• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

5
سواد رسانه ای؛

نقش تکنیک اثبات اجتماعی در اقناع مخاطب

  • کد خبر : 37081
  • 05 بهمن 1400 - 16:23
نقش تکنیک اثبات اجتماعی در اقناع مخاطب
روشی که ما برای تعیین رفتار صحیح استفاده می کنیم این است که دریابیم که دیگران چه فکری را صحیح می دانند.ما رفتاری را در شرایط معین ،صحیح قلمداد میکنیم، که ببینیم بقیه افراد نیز آنرا انجام می دهند .

بیایید صادق باشیم ، شما صرفا برای افزودن طنین صدای خود به مکالمات تلاش نمیکنید ، شما برای شنیده شدن ،تکرار شدن و ارزشمند شدن سخنان تان تلاش میکنید که سخنان شما بعد از اینکه میان مخاطبان نفوذ پیدا کرد نیز منجر به نفوذ فیزیکی شما در جمع باشد.

بنابراین چه راه بهتری برای درک رسانه های اجتماعی ،جز مطالعه مقاله اصول پایه ای از نفوذ اثر دکتر رابرت سیالدینی ، پروفسور رشته روانشناسی و بازاریابی در دانشگاه آریزونا آمریکا وجود دارد ؟ سیالدینی در کتاب اولیه اش ، اصول نفوذ ، از ۶ سلاح قدرتمند برای نفوذ صحبت میکند که به ضمیر خودآگاه و اجتماعی ما به سختی متصل شده است. به معنای دیگر ما نمیتوانیم بی تفاوت باشیم اما بهرحال مطابق با این قوانین، تعامل های اجتماعی رفتار خود را تنظیم می کنیم.

آیا این بدان معناست که چیزی مفید درون رسانه های اجتماعی وجود داردمه ما را برای یادگیری در تعامل ها فرا می خواند؟

خب ، به سراغ تکنیک اثبات اجتماعی درمبحث اقناع میرویم :

روشی که ما برای تعیین رفتار صحیح استفاده می کنیم این است که دریابیم که دیگران چه فکری را صحیح می دانند.ما رفتاری را در شرایط معین ،صحیح قلمداد میکنیم، که ببینیم بقیه افراد نیز آنرا انجام می دهند . اگرچه ما چه قبول کنیم چه نکنیم ، اغلب ما با دیدن هزاران اعضای ثبت نامی در یک بلاگ،دنبال کنندگان توئیتر ، بازدیدهای یوتیوب ،نظرات متعدد در وبلاگ برای یک کتاب معرفی شده و غیره … تحت تاثیر قرار میگیریم.

بله ، مخاطبان می توانند سیستم را به بازی بگیرند (فالو خودکار و امثالهم) که می تواند پاسخ فکری و ارزیابی ما را دچار ترس کند، اما در هر حال هسته و احساسات ابتدایی ما کما فی سابق به آن واکنش نشان میدهد.

از طرف مثبت قضیه ، بوجود آوردن ارزش های فراوان برای دیگران می تواند به کمپانی ها و افراد مختلف در اثبات اجتماعی از طریق اقدام متقابل کمک کند : نوشتن محتوای مداخله گر برای پست های مهمان ، ارائه مصاحبه با نویسندگان و کارشناسان موضوع و اقدامات بیشتر. نه تنها این فعالیتها یک اثبات اجتماعی در خودشان بوجود می آورد ، بلکه آنها می توانند برای گرفتن قابلیت های مشورتی شبکه  از کامنت ها یا ریتوئیت های شما حمایت کنند.

و زمانی که به اثبات اجتماعی رسید گروه معنا پیدا می کند . این مساله فقط به اینکه انبوه مردم در شبکه های اجتماعی چه میکنند مربوط نمی شود بلکه انچه مردم در سلیقه های همگرا و مشترک به وجود آورده اند خالق ثبات است .پس بنابر اصل ثبات اجتماعی ، شما باید تلاش های رسانه اجتماعی خود را بر روی یافتن و خلق ثبات اجتماعی درون گروه خودتان متمرکز کنید.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=37081
  • منبع : http://nasrakurd.ir/

مطالب مرتبط

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.