• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7

شهید محسن حججی

  • کد خبر : 16646
  • 11 تیر 1400 - 19:49
شهید محسن حججی
رهبر انقلاب: امروز نام حججی یک نام برجسته و ممتاز و درخشانی در سرتاسر کشور شده، این به برکت مجاهدت جوان شما و شهادت مظلومانه‌ی او است. البتّه شهدای ما همه‌شان عزیزند و همه‌شان مظلومند. غیر از محسن شما -محسن ما- شهدای دیگری هم هستند که آنها هم به همین ترتیب به شهادت رسیدند

به گزارش صدای حوزه، محسن حججی در سال ۱۳۷۰ در شهر نجف‌آباد اصفهان به دنیا آمد. ایشان دانش‌آموخته مرکز آموزش علمی کاربردی علویجه در رشته تکنولوژی کنترل ورودی سال ۱۳۸۷ بود. وی از جهادگران و اعضای فعال مؤسسه شهید احمد کاظمی بود.

این جهادگر فرهنگی از فعالان ترویج و تبلیغ کتاب در مدارس می‌پرداخت و از زمره پیشگامان معرفی کتاب در نماز جمعه بود. اقدامات جهادی را در اردوهای سازندگی برای خدمت به مناطق محروم انجام داده و از خادمین راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بود. وی در سال ۱۳۹۱ ازدواج کرد، ثمره ازدواج ایشان پسری به نام علی است.

جوان ۲۵ ساله ای بود که در دومین اعزام خود به سوریه در عملیاتی مستشاری در منطقۀ التَنْف نزدیک مرز سوریه با عراق در روز دوشنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ به اسارت گروه تروریستی داعش درآمد. وی پیش از اسارت از ناحیه پهلو زخمی شده بود ولی نگاه پرصلابت و نافذ شهید هر بیننده را شوکه کرد.

تصویری که داعش از این اسارت منتشر کرد تا قدرت خود را به رخ جهانیان بکشد، غافل از اینکه بار دیگر ” ما رایت الا جمیلا” ی زینب به یادها آمد.

عجیب بود، عاشورا برای همگان زنده شد و این بار داعش زمان یکبار دیگر سر از بدن حقیقت جدا کرد تا آن را محو کند، حال آنکه حقیقت هیچگاه خاموش شدنی نیست و در مدت دو روز اسارتش توسط نیروهای داعش در مناطق تحت کنترل آنها چرخانده شده بود.

داعش دو روز بعد مورخ چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ بعد از انتشار فیلمی که ادعای به اسارت درآوردن محسن حججی را داشت،

اعلام کرد که وی را به قتل رسانده است. هویت پیکر بی سر این شهید عزیز با انجام آزمایش دی‌ان‌ای تایید شد و مردم مشهد در روز سه شنبه ۴ مهرماه ۱۳۹۶ مراسم وداع با پیکر مطهر این شهید را در صحن جامع رضوی برگزار کردند و پس از طواف به دور ضریح حرم امام رضا علیه‌السلام به تهران منتقل شد.

مردم تهران در ششمین روز از ماه محرم الحرام در تاریخ ۵ مهرماه ۱۳۹۶ از پیکرش با شکوه وصف ناشدنی استقبال کردند

که قبل از تشییع آن حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مسجد امام حسین علیه‌السلام واقع در میدان امام حسین علیه‌السلام تهران رفتند و برای لحظاتی در کنار پیکر مطهر شهید محسن حججی حضور یافته و ضمن قرائت فاتحه، برای این مدافع حرم أهلبیت علیهم السلام آرزوی علو درجات کردند.

پیکر شهید عصر همان روز در اصفهان نیز تشییع شد و سپس به زادگاهش شهر نجف آباد منتقل شد. صبح روز پنجشنبه ۶ مهرماه ۱۳۹۶ پیکر شهید حججی پس از تشییع در میان آغوش مردم عزادار و شهیدپرور نجف آباد، در جایگاه ابدی آرام گرفت.

شهید حججی دهمین عضو از لشکر زرهی هشت نجف اشرف و از جمله رزمندگان دلاور مدافع حرم بود که طی جنگ در خاک سوریه به شهادت رسیده‌اند.

