• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 6239اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
آیت الله نوری همدانی هشدار داد؛

ایجاد شکاف میان حوزه و دانشگاه؛ خروجی فرهنگ سکولار

  • کد خبر : 6760
  • 25 اسفند 1399 - 18:40
ایجاد شکاف میان حوزه و دانشگاه؛ خروجی فرهنگ سکولار
حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد شکاف و جدایی میان حوزه و دانشگاه، سکولاریزه شدن فرهنگ کشورهای اسلامی را ریشه این جدایی دانست.

به گزارش صدای حوزه، حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در دیدار دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تبریک اعیاد ماه شعبان، به ابعاد سیاسی فرهنگی اجتماعی و اقتصادی اسلام پرداخت و اظهار داشت: در اسلام بُعد فرهنگی از سایر ابعاد مهمتر است. اگر در بُعد فرهنگی دستورات اسلام به صورت کامل اجرایی گردد، سایر ابعاد نیز به در جامعه به سمت تکامل خواهد رفت.

وی با اشاره به آیه ۱۶۴ سوره آل عمران گفت: خداوند به خاطر نعمت هدایت منت بر مؤمنین نهاد که پیامبری از جنس مردم برانگیخت تا مردم حرکات و رفتار او را دیده، و آن الگوی حسنه را سرمشق خود قرار دهند. که این نشان از اهمیت کار فرهنگی در اسلام است.

جدایی حوزه و دانشگاه؛ توطئه دشمنان

این مرجع تقلید اهمیت حکمت و ارزش های الهی در اسلام را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: انبیا حکمت را به مردم یاد می‌دادند تا آنها متخلّق به اخلاق حسنه و حکمت شوند. هر جمعیتی یکسری ارزش‌های اجتماعی و اخلاقی دارند. حکمت های قرآنی ارزش‌های اسلامی است که هر کس به آنها دست پیدا کند خیر کثیر به او رسیده است. خداوند همین مطالب را نیز در سوره مبارکه جمعه بیان نموده است اساس کار علمی حوزه و دانشگاه همین دستورات خداوند متعال است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به بحث جدایی حوزه و دانشگاه که ترفند دشمنان است گفت: سیره امام صادق علیه السلام آن بوده که همه شاگردان در کنار هم تربیت شوند و هیچ جدایی در کلاس های درس ایشان نبوده است. حوزه و دانشگاه و همه ابعاد جامعه باید باهم متحد باشند. نمونه این اتحاد، مسخّر شدن غرب و سایر کشورها و حتی تمام ادیان توسط حکومت های اسلامی در قرون گذشته است اما جریان‌های استکباری و فرهنگ های سکولاری با تغییر فرهنگ ها در کشورهای اسلامی باعث این جدایی شده اند گفت که همه این موارد برخلاف خواسته قرآن و اسلام است.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6760

مطالب مرتبط

22اردیبهشت
دولت تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم به کار بگیرد
01اردیبهشت
همه مسلمانان باید اهانت به قرآن، هتک قدس و کشتار مردم افغانستان را محکوم کنند
23اسفند
 بی‌خاصیت بودن سازمانهای حقوق‌بشری و اسلامی بیش از گذشته نمایان شد
آیت‌الله‌العظمی نوری‌همدانی در واکنش به جنایات آل سعود پیامی صادر کردند:

 بی‌خاصیت بودن سازمانهای حقوق‌بشری و اسلامی بیش از گذشته نمایان شد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.