• امروز : چهارشنبه - ۳ بهمن - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 22 January - 2025
کل اخبار 6366

صدای حوزه امروز

کم و کیف ارتباط حوزه و جامعه در صد سال اخیر؛ اگر از حکومتی شدن می ترسیدیم اصلا چرا انقلاب کردیم؟! نشست مشترک مدیران بین الملل حوزه های علمیه با مدیران حوزه های علمیه استان سیستان و بلوچستان برگزار شد واقعیت فیلم درگیری در فرودگاه مهرآباد چه بود؟/ تصاویری از مشاجرۀ خانوادگی زن جوان بی‌حجاب، قبل از حمله به روحانی حاضر در فرودگاه!/ واکنش ها به رفتار روحانی حاضر در صحنه مروری انتقادی بر بایدهای آرمانی که معاون آموزش حوزه بیان کرد! لازم است مشوق‌هایی برای جذب طلاب به حوزه‌های علمیه ایجاد شود همچنان برای تبلیغ نقشه جامعی وجود ندارد / تحولات عظیم و شگرفی در دنیا رخ داده و نهاد تبلیغ دین را دچار سختی کرده است! پوکر کی حلال میشه؟! حل و فصل جن عاشق توسط طلبه بلاگر! “رقص” در سینمای قبل و بعد از انقلاب به روایت یک طلبه! ابتکار عمل آیت الله حائری یزدی در بازسازی حوزه علمیه قم در شرایط رو به اضمحلال حوزه در ستایش تبلیغ عشایری!/ عکس نوشته شکل و شمایل صحیح مواجهه مدارس علمیه با طلاب دهه هشتادی! فرصت تبلیغی سه روزه برای ایام فاطمیه (س) بیشتر به درد تبلیغ برای استان های نزدیک قم میخورد! اعضای نهمین دوره شورای عالی حوزه‌های علمیه به عنوان عالی‌ترین نهاد حوزوی انتخاب شدند

4
طی یادداشتی بررسی شد؛

جریان قرآن بسنده

  • کد خبر : 45615
  • 26 آذر 1403 - 20:07
جریان قرآن بسنده
قرآن بسنده ها قرآن را به عنوان تنها منبع قانون گذاری و تشریع می دانند.

به گزارش صدای حوزه، حجت الاسلام علی محمدی هوشیار، طی یادداشتی جریان قرآن بسنده را بصورت خلاصه بررسی نموده اند که در ادامه مطالعه می نمایید:

مبانی و باورهای کلی قرآن بسندگان یا قرآنیون عبارتند از:

۱. قرآن بسنده ها قرآن را به عنوان تنها منبع قانون گذاری و تشریع می دانند

۲. از نظر قرآن بسنده ها، احادیث قابلیت اعتقاد سازی یا حکم سازی ندارند و به دو گروه کلی تقسیم میشوند:

  • تشریعی: به احکام واجب و حرام و تکالیفی تصریح دارد که در قرآن نیست. مانند حکم اعدام مرتد، سنگسار و…
  • غیرتشریعی:
    الف_یا مجملات قرآن را تشریح و تبیین میکند مانند نماز و حج و..
    ب_یا تکرار آموز های ارشادی قرآن کریم است؛ مانند رعایت تقوا و…
    ج_یا در مقام تفسیر یک آیه هستند.

همه قرآن بسنده ها احادیث تشریعی را جعلی میدانند.

اما درباره احادیث غیر تشریعی اختلاف نظر دارند.

درباره احادیث تفسیری: آن دسته از روایاتی که دلیلی برای آن بیان نشده را جعلی می دانند. مانند روایت جناب جابر که میگوید: پیامبر اکرم(ص) فرمود: منظور از اولی الامر در ۵۹ نساء ۱۲ امام معصوم است.

آموزه های قرآن بسنده ها:

  1. پیامبر اکرم(ص) را خلیفه الله نمی‌دانند
  2. ائمه اطهار(ع) را و حتی خلفای اهل سنت را به عنوان خلیفه رسول خدا(ص) نمی شناسند.
  3. باوری به مقوله عصمت ندارند.
  4. توسل به اهل بیت(ع) را شرک می دانند
  5. هیچ اعتقادی به اجتهاد و تقلید و… ندارند.
  6. دارای فقه متفاوت و مستقلی هستند.
  7. خود را شیعه یا سنی نمی دانند، حتی داخل در سایر جریان های انحرافی مانند وهابیت و… نیستند.
لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=45615
  • نویسنده : حجت الاسلام علی محمدی هوشیار

مطالب مرتبط

01بهمن
این یادداشت تیتر ندارد!
یادداشتی مفهومی از چند کلیپ پربازدید از نسل جوان و نوجوان کشور؛

این یادداشت تیتر ندارد!

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.