• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

8
گلایه آیت الله اعرافی از نمایندگان؛

تأخیر مجلس در تصویب قانون جمعیت

  • کد خبر : 9223
  • 22 فروردین 1400 - 14:50
تأخیر مجلس در تصویب قانون جمعیت
مدیر حوزه‌های علمیه ضمن تأکید بر عملیاتی سازی مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی دولت و مجلس، گفت: علی رغم این که ۱۰ سال قبل قانون جمعیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، همچنان در مراحل تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله اعرافی در دیدار تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اقدامات ارزشمند مجلس شورای اسلامی در قلمروهای مختلف بر ارتقای روز افزون آن تاکید نمود و یادآور شد: این مجلس در آغاز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی قرار داشته از مسئولیت خطیری برخوردار بوده، سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیز در این ایام ابلاغ و نیازمند تلاش و همت نمایندگان مجلس است.

وی به فرازهایی از ویژگی های خاص سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت اشاره نمود و یادآور شد: آغاز برنامه هفتم کشور نیز ریل گذاری های مهمی را پیش روی آینده کشور ایجاد خواهد نمود؛ در دوران این مجلس امیدواریم در تراز گام دوم انقلاب اسلامی، دولت جدیدی شکل  گرفته و در مسیر اهداف تعالی انقلاب گام بردارد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که مجلس امروز در مسیر و مقطع تاریخی و حساس قرار دارد، ابراز داشت: سیاست هایی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوب شده و یا مجموعه اسنادی که در شوراهای عالی کشور تصویب می شود که اجرای آن، نیازمند ریل‌گذاری بودجه‌ای و عملیاتی و همراهی دولت و مجلس شورای اسلامی است.

مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی نیازمند عملیاتی سازی است

وی در ادامه به برخی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی که نیازمند عملیاتی سازی است، اشاره نمود و اذعان داشت: سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، اسناد و راهبردها و برنامه هفتم کشور باید بیش از پیش مورد توجه دولتمردان و نمایندگان مجلس باشد.

عضو جامعه مدرسین با بیان این که باید قاموس جوان و پرانگیزه جامعه نخبگانی و مغزهای قوی دانشجویی و دانشگاهی را حمایت نماییم، خاطرنشان کرد: فقدان ابزارهای علمی و تحقیقاتی نوین برای ادامه تحقیقات و پژوهش و حرکت در مرز دانش نخستین عامل خروج نخبگان از کشور است.

وی با بیان این که اگر استعداد ناب، توامان با تربیت درست، بزرگترین سرمایه یک جامعه است، ابراز داشت: علی رغم این که ۱۰ سال قبل قانون جمعیت در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است، همچنان در مراحل تصویب در مجلس شورای اسلامی قرار دارد؛ امیدواریم ورود جدید مجلس به این مهم ثمرات ارزشمندی را در این حوزه داشته باشد.

آیت الله اعرافی ضمن تقدیر از مجلس شورای اسلامی بابت پیش بینی اعتبارات برای فضای مجازی و شبکه ملی اطلاعات، خاطرنشان کرد: نیاز است تا نسبت به تقویت استحکام اسکلت و چارچوب‌های قانون‌نویسی اقدامات موثری انجام گیرد،.

آیت الله اعرافی بر اهمیت توجه به مطالعات فرهنگی و اجتماعی ستاد ملی کرونا تأکید نمود و یادآور شد: نیاز است تا ارتباط تصمیمات ستاد ملی کرونا با مسائل فرهنگی و اجتماعی کشور مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش پایانی سخنان خود، ضمن اشاره به ویژگی های برنامه پنج ساله حوزه، و تنظیم ۹۰۰ برنامه در ۴۰ محور، تصریح کرد: طرح آمایش حوزه های علمیه و ارتباط حوزه با کف جامعه، ناظر به انواع مسائل و آسیب های اجتماعی است؛ این طرح از موضوعات مهمی است که حدود ۸۰ کارکرد را هدف گذاری نموده است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=9223
  • منبع : حوزه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.