• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
در راستای تعامل وهمکاری های رسانه ای صورت گرفت؛

بررسی ظرفیت های تعاملی حوزه و رسانه در نشست صدای حوزه با اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه

  • کد خبر : 35679
  • 22 دی 1400 - 12:12
بررسی ظرفیت های تعاملی حوزه و رسانه در نشست صدای حوزه با اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه
در راستای تعامل و همکاری های رسانه ای، جلسه ای صمیمی با حضور سردبیر پایگاه خبری صدای حوزه و مدیر اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه در محل این اندیشکده برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری-تحلیلی صدای حوزه، در راستای تعامل و همکاری های رسانه ای، نشستی صمیمی با حضور حجت الاسلام محمدلو، سردبیر پایگاه خبری صدای حوزه، حجت الاسلام وکیلی، مدیر اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه و حجت الاسلام فاخری، مسئول هیئت های اندیشه ورز اندیشکده، در دفتر  اندیشکده مذکور برگزار گردید.

حجت الاسلام وکیلی در ابتدای این جلسه، خاطرنشان کرد اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه، زمینه همکاری با مجموعه های رسانه ای حوزوی را فراهم کرده است و با توجه به رابطه نزدیکی که با مراکز تولید فکر و ایده در حوزه دارد، درصدد است مجموعه های رسانه ای را با این مراکز تولید فکر، آشنا نماید و بستر تعاملات آن ها را فراهم آورد.

وی افزود، اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی در این راستا اقدامات بسیاری صورت داده است که از جمله آنها می توان به رصد، ارتباط و تعامل نخبگانی با طلاب صاحب خلاقیت و ایده، جمع آوری، ساماندهی و بهره برداری از مجموعه طرح های مراکز مختلف و برگزاری نشست های مدیران میانی ذیل معاونت های حوزه اشاره کرد.

مدیر اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه گفت: اسناد راهبردی و طرح های تحولی حوزه مانند طرح آمایش، درختواره رشته‌های تخصصی، کارویژه های حوزه و روحانیت، برنامه چشم انداز ۵ ساله و… همگی در اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی جمع آوری شده است و بسیار مطلوب است که این اسناد و طرح ها از طریق رسانه های شناخته شده و مرجع حوزوی مانند پایگاه خبری صدای حوزه، به گوش طلاب و بدنه حوزه برسد.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام محمدلو خاطرنشان کرد فلسفه فعالیت های پایگاه خبری صدای حوزه، کمک به مجموعه حوزه علمیه، از سازمان حوزه تا بدنه طلاب است که با یک نگاه تحلیلی-انتقادی و به دور از تعارفات کلیشه ای و معذورات سازمانی به این ماموریت می پردازد. راهبرد صدای حوزه، تصویرسازی صحیح از حوزه و روحانیت، هم در بدنه حوزه و هم در سطح جامعه است.

وی بیان کرد پایگاه خبری صدای حوزه آمادگی دارد که حلقه واسطی برای رساندن دغدغه ها و حرف های نگفته بدنه طلاب به مسئولین حوزوی باشد و از طرفی نیز پاسخ ها و حرف های مسئولین را به بدنه حوزه انتقال دهد. 

سردبیر صدای حوزه افزود: این پایگاه خبری، در آستانه یکسالگی فعالیت های خود، با استقبال خوبی هم از طرف بدنه طلاب و هم از طرف مسئولین و اساتید حوزه مواجه بوده است و دغدغه های مهم و به روز حوزه را در قالب پرونده های مختلف دنبال کرده است. موضوعات معیشت طلاب، نظام آموزشی حوزه -به خصوص حوزه خواهران- و ارتباط مستقیم بدنه حوزه با مسئولین، از اهم پرونده های صدای حوزه بوده است و در حال حاضر نیز پرونده هایی نظیر کارآمدی ائمه جمعه، موقوفات حوزوی و موضوع جمعیت را در دست اقدام دارد.

در انتهای این جلسه، حجت الاسلام فاخری، مسئول هیئت های اندیشه ورز اندیشکده خاطرنشان کرد هرچند پرداختن به آسیب ها و نقاط ضعف بخشی از کار رسانه هاست؛ اما چه خوب است که مسائل مختلف در رسانه ها ریشه ای تر بررسی شوند. رسانه ها مسئولین را رصد کنند تا آن اشتباهاتی که ناشی از فکر و بینش غلط است ریشه یابی شود؛ به عنوان مثال یکی از مشکلات سازمان ها تمرکزگرایی برخی مدیران است که رسانه ها می توانند با پرداخت مناسب و ریشه ای به چنین نقاط ضعفی، از آسیب های آن جلوگیری نمایند.

مطالب مرتبط: 

شناسایی استعدادهای برتر حوزوی

نشست سردبیر صدای حوزه با مدیر اندیشکده دفتر برنامه ریزی و نظارت راهبردی حوزه

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=35679

مطالب مرتبط

01بهمن
لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب
اساتيد سطوح عالي حوزه قم، در نامه‌اي به رؤساي قوا خواستار شدند:

لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

05دی
سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد
مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش مطرح کرد؛

سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد

13آبان
اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!
پاسخ مدیر اندیشکده حوزه به انتقاد صدای حوزه؛

اعضای ستادهای راهبری حوزه، کار راه اندازهایی که کارمند نیستند!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.