• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 1

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5

آشنایی با دستگاه های مختلف استخراج ارزهای دیجیتال

  • کد خبر : 11465
  • 23 اردیبهشت 1400 - 14:18
آشنایی با دستگاه های مختلف استخراج ارزهای دیجیتال
امروزه ماینینگ یا استخراج ارز‌های دیجیتال به یکی از سرمایه گذاری سود آور تبدیل شده است و بسیاری از افراد به دنبال خرید دستگاه‌های ماینینگ و شروع سود آوری برای خود هستند. در این مقاله در ابتدا به معرفی ماینینگ می‌پردازیم و مهمترین عواملی که باید برای خرید ماینر در نظر بگیرید را نام می‌بریم. سپس 5 مورد از بهترین دستگاه‌های ماینینگ در سال 2020 را معرفی می‌کنیم و آینده دستگاه‌های ماینینگ را بررسی می‌کنیم.

آشنایی با دستگاه های مختلف ماین

امروزه ماینینگ یا استخراج ارز‌های دیجیتال به یکی از سرمایه گذاری سود آور تبدیل شده است و بسیاری از افراد به دنبال خرید دستگاه‌های ماینینگ و شروع سود آوری برای خود هستند. در این مقاله در ابتدا به معرفی ماینینگ می‌پردازیم و مهمترین عواملی که باید برای خرید ماینر در نظر بگیرید را نام می‌بریم. سپس ۵ مورد از بهترین دستگاه‌های ماینینگ در سال ۲۰۲۰ را معرفی می‌کنیم و آینده دستگاه‌های ماینینگ را بررسی می‌کنیم.

ماینینگ چیست؟

ماینینگ فرآیندی است برای اضافه کردن سوابق تراکنش‌ها به بستر اصلی بیت کوین که “بلاکچین” نام دارد. این بستر به گونه‌ای وجود دارد که هر کاربر شبکه می‌تواند به آن دسترسی پیدا کند.

در اصل ماینر‌ها با انجام هر معامله و اطمینان از قانونی بودن تک تک آن‌ها، در خدمت جامعه بیت کوین هستند. هر وقت بلوک جدید بسته شود، ماینری که این کار را انجام داده است، یک  پاداش می‌گیرد. از اکتبر سال ۲۰۱۷، این پاداش برابر با ۱۲.۵ بیت کوین در هر بلوک است

.بلاکچین زنجیره‌ای از بلوک هاست که لیست معاملات انجام شده در یک بازه زمانی مشخص را نشان می‌دهد. ماینر‌ها عمل ساخت بلوک را از طریق یک فرآیند انجام می‌دهند. آن‌ها فرمول ریاضی پیچیده‌ای را برای اطلاعات موجود در بلوک اعمال می‌کنند و متعاقباً آن را به توالی بسیار کوتاه‌تر و به ظاهر تصادفی از حروف و اعداد تبدیل می‌کنند که یک “هش” نامیده می‌شوند.

نرخی که برای سکه‌های دیجیتال جدید وجود دارد، شبیه به نرخ کالاهایی مانند طلا است که از زمین استخراج می‌شوند. از این رو این روند، “ماینینگ” یا حفاری معدن نامیده می‌شود.

برای خرید ماینر چه عواملی را باید در نظر بگیرید؟

در ادامه به بررسی مهم‌ترین عواملی که باید برای خرید آن در نظر بگیرید می‌پردازیم. به همین دلیل ۲ مورد از مهمترین مؤلفه‌های هر دستگاه ماینری را که نرخ هش و مصرف انرژی می‌باشند را شرح می‌دهیم.

نرخ هش

با توجه به پیچیدگی موجود در استخراج بیت کوین، سرمایه گذاری در نوع مناسب سخت افزار بسیار مهم است. در هنگام انتخاب نوع ماینری که به بهترین وجه مناسب شما باشد، چند ویژگی در نظر گرفته شده است و یکی از آن‌ها میزان هش است.

