• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5

عوارض کمبود نور محیط کار

  • کد خبر : 11506
  • 10 تیر 1400 - 15:58
عوارض کمبود نور محیط کار
شاید تا به حال تجربه کار کردن در محیط کم نور را داشته باشید . عوارض زیادی بر اثر کمبود نور در محل کار می تواند روی سلامت انسان به وجود بیاید. زمانی که صحبت به نور ضعیف می رسد، نه تنها باید به عوارض آن اشاره کرد ، بلکه باید عوامل زیادی را در نظر گرفت که عوارض را تشدید می کند
نور و روشنایی در محیط کار بر کیفیت کار و سلامت شما تاثیر گذار است و کمبود نور موجب ایجاد مشکلاتی برای شما و کارتان می شود.

عوارض کمبود نور محیط کار

شاید تا به حال تجربه کار کردن در محیط کم نور را داشته باشید . عوارض زیادی بر اثر کمبود نور در محل کار می تواند روی سلامت انسان به وجود بیاید. زمانی که صحبت به نور ضعیف می رسد، نه تنها باید به عوارض آن اشاره کرد ، بلکه باید عوامل زیادی را در نظر گرفت که عوارض را تشدید می کند

کمبود نور به عوامل مختلفی بستگی دارد :

  • کافی نبودن نور
  • کمبود دستگاه روشن کننده
  • توزیع نامناسب نور
  • لوازم نوردهنده نامناسب
  • پخش شدن نور
  • چشمک زدن نور
  • کوری نقطه ای نور

هر کدام از موارد بالا می تواند روی ذهن و جسم انسان تاثیر گذار باشد و در نتیجه باید از عوارض کمبود نور روی بدن خودتان آگاه باشید . عوارض کمبود نور معمولا برای افرادی که سنشان بیشتر است، بیش از بقیه خواهد بود.

راهکارهای افزایش نور در محیط کار

  • لامپ های بیشتری را در اتاق کار اضافه کنید.
  • سعی کنید که میز کارتان را در محلی قرار دهید که نور بیشتری با آن برخورد داشته باشد.
  • نورهایی که بیش از حد پخش می شوند و در یک نقطه تمرکز ندارند را حذف کنید.
  • رنگ اتاق را به گونه ای طراحی کنید که نور را بهتر انعکاس دهد ، مثلاً تا حد ممکن از رنگ های روشن استفاده کنید.
  • پنجره های اتاق را بزرگ تر در نظر بگیرید.

عوارض کمبود نور در محل کار

کمبود نور در محل کار عوارض زیادی دارد . نور مناسب یکی از عوامل ضروری برای بهتر کار کردن می باشد و امنیت را برای سلامت فرد به وجود می آورد . در این قسمت عوارض مربوط به کمبود نور در محل کار را نام می بریم که شامل موارد زیر می باشد :

آسیب دیدگی چشم

آسیب دیدگی چشم معمولاً بر اثر نور کم جز عوارض رایج می باشد . چشم شما در چنین شرایطی احساس راحتی نمی کند و در نتیجه می تواند با مشکلات زیادی روبرو شود . اگر فردی مدت زمان زیادی از کار خود را در نور کم سپری کند ، کیفیت بینایی او تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

در محل کار نیز معمولاً افراد با کامپیوتر کار می کنند که این کمبود نور به طور وسیعی باعث آسیب دیدگی چشم و در نهایت کاهش بینایی خواهد شد . برای جلوگیری از این آسیب ها باید کار خود را دقیقا زیر نور کافی انجام دهید یا اینکه میز خود را به کنار پنجره منتقل کنید.

سردرد

یکی از عوارض رایج کم بودن نور در محل کار سردرد می باشد. کار کردن با نور کم جز سردرد و مشکلات تمرکز چیزی ندارد زیرا فرد ذهن خود را مجبور می کند با دقت بیشتری به صفحه کامپیوتر نگاه کند و در نتیجه به ذهنش فشار وارد می کند و سردرد به وجود می آید.

این سردرد می تواند عاملی برای کاهش بهره وری فرد در کار باشد . برای جلوگیری از سردرد بر اثر نور کم باید میز کار خود را زیر نور کافی قرار دهید و همچنین می توانید پرده های اتاق کنار بزنید تا نور کافی به محل کار شما برسد.

ژست بدنی

کمردرد یا گردن درد نتیجه قرار گرفتن در معرض نور کم می باشد که معمولاً باعث می شود فرد هنگام کار کردن در وضعیت نامناسبی بنشیند زیرا مجبور است که صورت و گردن خود را به سمت صفحه کامپیوتر خم کند که همین باعث کشش نامناسب بدن می شود و عوارضی را به وجود می آورد . 

سر درد و گردن درد ناشی از کمبود نور را می توانید با یوگا و انجام حرکت های ورزشی برطرف کنید.

کمبود خلاقیت

خلاقیت در محل کار تا حد زیادی بستگی به نور موجود در آن دارد . کمبود نور می تواند احتمال خطای انسانی را بالا ببرد . دقت کم باعث بهره وری کم می باشد که می تواند تاثیر مستقیمی روی خلاقیت فرد بگذارد.

تصادف کردن

یکی از عوارض خطرناک کمبود نور در محل کار در بین مردم تصادف کردن می باشد. حال فرقی ندارد این تصادف ممکن است در خیابان یا حتی در محل کار اتفاق بیفتد و در نتیجه باید امنیت کافی را در محل کار با در نظر گرفتن نور مناسب به وجود بیاورید.

سلامت عمومی

کمبود نور در محل کار اثرات زیادی روی ذهن دارد و باعث می شود که فرد زودتر احساس خستگی ، افسردگی و استرس کند و همچنین روی سطح تمرکز تاثیر گذار است و در نهایت حس رضایت را در او را کاهش می دهد.

تمام این عوامل در نهایت باعث یک نتیجه گیری منفی در کارمی شود. نور مناسب در محل کار به افزایش بهره وری کمک می کند و محیط کار را برای فرد به یک محیط مثبت تبدیل می کند . برای اینکه مطمئن شوید نور کافی در محل کار وجود دارد ، باید از یک مشاور نیز در زمینه دکوراسیون کمک بگیرید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11506
  • منبع : namnak.com

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.