ کشور ما بی‌دفاع است که دلایل فنی-راهبردی خاص خود را دارد.(هوش مصنوعی و قوانین توییتر و اینستاگرام، فیلترینگ حبابی و…)

به گروگان گرفتن مردم با تسخیر دو حوزه 

این نبرد شناختی-ترکیبی در عرصه جامعه نیز با تسخیر ۲ حوزه (ذهن – مغز) و (قلب- دل) مردم را گروگان می گیرد، در حوزه ذهن و مغز با روش های اقناع سازی به دنبال اهدافی چون (شک و تردید نسبت به ارزش‌های خودی ـ باور و یقیین نسبت به ارزش‌های دشمن) و در حوزه حوزه قلب و دل با روش‌های جذب به دنبال (بغض نسبت به خودی و حب نسبت به غیر خودی) است و مخاطب منفعل در این فضا که توانایی تحلیل، پردازش و رمزگشایی پیام های رسانه ای را ندارد براحتی توسط صاحبان رسانه‌ها و تولید کنند‌های پیام به هر سمتی که آنها بخواهند هدایت می‌شود.

این کشور و مردم عزیز امانت در دست مسئولان هستند و باید آنان با سیاستگذاری صحیح، هوشمندانه و بروز علاوه بر ایجاد فضای امن، پرسرعت و مفید برای بهره‌گیری مردم از فرصت‌های فضای سایبر برای تهدیداتش نیز برنامه‌های مقابله‌ای هوشمندانه تدوین کنند.

در شرایط حاضر و فریضه خواندن و فرمان جهاد تبیین توسط امام امت، کشور در حوزه فضای سایبر و برای مقابله با این جنگ شناختی-ترکیبی نیاز به یک حاج قاسم دارد…کجاست حاج قاسم فضای سایبر که هم از نامش بگذرد و هم از جانش؟

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=41555
  • منبع : ایتا

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.