• امروز : پنج شنبه - ۱۰ آذر - ۱۴۰۱
  • برابر با : Thursday - 1 December - 2022
کل اخبار 6089اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

جلوه‌ای نمایان از «سکولاریسم پنهان» بیانیه ۱۱۳۸نفر ازاساتید و پژوهشگران حوزه علمیه قم درباره حوادث اخیر موج سواری سلبریتی ها با معاندان قابل بخشش نیست! بررسی برنامه جدید مرکز مدیریت براساس کتاب شریف فرائدالاصول برنامه کامل تحولی و فقه معاصر در نظام آموزشی جدید حوزه های علمیه مشایه تماشایی یک امام جمعه + تصاویر انجمن ورزشی طلاب ظرفیت های بسیاری برای کاهش معضل کم تحرکی در جامعه دارد از ایجاد انگیزه برای اشتغال و ترک سیگار تا ساخت مسکن برای نیازمندان اولین دوره مهارتی اربعین ویژه استادان و طلاب زبان‌دان برگزار می‌شود استقبال از کتاب تاریخ اسلام یا ۲۰۰ اشکال بی‌پاسخ؟ ۱۰۰ نفر از فضلای حوزه علمیه در سراسر کشور عضو سازمان هستند/بهره گیری متقابل از ظرفیت های حوزه های علمیه و سازمان نظام روانشناسی بروزرسانی مرکز تربیت‌معلّم مبلّغ حوزه‌های علمیه با راه اندازی رشته های جدید ضرورت تأسیس مؤسسات دانش بنیان با محوریت علوم انسانی در حوزه های علمیه حوزه علمیه، همه علوم بشر را در دل خود دارد/فقه ما هماوردی با نظامات حقوقی عالم می کند که قابل عرضه به دنیاست

0
تغذیه اصولی در فصل بهار؛

رژیم غذایی مناسب برای پاکسازی بدن

  • کد خبر : 40431
  • ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
رژیم غذایی مناسب برای پاکسازی بدن
هدف این است که خوردن مواد غذایی غلیظ و پرکالری در این فصل کاهش یابد و فیبرها و سبزیجات بیشتر مصرف شود تا بدن فرصتی برای استراحت پیدا کند

بهار چه غذایی را بیشتر بخوریم؟

به گزارش صدای حوزه، با فرا رسیدن فصل بهار و احساس خواب آلودگی در بیشتر افراد بهترین راهکار رعایت یک سری از رژیم های غذایی مناسب می باشد. پس برای آشنایی با این رژیم ها در ادامه به سخنان یک متخصص طب سنتی توجه فرمایید.

لیلا شیر بیگی، متخصص طب سنتی در پاسخ به این پرسش که «در فصل بهار چه مواد غذایی باید بیشتر مصرف کنیم؟»، بیان داشت:

در هنگام گرم شدن هوا از منظر طب ایرانی مواد داخلی در بدن جریان پیدا می‌کنند و فرد احساس سنگینی کلی و کسالت در بدن دارد؛ به خصوص افرادی که در فصل سرما در غذا خوردن زیاده روی دارند و ورزش نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در فصل بهار مواد خام زائد در بدن زیاد است که یکی از کارها تنقیه و پاکسازی بدن است؛ در نتیجه باید در این فصل رژیم غذایی مناسب که تشکلی شده از انواع آش‌ها، خورش‌های پر سبزی، سالادها، سبزیجات و نوشیدنی‌هایی مثل شربت سکنجبین مصرف شود.

کاهش مواد غذایی پرکالری

این متخصص طب ایرانی یادآور شد:‌هدف این است که خوردن مواد غذایی غلیظ و پرکالری در این فصل کاهش یابد و فیبرها و سبزیجات بیشتر مصرف شود تا بدن فرصتی برای استراحت پیدا کند و بتواند خود را باز سازی کند.

شیربیگی با تأکید بر اینکه در فصل بهار باید غذا های سبک بیشتر مصرف شود، ابرازکرد:‌ یکی از بهترین میان وعده‌ها مصرف کاهو با سکنجبین است که طبق رسوم ایرانی در روز سیزدهم نوروز میل می‌شود؛ در حالی که به نظر می‌رسد این میان وعده نیکو را باید از همان ابتدای بهار مصرف کرد.

 

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=40431
  • منبع : فارس

مطالب مرتبط

۲۶اردیبهشت
دوستم سندرم داون دارد
۲۶اردیبهشت
نقطه ثقل دشمن‌ شناسی قرآنی
تمرکز بر کشاورزی؛

نقطه ثقل دشمن‌ شناسی قرآنی

۲۱اردیبهشت
پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا
ترکش های آتش جنگ روسیه و اوکراین بر بازار مواد غذایی؛

پیش‌بینی کمبود شدید غذا و خطر قحطی در اروپا و آفریقا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.