• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
کل اخبار 6233اخبار امروز 0

صدای حوزه امروز

دیدگاه آیت الله فاضل نسبت به ماجرای درمانگاه قم و طلبه ای که فیلم خرید ماشینش منتشر شد و ماجرای چای دبش! اگر فهم درستی از گزاره های دینی ندارید، لااقل ساکت بمانید! گفتگو با امام جماعت مسجد ۲۴ ساعته دهکده المپیک تهران / بهترین منصب در کره زمین امامت مسجد است! پاسخ معاون تبلیغ حوزه به دغدغه های مبلغان فضای مجازی؛ لزوم افزایش حمایت از مبلغین و خروج از پراکنده کاری ها دهمین جشنواره هنر آسمانی حوزه علمیه با محوریت تبلیغ نوین، هوش مصنوعی! پیام تقدیر و تشکر انجمن اساتید انقلابی سطوح عالی حوزه علمیه قم انتخابات چقدر ارتباط به اسلام و امام زمان (عج) دارد؟! امام محله‌ای که مسجد محوری در امور را به معنای واقعی دنبال می‌کند/ تشکیل گروههای سرود ویژه نوجوانان در مسیر جریان سازی جنس محتوای نامه های پیامبر(ص) به سران کشورها: تبلیغ با چاشنی عزت و تهدید! لزوم جدیت در مقابله مدبرانه با پدیده کشف حجاب گزارش کار مدیر حوزه های علمیه در جمع طلاب یزد؛ طرح جامع تبلیغ خدمت مقام معظم رهبری ارسال شده است سه هزار معلم طلبه بدون قائل شدن امتیازی خاص، جذب مدارس شدند/ برنامه درسی مدارس وابسته به حوزه فرقی با سایر مدارس ندارد زنگ هایی که در حوزه همیشه دیر به صدا در می آیند! امتداد اجتماعی روحانیت و جیغ های بنفش اصحاب مدرنیته!

9

در دیدار رمضانی رئیس جمهور با علما و روحانیون چه گذشت؟!

  • کد خبر : 43834
  • 30 فروردین 1402 - 18:07
در دیدار رمضانی رئیس جمهور با علما و روحانیون چه گذشت؟!
«تقویت رابطه حوزه با دولت در جهت طراحی نظام مسائل و ارائه راهکار برای حل مشکلات»، «مساعدت حوزه به دولت در پاسخ به شبهات و رفع گره‌های ذهنی در افکار عمومی به ویژه در میان جوانان» و «همکاری حوزه در جهاد تبیین دستاوردها و خدمات دولت به منظور امیدآفرینی در جامعه و خنثی‌سازی جنگ روانی دشمن» از محورهای سخنان رئیس جمهور در این نشست بود.

«تقویت رابطه حوزه و دولت در جهت طراحی نظام مسائل و ارائه راهکار برای حل مشکلات»، «مساعدت حوزه به دولت در پاسخ به شبهات و رفع گره‌های ذهنی در افکار عمومی به ویژه در میان جوانان» و «تبیین دستاوردها و خدمات دولت به منظور امیدآفرینی در جامعه و خنثی‌سازی جنگ روانی دشمن» از محورهای سخنان رئیس جمهور در نشست با علما و روحانیون بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، نشست رمضانی حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان با جمعی از علما، روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و نخبگان جوان حوزه‌های علمیه، عصر سه شنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در مسجد سلمان فارسی نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

رئیس جمهور در این نشست بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده را نقشه راه دولت مردمی دانست و گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان جامع‌ترین نقشه راه در حوزه حکمرانی و سبک زندگی، مبتنی بر منظومه فکری و سیره و سلوک امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب طراحی شده و چراغ راه دولت و دولتمردان است.

وی با اشاره به سیر تطور تثبیت جمهوری اسلامی در طول سال‌های گذشته و اتخاذ رویکردهای مختلف، توسعه و پیشرفت در پرتو عدالت اجتماعی را رویکرد مورد توجه دولت سیزدهم دانست و افزود: نگاه تک ساحتی به انسان و بروز معضلاتی مثل فقر، تبعیض و فقدان اخلاق و معنویت در جوامع از تبعات غفلت از عدالت در فرآیند توسعه است.

رئیس جمهور تصریح کرد: نظام اسلامی به تمام نیازهای انسان توجه دارد و ما به عنوان سربازان نظام با نگاه به گذشته مصمم هستیم در مسیر ریل‌گذاری شده توسط امام و رهبری حرکت کرده و هر جا انحرافی از این مسیر وجود دارد، آن را اصلاح کنیم.

رئیسی ادامه داد: برخی می‌گویند امکانات و اقتضائات کشور به حدی نیست که بتوان همه مشکلات را حل کرد یا توان آن وجود ندارد، اما معتقدیم با اراده پولادینی که در ملت ایران، به ویژه جوانان عزیز ما وجود دارد، هیچ مشکل لاینحلی در کشور نیست و راه‌حل همه مشکلات هم در درون کشور وجود دارد و این آرمانی دست‌یافتنی است.