میزان هش تعداد محاسباتی است که سخت افزار شما می‌تواند در هر ثانیه انجام دهد. نرخ هش یک پارامتر بسیار مهم است، زیرا نرخ هش بالاتر می‌تواند شانس شما را در حل مسئله ریاضی، کامل کردن بلوک و جمع آوری پاداش شما، افزایش دهد.

آنچه ماینر‌ها به دنبال آن هستند، یک خروجی مشخص از عملکرد هش است. در مورد توابع هش، مقدار ورودی همیشه همان خروجی را تولید می‌کند، اما این المان‌ها به صورتی طراحی شده اند که غیرقابل پیش بینی باشند. بنابراین، بهترین راه ممکن برای پیدا کردن یک خروجی خاص، امتحان کردن هر تعداد ورودی است که به صورت تصادفی وجود دارند. علاوه بر این، عمل ماینینگ بسیار رقابتی است؛ بنابراین برای جمع آوری پاداش، ماینر باید بتواند هرچه سریع‌تر از ورودی‌های تصادفی عبور کند. از این رو، انتخاب سخت افزار با میزان هش بالاتر، برای استخراج موفقیت آمیز بسیار مهم است.

میزان هش در مگا هش در ثانیه (MH / ثانیه) ، گیگا هش در ثانیه (GH / ثانیه) و ترا هش در ثانیه (TH / sec) اندازه گیری می‌شود. نرخ هش سخت افزاری که به طور خاص برای استخراج بیت کوین طراحی شده است، می‌تواند از ۳۳۶ مگاهرتز در ثانیه تا ۱۴.۰۰۰.۰۰۰ مگاهرتز در ثانیه باشد.

مصرف انرژی

انتخاب سخت افزار مناسب جهت استخراج بیت کوین یک سرمایه گذاری است. البته هزینه‌های گزاف جانبی‌ای را نیز به همراه دارد. هرچه سخت افزار شما قوی‌تر باشد، نیاز به برق بیشتری خواهد داشت. قبل از خرید، شما باید میزان مصرف برق سخت افزار مورد نظر خود را به صورت وات در نظر بگیرید و بدانید که قبض بعدی برق شما چقدر گران‌تر خواهد بود. شما نباید تمام پول خود را صرف پرداخت قبض برق برای استخراج بیت کوینی کنید که حتی ارزش پرداخت مبلغ برق آن را نیز ندارد.

شما می‌توانید تعداد هش و میزان مصرف انرژی‌تان را حساب کنید تا بدین ترتیب تعداد هش برای هر وات الکتریسیته مورد استفاده سخت افزار خود را دریافت کنید. برای انجام این کار، شما فقط باید تعداد هش را به تعداد وات تقسیم کنید. به عنوان مثال، اگر میزان هش سخت افزاری شما ۴۵۰۰ مگاهرتز در ثانیه باشد و به ۳۲ وات نیرو نیاز داشته باشد، در هر وات ۱۴۰۶۲۵ مگاهرتز ثانیه در ثانیه دریافت خواهید کرد.

می‌توانید از یک ماشین حساب آنلاین بیت کوین برای محاسبه قیمت برق استفاده کنید یا اینکه فقط صورتحساب برق خود را به دقت بررسی کنید تا متوجه شوید که چه میزان برای سخت افزار خود هزینه می‌کنید.

۵ مورد از برترین ماینر‌های ۲۰۲۰

در سال‌های اخیر بسیاری از افراد تمایل به خرید دستگاه‌های ماینر یا استخراج بیت کوین پیدا کرده اند. اما در این میان دستگاه‌های زیادی هستند که خرید آن‌ها بیشتر باعث ضرر‌های هنگفت می‌شود تا سود آوری. در ادامه ۵ مورد از مطمئن‌ترین و کارآمد‌ترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۰ را معرفی می‌کنیم. 

