• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

7
تأکید حضرت آیت الله وحید خراسانی بر احیای جشن میلاد امام زمان؛

مقدرات شب قدر هرکسی وابسته به خدمت او در نیمه شعبان است

  • کد خبر : 7609
  • 06 فروردین 1400 - 16:04
مقدرات شب قدر هرکسی وابسته به خدمت او در نیمه شعبان است
حضرت آیت الله وحید خراسانی ضمن تأکید بر احیاء جشن نیمه شعبان، گفت: لیله القدر که همه‌ اعمال در دفتر عمل ضبط است، خدمات آن‌ها نیز مضبوط و ثبت شده است. مقدرات شما، به خدمت شما در شب نیمه شعبان که ولادت امام زمان علیه‌السلام می‌باشد، وابسته است.

به گزارش صدای حوزه، حضرت آیت الله وحید خراسانی روز پنجشنبه ۵ فروردین در جمع تعدادی از اعضاء هیئت استفتاء دفتر خود، سخنانی پیرامون ولادت حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه و نیمه شعبان داشتند که مشروح آن در ادامه می آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

ان شاء الله باید هر سال بزرگداشت میلاد امام زمان علیه‌السلام از سال قبل باشکوه‌تر باشد؛ چرا که بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری‌ وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء. اگر یک لحظه نظر لطف را بردارد تمام عالم محو است. هستی و وجود ما، به یُمن اوست. وظیفه ما یاد اوست، فی کل الأحوال.

ان شاء الله همه‌ هیئات اقدام کنند، تا نیمه شعبان احیاء شود. أجرشان هم در شب قدر است. لیله القدر که همه‌ اعمال در دفتر عمل ضبط است، خدمات آن‌ها نیز مضبوط و ثبت شده است. مقدرات شما، به خدمت شما در شب نیمه شعبان که ولادت امام زمان علیه‌السلام می‌باشد، وابسته است. امام زمان علیه‌السلام، مدار کون و مکان و ملجأ عالم غیب و شهود است.

امسال از سال‌های قبل باشکوه‌تر برگزار کنید. هر کس نصیبی دارد، به قدر وسع و طاقت خود، برای لیله القدر قدم بردارد، وَتَمَّت کَلِمَتُ رَبِّکَ صِدقًا وَعَدلًا تمام الکلمه و تمام النعمه در نیمه شعبان است، آن هم به وجود امام زمان علیه السلام. نزد همه انبیاء و اولیاء، تنها دو حرف از علم است. ۲۸ حرف وابسته به امام زمان علیه‌السلام است. عقل هر نفری در ظهور او، عقل چهل نفر می‌شود.

در اقطار جهان، مسلمانان سعی کنند، آن روز را احیاء کنند. شب قدر که شب تقدیر است به امضاء آن حضرت می‌رسد. اوست که بإذن الله، قدرت بر تغییر و تبدیل ما یشاء دارد. امسال، باید غیر از سال‌های قبل باشد. هر مریضی که شفاء می‌خواهد و هر مدیونی که اداء دینش را از خدا می‌خواهد و…، وعده ما و او در شب و روز نیمه‌ شعبان.

باید به همّت مؤمنین و مؤمنات این سال بهتر از سال‌های قبل، اقامه‌ شعائر میلاد آن حضرت بشود. اوست کلمه العلیا، به تمّت الکلمه. توسل از ما، افاضه از او.

همه مردم، قرآن را هر روز، آن چه میّسر است برای حفظ او قرائت کنند. این دستور را ترک نکنند إن شاء الله تمام امت مهدوی بشود و در راستای اقامه‌ شعائر مهدویت.

بارالها! ما را از انصار آن حضرت قرار بده و سعادت ما را در شهادت رکاب سیّد سادات أرض و سماء قرار بده!

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=7609
  • منبع : حوزه

مطالب مرتبط

15خرداد
وقتی آیت‌ الله وحید خراسانی برای دستگیری امام خمینی گریه گرد
روایتی از مرحوم حجت الاسلام والمسلمین علی رجبی دوانی؛

وقتی آیت‌ الله وحید خراسانی برای دستگیری امام خمینی گریه گرد

17اردیبهشت
صهیونیسم جهانی؛ دشمن اصلی مهدویت و ظهور/نقد غرب با پشتوانه ی تجربه زیسته
نگاهی به فعالیت ها و آثار مرحوم نادر طالب زاده؛

صهیونیسم جهانی؛ دشمن اصلی مهدویت و ظهور/نقد غرب با پشتوانه ی تجربه زیسته

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.