• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

19
عامل مهم استحکام خانواده؛

راز دار بودن حس امنیت و آرامش را بیشتر می کند

  • کد خبر : 40439
  • 21 فروردین 1401 - 12:27
راز دار بودن حس امنیت و آرامش را بیشتر می کند
از جمله جدی‌ترین نیازهای زندگی مشترک، احساس امنیت و آرامش است که رازدار بودن نیز می‌تواند این حس امنیت و آرامش را بیشتر کند.

یک روانشناس با تاکید بر اهمیت راز داری زوجین و حفظ مسائل پیش آمده بین خود در چارچوب زندگی مشترک، گفت: راز داری در تمام مراحل زندگی مشترک یک رکن است و زوجین دقت داشته باشند که حتی به هنگام بروز اختلاف و درگیری لفظی و عاطفی با یکدیگر، باید “راز دار” باشند و مسائل پیش آمده میان خود را با دیگران و حتی با والدین خود مطرح نکنند.

احساس امنیت، عشق و محبت با رازداری

شبنم طلوعی، “راز داری” را از جمله عوامل مهم استحکام خانه و خانواده دانست و اظهار کرد: رازداری منجر به ایجاد احساس امنیت، عشق و محبت، حفظ عزت و آبروی زوجین در زندگی مشترک می‌شود.

وی با بیان اینکه همه افراد آبرو دار بودن و ارزشمند بودن در کنار دیگران را دوست دارند و از طرفی نیز دوست ندارند که عیب‌ها و کاستی‌های زندگیشان توسط همسر به افراد دیگر از جمله والدین منتقل شود، ادامه داد: زن و شوهر با حفظ رازداری باعث حفظ عزت نفس یکدیگر می‌شوند چراکه حفظ مسائل شخصی زندگی مشترک منتج به ایجاد حس اعتماد در همسر شده و این حس اعتماد نوعی عشق و علاقه را در دل زوجین ایجاد می‌کند، به طوری که هرچه بیشتر از عمر زندگی مشترک می‌گذرد علاقه به همسر نیز بیشتر می‌شود.

به گفته این روانشناس، از جمله جدی‌ترین نیازهای زندگی مشترک، احساس امنیت و آرامش است که رازدار بودن نیز می‌تواند این حس امنیت و آرامش را بیشتر کند.

جدا کردن بند ناف روانی از والدین

طلوعی معتقد است که اختلاف نظر، اختلاف سلیقه و تفاوت در دیدگاه‌ بین زوجین امری بدیهی و طبیعی است اما اینکه از جزئیات و مسائل بین همسران و دعوای زن و شوهر اقوام و دوستان و آشنایان با خبر شوند، امری غیر اخلاقی است.

وی با بیان اینکه دلایل زیادی می‌تواند برای عدم رازداری زوجین در زندگی مشترک وجود داشته باشد، این را هم گفت که بعضا افراد دارای شخصیت‌های وابسته به پدر و مادر که به اصطلاح نتوانسته‌اند “بند ناف روانی” خود را از والدین جدا کنند، بی توجه به حریم خصوصی، بیان جزئیات و رازهای زندگی مشترک را امری عادی می‌پندارند.

این روانشناس همچنین خطاب به زوجین توصیه کرد که با همسر خود درباره حد و مرزهای زندگی مشترک صحبت کنند تا برای زن و شوهر مشخص شود که چه مسائلی را باید نزد خود به عنوان راز زندگی مشترک نگه دارند.

طلوعی در پایان با تاکید بر اینکه زوجین باید در زندگی مشترک رازدار بوده تا بتوانند اعتماد یکدیگر را جلب کنند، افزود: تعریف رازداری را باید در گفت‌وگوی زن و شوهر پیدا کرد، به این معنا که زن و شوهر باید درباره احساس ناخوشایند خود به هنگام افشای جزئیات و رازهای زندگی مشترک با یکدیگر صحبت کرده و حد و مرزهای لازم را برای هم مشخص کنند.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40439
  • منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

04خرداد
هیأت های خانگی و مسجدی، راهبردی اصلی برای تحقق تمدن اسلامی است
نشست بررسی نسبت هیأت و مسجد و طراحی سیاستگذاری مطلوب؛

هیأت های خانگی و مسجدی، راهبردی اصلی برای تحقق تمدن اسلامی است

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.