• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

6
آیت الله اعرافی:

خائنان و غرب‌گراها از همکاری ایران و چین می‌ترسند

  • کد خبر : 8266
  • 13 فروردین 1400 - 18:27
خائنان و غرب‌گراها از همکاری ایران و چین می‌ترسند
امام جمعه قم همکاری ایران با چین را موجب شکست نقشه‌های شوم استکبار جهانی و شکست تحریم‌های ناعادلانه از سوی غربی‌ها دانست و گفت: ترسوها، خائنان و غرب گرایان از امضای این سند راهبردی در هراسند و با آن مخالفت می‌کنند.

به گزارش صدای حوزه، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در خطبه های نماز جمعه قم، به انتخابات مهم ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: کاندیداهای ریاست جمهوی با برنامه های جدید و مؤلفه هایی که رهبر معظم انقلاب از دولت اسلامی انتظار دارند، وارد صحنه انتخابات شوند.

وی با بیان اینکه انتخابات لیله القدر سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور محسوب می‌شود، ابراز داشت: مردم با حضور حداکثری در صحنه انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح و کارآمد در جهت توسعه و آبادانی کشور تلاش کنند.

دولتمردان به جای مطرح کردن مباحث حاشیه‌ای به معیشت مردم توجه کنند

آیت الله اعرافی بر ضرورت توجه و نظارت مسئولان بر گرانی افسار گسیخته کالاها و اجناس تأکید کرد و گفت: دولتمردان به جای مطرح کردن مباحث حاشیه ای و غیرضروری به مسأله معیشت مردم و کنترل گرانی و کمبود کالاها در بازار توجه کنند.

عضو فقهای شورای نگهبان ابراز کرد: مسئولان دولتی به جای طرح مسائلی که خلاف نظر رهبر معظم انقلاب بوده، برای تحقق شعار سال و رفع موانع تولید در کشور تلاش کنند.

وی در ادامه با اشاره به امضای سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین، گفت: این سند همکاری برنامه راهبردی و کلی است که جزئیات آن با هماهنگی و تصویب قوانین در مجلس شورای اسلامی اجرایی خواهد شد.

امضای سند راهبردی ایران و چین حاکی از هوشیاری مسئولان بالادستی نظام است

آیت الله اعرافی، امضای سند راهبردی ایران و چین را حاکی از هوشیاری مسئولان بالادستی نظام توصیف کرد و افزود: همکاری ایران با چین سبب شکست نقشه های شوم استکبار جهانی و شکست تحریم های ناعادلانه از سوی غربی ها خواهد شد؛ از این رو ترسوها، خائنان و غرب گرایان از امضای این سند راهبردی در هراسند و با آن مخالفت می کنند.

آیت الله اعرافی در ادامه سخنان خود، به دولت تاجیکستان برای محدودیت هایی که برای طلاب و دانشجویان تحصیل کرده در ایران و شهر قم در نظر گرفته هشدار داد و گفت: گزارش های نامناسبی از آزارها و اذیت های دولت تاجیکستان با طلابی که در قم تحصیل کرده‌اند به گوش می‌رسد که باید دستگاه دیپلماسی کشور این مسأله را به طور جدی پیگیری کند.

شهید صدر در برابر فلسفه و اقتصاد غربی ایستادگی کرد

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان به سالروز شهادت آیت الله صدر اشاره و ابراز داشت: حوزه نجف و قم جایگاه علمی و شخصیتی آیت الله شهید صدر را به درستی نشناخته است و ایشان در برابر اندیشه های اقتصادی و فلسفی غرب ایستادگی کرده و همچنین در اصول، فلسفه و اقتصاد اسلامی به نوآوری‌های جدید دست پیدا کرده بود.

وی با بیان اینکه شهید صدر نمونه ای از استاد اخلاق برای حوزه و دانشگاهیان بوده، اظهار کرد: آیت الله شهید صدر دارای روحیه انقلابی و مبارزاتی بوده، به گونه ای که بارها صدام به او اعلام کرده بود که دست از حمایت انقلاب و امام خمینی(ره) بردارد و مرجعیت عراق را بر عهده بگیرد؛ اما ایشان در پاسخ به آنها گفته بود که تمام امیال و آرزوهای انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) در تحقق انقلاب اسلامی صورت خواهد پذیرفت.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=8266
  • منبع : رسا

مطالب مرتبط

12اسفند
پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم
به مناسبت حضور پرشور مردم در انتخابات منتشر شد؛

پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم

12اسفند
آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات
حجت الاسلام محسن مهدیان طی یادداشتی بررسی کرد؛

آرای فداکار؛ دستاورد انتخابات

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.