رئیس جمهور با اشاره به رشد اقتصادی کشور و همچنین رشد صنایع و سرمایه‌گذاری در ماه‌های گذشته اظهار داشت: اگر چه نرخ بیکاری در کشور ۸,۲ درصد است، اما در همین شرایط با توجه به احیای بیش از ۳ هزار واحد تولیدی در کشور، نرخ بیکاری در برخی استان‌ها به حدود ۵ درصد رسیده است.

وی توفیق دولت در غلبه بر کسری ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی بودجه در سال ۱۴۰۰ آن هم بدون استقراض بانکی و خلق پول را نتیجه به ثمر نشستن تدابیر اندیشیده شده برای افزایش تولید و درآمدهای کشور دانست و افزود: دولت همچنین برای رفع ناترازی‌ها در حوزه صندوق‌های بازنشستگی، بودجه و حوزه‌های آب، برق و گاز برنامه‌ریزی کرده است که افزایش تولید شش هزار مگاوات برق در سال گذشته و ادامه بهره‌برداری از طرح‌های تولید هفت هزار مگاوات دیگر در سال جاری و همچنین بهره‌برداری از طرح‌های مختلف آبی در کشور مثل طرح عظیم آبیاری زیرسطحی در خوزستان از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت بدون توجه به حاشیه‌ها، مصمم است با برنامه و اتکا به توان داخلی مسائل را حل کند، اراده ملت، خون شهدا و افزایش قابل تأمل و حضور پرصلابت مردم در راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن و روز قدس امسال را از عناصر تولید قدرت برای کشور دانست و گفت: دولت با تکیه بر این قدرت مسائل و مشکلات را حل خواهد کرد.

رئیسی افزود: دولت در زمینه حل مسئله هسته‌ای نیز هرگز میز مذاکره را ترک نکرده بلکه همزمان با تلاش برای رفع عزتمندانه تحریم‌ها در میز مذاکره، خنثی‌سازی تحریم‌ها را هم توامان پیگیری کرده است.

رئیس جمهور با اشاره به طراحی و توطئه دشمن برای نا امید کردن مردم و همراهی برخی عناصر داخلی، امیدبخشی را از وظایف مشترک دولت و حوزه‌های علمیه دانست و گفت: دولت خود را موظف می‌داند با ارائه بهترین و بیشترین کار اجرایی امید را در دل مردم ایجاد کند و هم‌زمان از حوزه‌های علمیه نیز انتظار دارد در عرصه جهاد تبیین با القای نا امیدی از سوی دشمن مقابله کنند.

«تقویت رابطه حوزه با دولت در جهت طراحی نظام مسائل و ارائه راهکار برای حل مشکلات»، «مساعدت حوزه به دولت در پاسخ به شبهات و رفع گره‌های ذهنی در افکار عمومی به ویژه در میان جوانان» و «همکاری حوزه در جهاد تبیین دستاوردها و خدمات دولت به منظور امیدآفرینی در جامعه و خنثی‌سازی جنگ روانی دشمن» از محورهای سخنان رئیس جمهور در این نشست بود.

پیش از سخنان رئیس جمهور، استاد علی اکبر رشاد رئیس شورای حوزه علمیه استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، خانم متولیان معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه تهران و همچنین تعدادی از نخبگان جوان حوزه علمیه قم به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

«آموزش اخلاق در سطح عمومی»، «اصلاح ساختار نظام بودجه‌ریزی به عنوان کلید غلبه بر مشکلات اقتصادی کشور»، «راه‌اندازی قرارگاه راهبردی زن و خانواده و کودک با رویکرد هویت دینی»، «احیای سازمان جوانان و دین با همکاری دولت و حوزه» و «تاکید بر جهاد تبیین برای اطلاع‌رسانی در خصوص دستاوردهای دولت به ویژه درباره ابرپروژه‌ها» از مهم‌ترین محورهای مطرح شده در این نشست بود.

در این جلسه همچنین اعلام شد که حوزه علمیه یک سند مهندسی فرهنگی و مرکز راهبری اقتصاد مقاومتی حوزه نیز یک بسته پیشنهادی از طرح‌های اقتصادی برای همکاری با دولت تدوین کرده‌اند.

تقدیر رئیس جمهور از سخنان نخبگان حوزوی به روایت آقای مشاور

حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم دولابی مشاور رئیس جمهور و رئیس مرکز ارتباطات دولت و روحانیت در حساب کاربری خود در فضای مجازی درباره نشست رمضانی رئیس جمهور با حوزویان نوشت: «امشب ضیافت افطار ریاست محترم جمهور با حوزویان برگزار شد. بر خلاف رویه سابق، با هماهنگی امور نخبگان حوزه، تعدادی از نخبگان جوان میهمان جلسه بودند و در سخنرانی ها، توانمندی جوانان حوزه برای ایده پردازی و حل مسأله را نشان دادند. رئیس جمهور از سخنان این نخبگان جوان بسیار تقدیر کردند. قدرشان را بدانیم».

لینک کوتاه : https://v-o-h.ir/?p=43834
  • منبع : حوزه نیوز

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.