• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

5
استاد سطح خارج حوزه علمیه:

پیام ادیان، عدالت در مواجهه با کرونا است

  • کد خبر : 7357
  • 03 فروردین 1400 - 12:34
پیام ادیان، عدالت در مواجهه با کرونا است
پیام ادیان در این زمینه تمرکز بر عدالت است، از این منظر، باید به دولت‌ها و کشورهای فقیری که نمی‌توانند خود را از بیماری همه‌گیر کرونا محافظت کنند، کمک صورت گیرد؛ اگر در مواجهه با کرونا عدالت در نظر گرفته نشود، مبارزه نيرومند و موفقى با کرونا صورت نخواهد گرفت.

به گزارش صدای حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مبلغی، استاد سطح خارج حوزه علمیه در جلسه رهبران ادیان برای صلح که، دوم فروردین ماه با حضور دکتر تدروس آدهانوم، رئیس سازمان جهانی بهداشت به صورت وبیناری برگزار شد، گفت: از آنجا که کرونا حیات و سلامتی انسان را با تهدید گسترده و فزاینده مواجه کرده است، مبارزه با آن هم باید ویژگی‌هایی داشته باشد.

وی افزود: اولین ویژگی تمرکز جدی بر سلامت انسان است. از آنجا که ادیان از همان آغاز برای حفظ سلامتی انسان بیشترین اهمیت را قائل بوده‌اند، در شرایط کنونی، نیز باید به ابراز و اتخاذ موضع و دیدگاه اساسی و حساسیت در قبال سلامتی و ارواح انسان‌ها به این سمت روى بیاورند.

مبغلی اضافه کرد: اگر زندگی بشر به خطر بیفتد، سایر پدیده‌های انسانی نیز در وضعیت خطرناکی قرار خواهند گرفت؛ حتی خود دین، در شرایط از بین رفتن جان انسان‌ها، ظهور و تبلورى نخواهد داشت. امام علی (ع) می‌فرماید: اذا هلکت الابدان هلک الدین؛ اگر بدن‌ها هلاک شوند دین نیز چنین می‌شو‌د.

زندگی بشر بیش از هر زمان دیگری در هم تنیده است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دومین ویژگی در مقابله با کرونا، انسجام است، تصریح کرد: شیوع فاجعه‌بار ویروس کرونا به ما نشان داد که زندگی بشر بیش از هر زمان دیگری در هم تنیده است. این درهم تنیدگی، یک فلسفه عمیق است که مفاهیم و آموزه‌های ادیان بر اساس لحاظ آن بنا شده‌اند؛ پیشنهاد می‌شود همه تحت شعار «ما باید برای تضمین سلامت عمومی و جهانی، سلامت را برای همه افراد و مجموعه ها بخواهیم» که ماخوذ از روح مشترک ادیان است، منسجم بشویم.

استاد سطح خارج حوزه علمیه گفت: مبارزه ضعیف یا تبعیض‌آمیز علیه کرونا اجازه می‌دهد تا این بیماری خطرناک زنده بماند، رشد کند و دوباره حمله کند، همانطور که مبارزه محدود و منطقه‌ای علیه کرونا مبارزه‌ای موثر نخواهد داد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیام ادیان عدالت در مواجهه با کرونا است، اظهار کرد: پیام ادیان در این زمینه تمرکز بر عدالت است، از این منظر، باید به دولت‌ها و کشورهای فقیری که نمی‌توانند خود را از بیماری همه‌گیر کرونا محافظت کنند، کمک صورت گیرد؛ اگر در مواجهه با کرونا عدالت در نظر گرفته نشود، مبارزه نیرومند و موفقى با کرونا صورت نخواهد گرفت.

وی با تأکید بر ایجاد اطمینان در مردم در مبارزه با کرونا تصریح کرد: یکی از مهمترین وظایف دین ایجاد اعتماد به نفس و اطمینان است، امروزه به دلیل حمله غافلگیر کننده کرونا به بشریت، اعتماد به نفس به طور طبیعی کاهش یافته است، تا جایی که در زمینه‌های مبارزه با کرونا نیز حالت اطمینان کاهش یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مبلغی در پایان تأکید کرد: زمان آن است که ادیان نقش خود را به خوبی در ایجاد اعتماد بازی کنند و اطمینان از تمرکز بر اتخاذ راهی پدید می‌آید که مبتنی بر توکل بر خدا، رعایت موازین بهداشتی، کمک به یکدیگر، تسریع و گسترش مبارزه با کرونا و امید دادن به مردم باشد زیرا با نبود اطمینان حتی در نبرد با کرونا شکست خواهیم خورد.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=7357
  • منبع : ایکنا

مطالب مرتبط

21اردیبهشت
عواملی که باعث کنترل کرونا شد
وزیر بهداشت مطرح کرد؛

عواملی که باعث کنترل کرونا شد

30فروردین
واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند
علی‌رغم هجمه‌ رسانه‌های بیگانه علیه دانشمندان ایرانی؛

واکسن‌های ایرانی در مجلات معتبر دنیا می‌درخشند

27فروردین
برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!
نگرانی طلاب و ضرورت توجه مسئولین حوزه علمیه؛

برگزاری حضوری کلاس های سطوح عالی برای فقط ۴ هفته!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.