• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت خبرداد؛

طب ایرانی، یکی از سر عنوان‌های موضوعی دانش پزشکی

  • کد خبر : 37258
  • 07 بهمن 1400 - 14:51
طب ایرانی، یکی از سر عنوان‌های موضوعی دانش پزشکی
دکتر آرمان زرگران از وارد شدن عبارت طب ایرانی (Persian Medicine) در سر عنوان‌های موضوعی پزشکی (MeSH)به عنوان یک دستاورد مهم بین‌المللی در تثبیت جهانی این طب خبر داد.

دکتر آرمان زرگران، مشاور امور بین الملل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام این خبر افزود: دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت از ۲ سال قبل تلاش خود برای افزودن طب ایرانی به سر عنوان‌های موضوعی پزشکی را آغاز و مکاتبات لازم توسط پژوهشگران این حوزه را هدایت و انجام داد و ارسال مستندات لازم را آغاز و پیگیری نمود که سرانجام این فرایند به وارد شدن عبارت طب ایرانی در این درختواره دانش پزشکی در سال ۲۰۲۲ منجر شد.

تثبیت طب ایرانی به عنوان شاخه ای از دانش پزشکی

وی همچنین این دستاورد را گامی مهم در راستای تثبیت طب ایرانی به عنوان شاخه ای از دانش پزشکی در بعد بین الملل دانست که از لحاظ هویتی نیز در مقابل معارضین این نام در کشورهای دیگر، گامی بزرگ در بین المللی سازی طب ایرانی و کد شدن مقالات این حوزه با کلیدواژه طب ایرانی به شمار رفته و از اهمیت ویژهای برخوردار است.

زرگران همچنین به روند موفق و رو به جلوی اقدامات حوزه بین الملل در مورد طب ایرانی اشاره کرد و فضای بین المللی برای طب ایرانی را دارای اقبال بسیار خوبی توصیف نمود.

طب ایرانی را دارای اقبال بسیار خوبی در فضای بین المملی است

در این راستا وی به همکاری‌های گسترده با سازمان جهانی بهداشت و اقبال بسیاری از کشورها در همکاری‌های آموزشی و پژوهشی این حوزه اشاره کرد و بر لزوم عزم و اراده ملی برای بهره برداری حداکثری از ظرفیتهای طب ایرانی در راستای مرجعیت علمی کشور و ارائه بهتر خدمات درمانی و دارویی بر پایه این دانش بومی و ملی تاکید نمود و افزود: در فضای دولت جدید مسیر برای رفع موانع استفاده از طب ایرانی بسیار هموارتر از گذشته شده است.

لازم به ذکر است سر عنوان‌های موضوعی پزشکی به عنوان مرجع طبقه‌بندی درختی و الفبایی دانش پزشکی دارای اعتبار جهانی است و کلیه شاخه‌های دانش پزشکی در آن به صورت نمودار درختی قرار گرفته است. این مهم به عنوان ابزاری مهم برای ایجاد زبان مشترک در نمایه سازی مقالات و مستندات علمی استفاده می شود.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37258
  • منبع : ایسنا

مطالب مرتبط

31فروردین
ترساندن مردم از یک قانون با سوگواری روی قبر خالی!
30مهر
باید واکسیناسیون ادامه پیدا کند اما نه به‌صورت اجباری بلکه از راه گفت‌و‌گو و استدلال
حاجی‌دلیگانی درباره روند انجام واکسیناسیون در سطح کشور اظهار کرد؛

باید واکسیناسیون ادامه پیدا کند اما نه به‌صورت اجباری بلکه از راه گفت‌و‌گو و استدلال

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.