  • Bitmain Antminer S9i

این ماینر، محبوب‌ترین سخت افزار استخراج بیت کوین در جهان به حساب می آید و افراد زیادی تمایل به استفاده از آن را دارند و البته می‌توانید آن را از سایت Bitmain خریداری کنید. خوشبختانه Bitmain در ماه مه امسال مدل Antminer S9i را تنها با ۴۹۹ دلار ارائه کرد. S9i دارای هش ۱۴ ترا هرتز در ثانیه و مصرف انرژی ۱۳۲۰ وات است و این مورد باعث می‌شود به یکی از کارآمدترین سخت افزارهای استخراج بیت کوین در خارج از کشور تبدیل شود.

اگر یک ماینر سطح متوسط یا متخصص ماینینگ هستید که می‌خواهید استخراج بیت کوین را انجام دهید، مدل Antminer S9i می‌تواند با هزینه مقرون به صرفه و راندمان بالا، هزینه‌های انرژی تا حدودی بالای شما را جبران کند و به شما در کسب درآمد کمک کند.

  • Halong Mining DragonMint T1

از بین تمام سخت افزارهای استخراج بیت کوین موجود در بازار، DragonMint T1 دارای بالاترین میزان هش به مقدار ۱۶ تراهرتز در ثانیه است و با مصرف انرژی ۱۴۸۰ وات، که به نسبت، ۰.۰۷۵ ژول در هر گیگاهش تبدیل می‌شود، قدرتمندترین و کارآمدترین سخت افزار استخراج بیت کوین است.

طبیعتاً تقاضای زیادی برای DragonMint T1 وجود دارد، بنابراین برای خرید آن باید مبلغ سنگین ۲۷۷۷ دلار بپردازید. اگر یک ماینر متخصص و با تجربه هستید، قدرت و کارایی DragonMint T1 می‌تواند هزینه خرید آن را جبران کند و به شما در سودآوری بیشتر کمک می‌کند. (۲)

  • Bitmain Antminer T9

Antminer T9 با داشتن یک هش ۱۲.۵ تراهرتز در ثانیه و مصرف انرژی ۱.۵۷۶ وات، از ماینر Antminer S9i قدرت و کارامدی کمتری دارد اما گزینه مطمئن تری محسوب می‌شود. این ماینر تراشه‌های با کیفیت بالاتری نسبت به S9i دارد، بنابراین پایدارتر است و به سرعت از کار نمی‌افتد و نمی‌سوزد.

در صورتی که می‌توانید در حدود ۵۰۰ دلار برای Antminer T9 بپردازید و یک ماینر خبره هستید که می‌خواهید سود آوری خود را از طریق استخراج بیت کوین افزایش دهید، ما خرید این وسیله را پیشنهاد می‌کنیم. با خرید این ماینر می‌توانید بیت کوین‌های بیشتری را استخراج کنید.

  • Pangolin Whatsminer M3X

اگرچه این ماینر نسبت به سخت افزار هایی که در این لیست آمده اند مصرف انرژی بالاتری را دارد و به ۲.۰۵ وات انرژی نیاز دارد، یکی از قدرتمند‌ترین ماینر‌های این لیست که نرخ هش آن  ۱۲.۵ تراهرتز در ثانیه است محسوب می‌شود.

همچنین استفاده از M3X نسبت به سایر سخت افزارهای این لیست مقرون به صرفه‌تر است و هزینه خریدی معادل ۲۲۰.۱ دلار دارد که می‌تواند هزینه‌های بالای انرژی آن را جبران کند و به شما در کسب سود بیشتر کمک کند. اگر یک معدنچی متخصص بیت کوین با هزینه متوسط ​​برق کمتر هستید، این ماینر می‌تواند بهترین سخت افزار برای شما باشد. 

