• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 6240اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

مَدرس‌های بی‌استاد؛ مدرسه‌ یا خوابگاه؟ شهیدانه خوی؛ نمونه ای از گروه های کوچک مردمی در عرصه جهاد فرهنگی روایت نگاری از یک نماز بهاری آقای سروش محلاتی! تحریک گسل قم ـ نجف؛ به چه قیمت و هدفی؟! دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب

6
گزارش دیدار وزیر کشور با برخی از مراجع و علما؛

گرانی و معیشت مردم؛ دغدغه این روزهای مراجع و علما

  • کد خبر : 6265
  • 21 اسفند 1399 - 17:21
گرانی و معیشت مردم؛ دغدغه این روزهای مراجع و علما
حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و جوادی آملی و آیات حسینی بوشهری و سعیدی در دیدار وزیر کشور نگرانی خود نسبت به نابسامانی اقتصادی، گرانی و معیشت دشوار مردم در این شرایط را ابراز کرده و از دولت خواستند که به سرعت در پی علاج باشد.

به گزارش صدای حوزه، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امروز با سفر به قم با حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، علوی گرگانی و جوادی آملی و آیات حسینی بوشهری و سعیدی به صورت جداگانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی در این دیدار وضعیت موجود معیشتی مردم نگران کننده خواند و گفت: مسئولان فکری کنند، بدانید اصل مردم هستند و باید قدر این مردم را دانست. امروزکسانی که دارای منصب هستند، باید در مقابل مردم پاسخگوباشند و فقط به فکرخدمت این مردم باشند.

وی مسئولیت را امانت دانسته و بهره مندی از این امانت را برای خدمت به مردم خواستار شد و با اشاره به نامه حضرت امیر(ع) به مالک اشتر اظهار داشت: فراموش نکنید اصل همین مردم هستند این مردم بودند ٨ سال جنگ را اداره کردن این مردم هستند که فردا در انتخابات باید حضور پیدا کنند پس تا می توانید خدمت کنید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اظهار ناراحتی از گرانی و وضع معیشتی مردم، فراوانی نعمت و داشتن مدیری خیرخواه را لازمه هر جامعه خوب دانسته و بیان داشت: فقر و ظلم و جهل آفات هر کشور و حکومتی است.

این مرجع تقلید هوشیاری مسئولان در مقابل نقشه های دشمن به ویژه آمریکا و صهیونیست و عربستان به عنوان صحنه گردانان اصلی را خواستار شدند.

مردم به شدت از نابسامانی اقتصادی رنج می‌برند

حضرت آیت الله مکارم شیرازی نیز مسئولان را به تلاش و همت بیشتر برای حل مشکلات مردم به ویژه مساله گرانی و رفع معضلات اقتصادی توصیه اکید کرد و  اظهار داشت: امروز نابسامانی های اقتصادی و مشکلات معیشتی به شدت مردم را رنج می دهد؛ یکی از این مشکلات که همه از آن دم می زنند مساله دلال ها است؛ داد همه از دست این دلالان بلند است؛ اما در عین حال کسی نمی تواند جلوی شان را بگیرد.

ایشان افزود: اینها چه کسانی هستند که زور دستگاه قضا و دولت به آنها نمی رسد، این مساله برای مردم  و افکار عمومی تبدیل به معما شده است؛ به عقیده ما اگر محکم با آنها برخورد شود در کاهش گرانی ها مؤثر خواهد بود.

حضرت آیت الله  مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود به نابسامانی وضعیت ارز در کشور اشاره کرده و گفت: یکی از نکاتی که باعث بدبینی شده، تصور این موضوع است که دولت می خواهد قیمت ارز را بالا نگه دارد تا از این طریق مشکلات خود را حل کند و تا زمانی که مساله ارز و گرانی آن حل و ساماندهی نشود، مشکل ارزاق و مایحتاج مردم هم حل نخواهد شد. دولت می‌بایست با بهره گیری از نظرات کارشناسان به این مساله توجه کرده و برای رفع آن برنامه‌ریزی کند.

چرا دولت به گونه‌ای رفتار می‌کند که آمریکایی‌ها به دنبال امتیازهای بیشتر باشند؟!

موضوع بدعهدی غربی ها و آمریکایی ها در موضوع برجام، از دیگر محورهای فرمایشات حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار وزیر کشور بود و ایشان در این زمینه چند نکته کلیدی را به مسئولان و دولتمردان بیان کرد و گفت: آمریکا و ترامپ در حالی از یک توافق بین المللی خارج شدند که جمهوری اسلامی ایران به همه تعهدات خود عمل کرده بود.

وی ادامه داد: سؤال این است که چرا دولت، وزرا و مسؤولان ما از خارجی ها و آمریکایی ها این موضوع را با جدیت مطالبه نمی کنند که حالا آنها از موضع طلبکاری با ما برخورد می کنند و به دنبال گرفتن امتیازهای بیشتر هستند؟!