وصیت‌نامه شهید محسن حججی

حالا که دستهایم بسته است می‌نویسم نه با قلم که با نگاه و نه با جوهر که با خون، رو به دوربین ایستاده‌ام و ایستاده‌ام رو به همه شما، رو به رفقا، رو به خانواده‌ام، رو به رهبر عزیزم و رو به حرم. حرامزاده‌ای خنجر به دست است و دوست دارد که من بترسم و حالا که اینجا در این خیمه‌گاهم هیچ ترسی در من نیست.

تصویرم را ببرید پیشکش رهبر عزیز و امامم سید علی خامنه‌ای و فرمانده‌ام حاج قاسم و به رهبرم بگویید که «اگر در بین مردمان زمان خودت و کلامت غریبید ما اینجا برای اجرای فرمان شما آمده‌ایم و آماده تا سرمان برود و سر شما سلامت باشد».

بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با خانواده شهید محسن حججی

امروز نام حججی یک نام برجسته و ممتاز و درخشانی در سرتاسر کشور شده، این به برکت مجاهدت جوان شما و شهادت مظلومانه‌ی او است.

البتّه شهدای ما همه‌شان عزیزند و همه‌شان مظلومند. غیر از محسن شما -محسن ما- شهدای دیگری هم هستند که آنها هم به همین ترتیب به شهادت رسیدند؛ یعنی دشمن سر از تنشان جدا کرده و ضربات کشنده‌ای بر اینها در حال زندگی وارد کرده.

شهدایی داریم که ازاین‌قبیل هستند؛ درجات همه‌ی آنها عالی است، همه‌ی آنها پیش خدای متعال عزیزند. منتها همچنان‌که وقتی یک جماعتی، یک جمعی، یک جایی هستند، یک نفر از اینها به‌عنوان نماینده حرف میزند و سخنگوی آنها میشود، این شهید محسن نماینده‌ی همه‌ی این شهدای مظلوم شد؛

در واقع، سخنگوی اینها شد. خدای متعال این شهید را عزیز کرد، بزرگ کرد. البته عزّتی که خدا میدهد به کسی یک دلیلی دارد، یک حکمتی دارد؛

یعنی بیخودوبی‌جهت نیست. یک خصوصیّاتی در این جوان بود که ممکن است بعضی از آنها را ما خبر داشته باشیم، از خیلی هم خبر نداشته باشیم. خدای متعال به‌خاطر این خصوصیّات، این جوان را این‌جور عزیز میکند و وقتی عزیز شد، میشود نماینده و سخنگوی همه‌ی این شهیدان …

بخشی از پیام حاج قاسم سلیمانی به مناسبت شهادت محسن حججی

پس از شکست های پی در پی گروه های تکفیری-وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان سلام در جبهه های مختلف، گروه ترویستی داعش مرتکبی جنایتی فجیع و غیرانسانی شد در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی گنجد.

مردم دلاور و امت حزب الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است خواهند گرفت.

این نوع جنایت ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه بر ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه ای که در برخواهد داشت اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم تر و قدرتمندتر خواهد نمود.

به حلقوم بریده این شهید عزیز راه اباعبدالله سوگند یاد می کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.

پیام همسر شهید محسن حججی

همسرم رفت که بگوید امام خامنه ای تنها نیست… رفت که بگوید هنوز هم مردان خدایی هستند… اگه کسی خواست اشکی برای همسرم بریزد به اشکش هدف بدهد. برای حضرت زینب سلام الله علیها و امام حسین علیه السلام گریه کند… همه زیر لب فقط بگوئید امان از دل زینب ..

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=16646
  • منبع : rasekhoon.net

مطالب مرتبط

06اردیبهشت
همزمانی حوادث مزار شریف و قندور و ردپای تروریسم تکفیری
یادداشتی از حجت الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور؛

همزمانی حوادث مزار شریف و قندور و ردپای تروریسم تکفیری

17اسفند
اطلاعیه “شماره ۱ ” ستاد مرکزی راهیان نور کشور
هم زمان با آغاز ایام اوج سفرهای راهیان نور، صادر شد؛

اطلاعیه “شماره ۱ ” ستاد مرکزی راهیان نور کشور

14اسفند
سانسور انفجار نمازجمعه شیعیان پیشاور در رسانه ها/ وقتی خونی از خونی دیگر رنگین تر است
واکنش های کاربران مجازی به حادثه تروریستی نمازجمعه پیشاور؛

سانسور انفجار نمازجمعه شیعیان پیشاور در رسانه ها/ وقتی خونی از خونی دیگر رنگین تر است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.