  • Bitmain Antminer R4

Antminer R4 Bitmain از نظر کارآیی دقیقاً بعد از Antminer S9i قرار دارد، با نرخ هش ۸.۷ تراهرتز در ثانیه و مصرف انرژی بیشتر از ۸۴۵ وات. یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های R4 این است که تقریبا در سکوت اجرا می‌شود و صدای خیلی کمی دارد که آن را به سخت افزاری ایده آل برای استخراج بیت کوین در خانه تبدیل می‌کند.

راحتی و کارایی R4 با هزینه خریدی همراه است که باید ۲.۹۹۹ دلار در آمازون برای خرید آن هزینه کنید. اگر یک ماینر متوسط ​​هستید که می‌خواهید در خانه کسب درامد کنید و بیشتر از آن جهت سرگرمی استفاده می‌کند، استفاده از Antminer R4 به شما پیشنهاد می‌شود. (۲)

آینده استخراج بیت کوین

از سال ۲۰۱۵، کاهش اندازه تراشه در دستگاه‌های استخراج بیت کوین ASIC چشمگیرتر از سال ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ بوده است.

“Rakesh Kumar” دانشیار مهندسی برق و کامپیوتر در دانشگاه ایلینویز در این زمینه می‌گوید: “ما در حال رسیدن به محدودیت‌های اساسی هستیم. این تکنولوژی با تمام صنعت، نه فقط استخراج بیت کوین بلکه کل صنعت مشکل دارد… ما به یک نوع جدید دستگاه استخراج بیت کوین نیاز داریم.”

بدون داشتن یک فناوری جدید، ماینر‌های بیت کوین به زودی رقابت خود را بر اساس سخت افزار و تجهیزات متوقف می‌کنند. اگر سخت افزار استخراج بیت کوین طوری باشد که سود حاصل از بهره وری از یک مدل به مدلی جدید متفاوت باشد، ماینر‌ها مجبور می‌شوند عوامل دیگری را برای دستیابی به مزیت رقابتی در نظر بگیرند. ممکن است این رقابت در زمینه‌های نوآوری در منابع انرژی، برنامه ریزی مالی و یا حتی تنوع محصول قرار بگیرد.

در حالی که تکامل سخت افزار استخراج بیت کوین از نظر تاریخی منشأ دستاوردهای بزرگ بهره وری ماینینگ بوده است، ممکن است در آینده چنین نباشد، به خصوص که نوآوری‌های فن آوری بر اساس سخت افزار روز به روز کمتر می‌شوند. اما در هر صورت رقابت برای استخراج بیت کوین به تحریک فن آوری برای رشد، ادامه خواهد داد. با این حال، هنوز مشخص نیست که جهش بزرگ بعدی در فناوری ماینینگ به چه صورت خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله به معرفی ۵ مورد از بهترین دستگاه‌های ماین یا استخراج ارز‌های دیجیتال پرداختیم. در ابتدا به معرفی ماینینگ و مهمترین عوامل خرید دستگاه استخراج ارز‌های دیجیتال پرداختیم و سپس ۵ مورد از بهترین دستگاه‌های استخراج ارز‌های دیجیتال را نام بردیم و در ادامه به بررسی آینده دستگاه‌های استخراج ارز‌های دیجیتال پرداختیم.

بازهم تاکید می‌کنیم که درصورتی که قصد خرید دستگاه ماینر را دارید، ابتدا عوامل موثری مانند محلی که می‌خواهید این دستگاه را در آن قرار دهید، خنک کنندگی دستگاه، نرخ هش و مصرف انرژی دستگاه را در نظر بگیرید و سپس اقدام به خرید دستگاهی که مد نظرتان است کنید.

بدیهی است در مورد روش های استخراج قانونی استخراج ارز دیجیتال همچنین مسائل شرعی مربوط به آن لازم است تحقیقات کاملی داشته باشید. در مورد وجه شرعی ارز دیجیتال بحث های پردامنه ای وجود دارد که صدای حوزه در سرویس اقتصادی خود مواردی از آنها را منعکس می کند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=11465
  • منبع : rasekhoon.net

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.