نوسان قیمت بازار پدر مردم را درآورده است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان اینکه شرایط زندگی مردم بی‌نهایت سخت شده و مردم با سیلی صورت خود را سرخ نگه‌داشته‌اند، گفت: نوسان قیمت بازار پدر مردم را درآورده است و اجناس بسیار گران شده و هرروز یک قیمتی دارد.

وی با تأکید بر اینکه ملت عزیز و مظلوم ایران سزاوار همه نوع احترامی هستند، عنوان داشت: از رئیس‌ جمهور می‌خواهم در انتهای دولت یک خدمت و محبتی انجام دهد و مردم در زندگی خود کمی رفاه داشته باشند واقعاً این مردم شایسته هستند و هرچه خدمت داشته باشید کم است، باید نسبت به رفع مشکلات جامعه اهتمام داشته باشید.

نباید در مدیریت تولید، حفظ سرمایه و جلوگیری از دزدی‌ها کوتاهی کرد

حضرت آیت الله جوادی با اشاره به لزوم تکیه بر نیروی کار آماده به خدمت در داخل کشور و اهمیت تولید بیان داشت: پشتوانه پول ما کار ماست.

وی با بیان اینکه نباید در مدیریت، تولید و جلوگیری از دزدی ها، کوتاهی کرد، اظهار داشت: امانتی که در آیه «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَهَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ» آمده است، همین مال است که به دست هر کسی داده شد نباید در آن خیانت کند؛ لذا حفظ سرمایه و مدیریت در جلوگیری از دزدی ها و همچنین قطع دست دلال ها از اهم امور است، دلال غده سرطانی است و این گونه مشکلات داخل کشور باید هر چه زودتر حل شود.

دولت با نظارت قوی جلوی احتکار و دلال بازی را بگیرد

همچنین آیت الله حسینی بوشهری در دیدار وزیر کشور گفت: تأمین نیازمندی‌های اولیه زندگی مردم و نظارت قوی بر بازار باید در اولویت اقدامات دولت قرار گیرد، نظارت مقطعی پاسخگو نیست بنابراین باید نظارت ها پیوسته باشد تا جلوی احتکار و دلال بازی را بگیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به کار بزرگی که در زمینه انتخابات برعهده شماست از انتخابات ریاست جمهوری گرفته تا انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، مهمترین دغدغه رهبری که دغدغه ما نیز هست، بحث مشارکت مردم است.

زیاده خواهی دلالان؛ عامل اصلی برخی گرانی‌ها

آیت الله سید محمد سعیدی نیز با بیان اینکه حرم برای مردم پناهگاه است، اظهار کرد: در شرایطی که پزشکان به افزایش امید و کاهش اضطراب تاکید دارند حضور مردم در حرم‌ها می‌تواند دغدغه پزشکان را رفع کند.

وی اضافه کرد: خادمان حرم مطهر با دلسوزی و از سر اعتقاد گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند و تمامی دستورالعمل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا را رعایت می‌کنند.

تولیت حرم بانوی کرامت تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی را یکی از علل کاهش آمار فوتی‌ها دانست و گفت: مردم هم تابع دستورات ایشان بوده به همین علت از تصمیم‌های ستاد ملی کرونا نیز حمایت و تبعیت کردند.

آیت الله سعیدی ضمن تقدیر از تلاش مسئولان برای کاهش مشکلات مردم مطرح کرد: در موضوع مذاکرات باید بدانیم که دشمن می‌داند با یک قدرت بزرگ در منطقه روبرو است به همین علت باید مقتدرانه مقابل دشمن ایستادگی کنیم و مطمئن باشیم که به عزت و سربلندی خواهیم رسید.

وی عامل برخی از گرانی‌ها را زیاده‌خواهی دلالان دانست و خاطرنشان کرد: برخی از دلال‌ها و واسطه‌گران جزو مفسدان اقتصادی هستند که نارضایتی مردمی را رقم می‌زنند و باید به صورت مستمر بر عملکرد این افراد نظارت شود تا رضایت مردم نیز بیشتر شود.

گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی برای مردم مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است

رحمانی فضلی نیز در سخنانی با بیان اینکه گرانی‌ها و فشارهای اقتصادی برای مردم مشکلات بسیاری را به دنبال داشته است، گفت: همانطور که رهبری هم گفتند اگر بتوانیم یک ساعت هم تحریم‌ها را زودتر برداریم به نفع ما است اما دستاوردهای نظام و جبهه مقاومت نیز باید حفظ شود.

وی تصریح کرد: مواضع بسیاری از کشورها نسبت به ایران نرم‌ شده و رفت و آمدها نیز بیشتر شده است و امیدواریم با این روند بتوانیم به نتایج مطلوب‌تری در حوزه بین‌المللی برسیم.

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=6265

مطالب مرتبط

01خرداد
حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز
دغدغه های اصلی اقتصاددانان اسلامی به دولت منتقل شد؛

حمایت از اقشار محروم و کنترل بازار و نرخ ارز

22اردیبهشت
دولت تلاش خود را در ایجاد رفاه، اشتغال و بهبود معیشت مردم به کار بگیرد

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.